Suzuki TUX 125 vs. GN/GS 125

Arnout.Pardon

Rookie
11 jan 2021
20
1
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een Suzuki TUX 125 uit 2000 in de garage staan en ik probeer hem weer aan de praat te krijgen (drie jaar stilgestaan). Ik vind over deze TUX bitter weinig informatie op het internet en ook de lokale brommerboer had er nog niet van gehoord. Ze werden gemaakt tussen 1998 en 2000 en ik denk vooral voor de Franse markt.

Op een Pakistaans Suzuki forum las ik dat deze TUX dezelfde blok heeft als een GS125 of een GN125. Is er iemand dat dit zou kunnen bevestigen of meer info zou kunnen geven?
Dan kan ik opzoek naar de juiste onderhoudshandleiding en stuklijst want ik wil de remmen, filters, koppelplaten, ketting + tandwielen en een paar lampjes vervangen maar voor het TUX model vind ik niets.

Alvast bedankt,
Arnout
 
Onder TU 125 X vind ik inderdaad al wat meer info, bedankt! Helaas vind ik nog steeds geen handleiding.

Ik ben er ondertussen ook vrij zeker dat het dezelfde blok is als een gn, maar zou dat graag even bevestigen voor ik onderdelen begin te bestellen :)
 
Ik denk ook wel het GN-blok. Denk dat het blok onder de VanVan ook een doorborduursel van dit is. De TU125 is hier In NL nooit geleverd volgens mij, de 250 wel. Dat is de Suzuki Volty 250 (TU250X).
 
Bedankt allemaal!
Ik heb de handleiding van de GN 125 gebruikt en hij komt inderdaad grotendeels overeen. Ik heb hem zonet terug aan de praat gekregen nadat ik de startrelay vervangen heb, vlotter en naald zaten vast en de koppelplaten plakte samen. Nu nog even ketting aanspannen, inschrijven en nummerplaat aanvragen zodat ik de baan op kan.
 
Ik heb wel nog een andere vraag: er is een elektrische connectie aan men carburator en ik heb geen idee waarvoor het dient. De choke is manueel en ik vind er niets van terug in de GN 125 handleiding. Ik las ergens dat het misschien electronic throttle controle is. Zou er iemand me wat meer info kunnen geven hierover of me kunnen doorverwijzen naar een relevant topic?

Alvast bedankt!
 
Ik heb wel nog een andere vraag: er is een elektrische connectie aan men carburator en ik heb geen idee waarvoor het dient. De choke is manueel en ik vind er niets van terug in de GN 125 handleiding. Ik las ergens dat het misschien electronic throttle controle is. Zou er iemand me wat meer info kunnen geven hierover of me kunnen doorverwijzen naar een relevant topic?

Alvast bedankt!
Zou ook nog carburateurverwarming kunnen zijn, of een TPS. Plaats eens een foto?
Ongeveer twee centimeter speling had ik gelezen. Klopt dit of zijn er andere vuistregels?
Dit is niet bij elke motor hetzelfde. Kijk of je ergens een gebruikershandleiding van je TU125 kunt vinden en houd anders de waarde (en meetmethode) van een GN125 aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan