Suzuki V-Strom 250

Duidelijk en dank voor je uitleg over de MSX benaming.
Ik wist niet dat het zo in elkaar stak.
Dacht dat de naam Grom soortelijk stond als bijvoorbeeld net als bij die Franse auto’s genaamd: snoek en lelijk eend.
Maar het zit dus net even iets anders in elkaar.
 
Beetje late reactie, maar Grom is straattaal in California en Australië voor iemand meestal jonger dan 15 jaar, die gek is van surfen en skateboarden. Eigenlijk 'grommet', maar 'grom' afgekort. MSX staat voor Mini Street Xtreme. In Amerika is de sticker dus ook echt 'Grom' en niet 'MSX'. :)
 
Weg oma! Is dit het goede topic? Is dit de plaats om de V-Strom DL250 te bespreken? ;)

Ik heb er eentje gekocht als 'pekelfiets' (alhoewel ik hem liever niet zo noem, ziet er als nieuw uit!). Een geel/zwarte, 3000km op de teller. Wat een leuk ding zeg!
Hier in FRL een beetje relaxed rond rijden gaat prima, tot de 100 is het goed te doen. Ondanks z'n 25pk mis ik de power helemaal niet (van bv de 790 Duke met 'iets' meer vermogen 🤔). Bijzonder hoeveel plezier zo'n relatief lichte en simpele motor je al kan geven (voor een toch behoorlijk zachte prijs, zeker ten opzichte van dus de KTM). Licht als in vermogen, want qua kilo's is ie de zwaarste die we hier hebben (390 Duke, 790 Duke, DL250) _O-

Gelijk al wat spul uit China gehaald; setje om het windscherm in hoogte (vooral hoger) te kunnen verstellen, flip-up spoiler ding (beide om turbulentie weg te werken), handkappen, 15t (voor)kettingwiel ipv de standaard 14t om het allemaal wat beter rijdbaar te krijgen. Andere spiegels zijn ook onderweg (iets betere looks en hopelijk ook iets minder turbulentie wat gek genoeg ook van de spiegels af lijkt te komen?). En er moet nog iets van handvatverwarming op als ik toch bezig ben :)

Ding helemaal in de putoline ppf-52 gespoten en later nog wat extra ACF50, dat moet het zout wel even tegen gaan :P

Weet iemand toevallig al een werkplaatshandboek te vinden (of kan mij toe te sturen O-))? Heb besloten om lekker zoveel mogelijk zelf te doen aan de motor qua onderhoud. En uiteindelijk hoort daar natuurlijk ook het kleppen controleren/stellen bij. Heb wel een handboek van de Inazuma 250 gevonden (zelfde 250cc zo ver ik weet) maar je wilt het toch 100% zeker hebben!
 
ACF50 voor het zout? Welk zout? Het is bijna lente! :) Veel plezier metje V-Strom 250. Voor binnendoor een prima dingetje.
 
Oeh, lekker late reactie ;)
De motor gaat me steeds meer bevallen moet ik zeggen. Het lage vermogen is zeker niet minder plezier. 15t kettingwiel bevalt ook heel goed. Ik rij nu gemiddeld (paar tankjes verder) 1:31 en dat vind ik best goed.

Heb niet echt een goede foto, alleen eentje van tijdens het wassen toen ik hem net had :) Het is een gele :+ Moet binnenkort eens een mooiere foto maken, altijd handig.
VStrom250.jpg
 
Mooie machine.
Zie ze helaas weinig tot zelden rondrijden en dat is niet vanwege het Corona virus.
Mis jij het gemak van de middenbok niet?
Heb zelf toen ik mijn CB500 kocht gelijk er een middenbok bij afgedongen.
Ideaal voor bepaalde situatie zoals ketting smeren en onderhoud.
 
Mooie machine.
Zie ze helaas weinig tot zelden rondrijden en dat is niet vanwege het Corona virus.
Mis jij het gemak van de middenbok niet?
Heb zelf toen ik mijn CB500 kocht gelijk er een middenbok bij afgedongen.
Ideaal voor bepaalde situatie zoals ketting smeren en onderhoud.
Ze lijken inderdaad vrij zeldzaam te zijn! Ik begrijp het op zich ook wel, 25pk is natuurlijk ook niet veel. En als je dan toch moet kiezen voor iets in deze categorie dan zijn er ook wat motoren verkrijgbaar met wat meer vermogen (die ook geen klepspeling check nodig hebben elke 5000 km :+). Zoals bv de Versys 300. Alhoewel er wel € 2000,- verschil tussen zit, dat is ook wel leuk om in je eigen zak te houden uiteraard (en bij 1:30 kun je daar lang mee rond rijden! :o).

Middenbok mis ik niet echt nee, waarschijnlijk omdat zo goed als al mijn motoren zonder middenbok zijn/waren. Ik heb wel een 'motor stander' waar ik mijn motoren altijd in zet in de garage. En dan pak ik de paddock stand erbij om hem even aan de achterkant op te wippen.
 
Duidelijk.
Maar begrijp ik het nou goed dat jouw Suzuki elke 5000km klepspelingcontrole behoeft???
Dat zegt Suzuki volgens het schema (zelfs jaarlijks of elke 5k strikt genomen). :Y Ik vind het wel heel snel hoor, ook bij deze wijze van stellen.

Maar ik zal het wel braaf controleren, hoeveel werk kan het nou zijn 🤭
 
gisteren nog even bij MVM is soesterberg geweest waar de 250 met complete kofferset staat voor net meer dan 7000 ( ok weet het niet meer ;) )

maar geen nieuwe voor 4990 zoals boven beschreven , of ik heb het gemist.

bij de Valkenier staat er 1 met 900 km ( ik vermoed de demo) voor 4999.
Nu bijna 3 jaar later staan ze nog steeds voor 4.999,-.

Ik ga er binnenkort toch maar eens een ritje op maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan