Suzuki V-Strom 250

Dat is volgens mij wel bij al die allroads zo. Is niet V-Strom 250 alleen die er last van heeft. Versys-X 300 ook bijv en nog vele andere allroads en ook motorscooters. Flip-up ruitje er op helpt vaak al veel.

Mooie prijs voor die 1000 beurt. :)
wat betreft ruit er af; ik weet niet of het er uit ziet, maar qua snelheden hoef je het verder niet te laten. Ruitjes zijn leuk boven de 140km/u, wat mij betreft.
Ik heb om die reden vorig jaar de Dremel in het ruitje van mijn DL1000 gezet. Heerlijk, schone wind op m'n kop ipv veel luidruchtige turbulentie. :t

Ook prima te doen met snelheden waarvoor je in NL je rijbewijs kunt inleveren overigens. Is gewoon wennen. Helemaal zonder ruit was inderdaad minder prettig, vooral vanwege de rechtop zitpositie.
 
Jazeker wel,en dan om de 5000km controleren, de Inazuma die ik heb heeft hetzelfde blok als de V-strom 250 zodoende.
Das wel vaak, niet echt een eerlijke vergelijking maar bij m'n TDM hoeft het pas bij 42.000km. Vind 5k eigenlijk belachelijk snel voor het controleren van de kleppen, de Kawa 300's zijn volgens mij pas bij 12k aan de beurt.
 
Elke 5K is idd erg snel. Ik denk dat ik ook de enige ben met de test van de V-Strom en GSX-250R (en Inazuma) die dat heeft genoemd en dat ook als minpunt noemt onderaan het verslag. Eigenlijk vreemd dat ik als amateur daar dan wel naar kijk en de pro's niet. Of misschien niet durven ivm mislopen toekomstige reclame-inkomsten. Ik heb de GSX-250R redelijk afgefikt.

Wat je zou kunnen doen na de garantieperiode is aankijken of de kleppen echt gesteld moeten worden elke 5k of dat je het wellicht kan oprekken naar 10k. Het is een indicatie vanuit de fabriek. Vraag het dus elke 5k na bij de dealer of ze tijdens de klepcontrole ook echt moesten stellen. Eigenlijk moet deze info al bekend zijn bij Inazuma eigenaren en wellicht dat Suzuki monteurs die de Inazuma al vaker onder handen hebben gehad, wat kunnen zeggen of het allemaal binnen de toleranties viel of niet bij elke beurt.
 
Elke 5K is idd erg snel. Ik denk dat ik ook de enige ben met de test van de V-Strom en GSX-250R (en Inazuma) die dat heeft genoemd en dat ook als minpunt noemt onderaan het verslag. Eigenlijk vreemd dat ik als amateur daar dan wel naar kijk en de pro's niet. Of misschien niet durven ivm mislopen toekomstige reclame-inkomsten. Ik heb de GSX-250R redelijk afgefikt.

Wat je zou kunnen doen na de garantieperiode is aankijken of de kleppen echt gesteld moeten worden elke 5k of dat je het wellicht kan oprekken naar 10k. Het is een indicatie vanuit de fabriek. Vraag het dus elke 5k na bij de dealer of ze tijdens de klepcontrole ook echt moesten stellen. Eigenlijk moet deze info al bekend zijn bij Inazuma eigenaren en wellicht dat Suzuki monteurs die de Inazuma al vaker onder handen hebben gehad, wat kunnen zeggen of het allemaal binnen de toleranties viel of niet bij elke beurt.

Zal het bij 5000 aankaarten :t
 
Elke 5K is idd erg snel. Ik denk dat ik ook de enige ben met de test van de V-Strom en GSX-250R (en Inazuma) die dat heeft genoemd en dat ook als minpunt noemt onderaan het verslag. Eigenlijk vreemd dat ik als amateur daar dan wel naar kijk en de pro's niet. Of misschien niet durven ivm mislopen toekomstige reclame-inkomsten. Ik heb de GSX-250R redelijk afgefikt.

Wat je zou kunnen doen na de garantieperiode is aankijken of de kleppen echt gesteld moeten worden elke 5k of dat je het wellicht kan oprekken naar 10k. Het is een indicatie vanuit de fabriek. Vraag het dus elke 5k na bij de dealer of ze tijdens de klepcontrole ook echt moesten stellen. Eigenlijk moet deze info al bekend zijn bij Inazuma eigenaren en wellicht dat Suzuki monteurs die de Inazuma al vaker onder handen hebben gehad, wat kunnen zeggen of het allemaal binnen de toleranties viel of niet bij elke beurt.
Vind het ook wel een groot minpunt. Zeker als je de motor wil inzetten als daily WW motor, je zit dan al snel aan 5k, dan word een goedkope motor toch relatief duur door onderhoud. Is de vraag of het echt moet bij 5k maar een fabrikant zet het er waarschijnlijk niet voor de lol in, of ze willen zo wat extra verdienen.. :9

Heb ook even opgezocht wanneer het bij de Beemer moet en dat is pas bij 20k, veel betere waarde als je hem wil inzetten als daily ww. :Y
 
Elke 5K is idd erg snel. Ik denk dat ik ook de enige ben met de test van de V-Strom en GSX-250R (en Inazuma) die dat heeft genoemd en dat ook als minpunt noemt onderaan het verslag. Eigenlijk vreemd dat ik als amateur daar dan wel naar kijk en de pro's niet. Of misschien niet durven ivm mislopen toekomstige reclame-inkomsten. Ik heb de GSX-250R redelijk afgefikt.

Wat je zou kunnen doen na de garantieperiode is aankijken of de kleppen echt gesteld moeten worden elke 5k of dat je het wellicht kan oprekken naar 10k. Het is een indicatie vanuit de fabriek. Vraag het dus elke 5k na bij de dealer of ze tijdens de klepcontrole ook echt moesten stellen. Eigenlijk moet deze info al bekend zijn bij Inazuma eigenaren en wellicht dat Suzuki monteurs die de Inazuma al vaker onder handen hebben gehad, wat kunnen zeggen of het allemaal binnen de toleranties viel of niet bij elke beurt.

Bij mijn Inazuma, moesten de kleppen bij de 1000km beurt bijgesteld worden. Bij de 5k stonden ze nog goed, en bij de 12k hoefden ze ook niet bijgesteld te worden. Hij heeft nu 20k gelopen,en hij rijdt nog prima,ik laat ze aan het eind van de zomer weer controleren,en dan staat er zo,n 26k op de teller, dus het valt wel mee met het verloop van de klepspeling, zolang er maar genoeg olie in zit is er niks aan de hand, en kun je gewoon door blijven rijden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook wel een groot minpunt. Zeker als je de motor wil inzetten als daily WW motor, je zit dan al snel aan 5k, dan word een goedkope motor toch relatief duur door onderhoud. Is de vraag of het echt moet bij 5k maar een fabrikant zet het er waarschijnlijk niet voor de lol in, of ze willen zo wat extra verdienen.. :9

Heb ook even opgezocht wanneer het bij de Beemer moet en dat is pas bij 20k, veel betere waarde als je hem wil inzetten als daily ww. :Y

Daarvoor heb ik een lichte motorscoot dus. Ideaal *D
 
Bij mijn Inazuma, moesten de kleppen bij de 1000km beurt bijgesteld worden. Bij de 5k stonden ze nog goed, en bij de 12k hoefden ze ook niet bijgesteld te worden. Hij heeft nu 20k gelopen,en hij rijdt nog prima,ik laat ze aan het eind van de zomer weer controleren,en dan staat er zo,n 26k op de teller, dus het valt wel mee met het verloop van de klepspeling, zolang er maar genoeg olie in zit is er niks aan de hand, en kun je gewoon door blijven rijden. :Y


Kijk, dat valt dus 100% mee :t En voorkomen is beter dan blussen ;)
 
pic

full
 
Mooie foto's zo in het bos. Ga je er ook nog een middenbok onder laten plaatsen, dat is makkelijk met kettingsmeren en sleutelen. En hoe bevalt het windscherm tot nu toe.

Groeten.
 
Mooie foto's zo in het bos. Ga je er ook nog een middenbok onder laten plaatsen, dat is makkelijk met kettingsmeren en sleutelen. En hoe bevalt het windscherm tot nu toe.

Groeten.


Mss zet ik die er nog onder idd. Scherm zoals eerder gezegd gedemonteerd, maar overweeg hem terug te plaatsen met extra opzetstuk erop.

Vandaag een langere rit gemaakt, rijdt comfortabel en ideale motor voor de B-weg :t

Vanuit Enschede naar... en terug natuurlijk. :+

full


full
 
Laatst bewerkt:
Suzuki heeft de prijs van de V-strom 250 verlaagt, naar 4.999€ rijklaar, dit hebben ze gedaan, zodat mensen met een A2 rijbewijs zo makkelijker een nieuwe motor kunnen kopen. :Y
 
Suzuki heeft de prijs van de V-strom 250 verlaagt, naar 4.999€ rijklaar, dit hebben ze gedaan, zodat mensen met een A2 rijbewijs zo makkelijker een nieuwe motor kunnen kopen. :Y


Lekker zeg |(


Inmiddels bijna 1800 tevreden kms gereden.. :Y
 
Bijna 2000 km na vandaag op de teller. :)

450 km op 1 tank gereden en toen zat er nog bijna 2.5 ltr in.


Een verbruik van precies 1 op 30 dus, waar ik me weinig ingehouden heb en veel heb gereden in het Duitse buitengebied.


Wel fijn, want de benzineprijzen in Dld stijgen ook snel op dit moment..
 
Vandaag even wezen tanken 165km gereden en 5 liter bijgevuld, is 1 op 33 In deze periode niet boven de 6000 toeren geweest. Verdeeld over 5 dagen woonwerk verkeer.
 
Vandaag even wezen tanken 165km gereden en 5 liter bijgevuld, is 1 op 33 In deze periode niet boven de 6000 toeren geweest. Verdeeld over 5 dagen woonwerk verkeer.

Vandaag 130 km gereden, in NL op 60 en 80 wegen buitenaf. Eindstand verbruiks-meter 1 op 31.5. Maar die is dus negatief en zit dus ook tegen de 1 op 33 aan :}


Met dealer contact opgenomen over de prijsverlaging en ze komen me tegemoet. :)


Daar kom ik nog op terug.
 
Vandaag 130 km gereden, in NL op 60 en 80 wegen buitenaf. Eindstand verbruiks-meter 1 op 31.5. Maar die is dus negatief en zit dus ook tegen de 1 op 33 aan :}


Met dealer contact opgenomen over de prijsverlaging en ze komen me tegemoet. :)


Daar kom ik nog op terug.

Dat is tof.
Want het is toch te gek dat de eerste kopers hierdoor gedupeerd worden, he? Dat schaadt het vertrouwen van de consument.
Succes ermee.
 
Had importeur Nimag ook al een mail gestuurd.

Samen met dealer delen ze de kosten.

-hoofdstandaard € 130
-handkappen € 125
-tanktas € 142
-montagering tanktas € 39
-wheelstriping € 17
-ventieldopset met logo :+ € 10

Dus voor dikke € 450 aan accessoires.
 
Terug
Bovenaan Onderaan