Suzuki V-Strom DL1000 2002

Status
Niet open voor verdere reacties.

HighKing

Emperor of the void 👻
13 aug 2014
14.959
19.279
Heemskerk
Facebook
Al een paar weken op MP te bezichtigen moest 'ie nou toch ook hier maar even geplaatst.

Mijn V-Strom gaat eruit. Althans, hij móét niet weg, maar ik zou graag een wat lichtere brommer kopen omdat ik 2 zware fietsen wat overbodig vind. De ZRX voldoet erg goed voor m'n dagelijkse woon-werk rit, iets waar deze V-Strom me ook een paar jaar in heeft bijgestaan.

Vraagprijs: €2.200,-

Eerst maar eens wat foto's:
IMG_20190825_204519149.jpg

IMG_20190825_204215750.jpg

IMG_20190825_204051130.jpg

IMG_20190825_204347852.jpg

IMG_20190825_203554244.jpg


Bijzonderheden:
- Hyperpro veren voor en achter, geplaatst in september 2017.
- Scottoiler.
- Sigarettenaanstekeraansluiting (ook geschikt voor niet-rokers om navi op aan te sluiten ;)).

Verder is 't een fiets uit 2002 met meer dan een ton op de teller. Ik ben ervan overtuigd dat daar nog gemakkelijk een ton bij kan, maar het zal mede daardoor niet het meest glimmende exemplaar zijn die je kunt vinden. Er is op gereden.

Er zit nu een rammount bal op 't stuur. Als je die erbij wilt laat ik 'm lekker zitten.
De SW-Motech tankring laat ik sowieso zitten want ik ben de originele schroeven van de tankdop kwijt en deze ring past niet op m'n andere fiets. :P

Het onderhoud is toen ik er nog woon-werk op deed altijd gedaan bij Lemstra in Alkmaar. Na de aankoop van de ZRX is het rijden op deze machine flink minder geworden en heb ik een en ander zelf uitgevoerd. Dat begon eind vorig jaar met een beurtje (olie, oliefilter, bougies en luchtfilter en rem/koppelingsvloeistoffen ververst). Na een vreemd probleem (koppeling ontkoppelde soms spontaan voor een halve seconde) de koppelingcilinder onder handen genomen en daarna het probleem niet meer teruggezien.

In april heb ik de kleppen laten stellen (had ik zelf even geen tijd voor / zin in) bij ongeveer 100.900km.
Een paar weken geleden is er een schroef in de achterband terecht gekomen. Daar is bij Lemstra een pluutje ingezet. Omdat ik het wiel er toch uit had heb ik er meteen verse transmissierubbers in gezet. De machine rijdt vele malen lekkerder dan daarvoor (shit, had ik eerder moeten doen). Na het zetten van het pluutje toch alweer een paarhonderd km gereden. Band houdt zich prima.

Er liggen Michelin Pilot Road 4 banden onder. Iets minder dan 2 jaar oud. Achter is denk ik op 2/3 van z'n leven. Normaal doe ik met deze machine 2 achterbanden op 1 voorband, dus voor kan nog een tijdje mee.

Omdat ik niet wil dat 'ie in de garage weg staat te rotten rijd ik er nog met enige regelmaat mee. Hoewel ik de ZRX vaker gebruik probeer ik zo nu en dan een beetje af te wissen. Stand is momenteel iets boven de 104K maar loopt dus nog iets op.
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets, heb zeker interesse maar moet eerst mijn rijbewijs nog halen.... (volgende week AVB examen)
 
Grofweg 1:18. Stukjes Beverwijk/Zoetermeer, Beverwijk/Utrecht, Beverwijk/Leiden en Heemskerk/Amersfoort. Flinke stukken snelweg dus vooral.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan