Suzuki Volusia 800 of Intruder 1500?

pascal

Rookie
25 okt 2001
7
0
rotterdam
Ik ga volgend jaar april een Suzuki Volusia 800cc of Intruder 1500cc kopen. Wie is er voor welke motor en waarom? Of kan ik voor f 27500 beter een andere motor aanschaffen?
 
Een intruder klinkt bekend in de oren. Die 1500cc klinkt goed. De 800cc van de Volusia klinkt een stuk minder en de motor zelf ken ik ook niet.

Misschien kun je 2 kleine plaatjes toevoegen. Kunnen we een beter oordeel vellen ;)


PS het merk is in ieder geval goed :) Rij zelf Suzuki GSXR 750 8-)
 
Me buurman heeft een intruder 750 geloof ik, ben niet zo in de choppermakt thuis.

Hij maakt meer lawaai als die van mij, dat weet ik wel.... vooral \'smorgens vroeg :(
 
ik ben al een 2 jaar in het bezit van een suzuki marauder en aangezien de volusia dezelfde motor heeft zou ik hem zeker aanraden. Tot nog toe heb ik nog geen enkel defect aan mijn motor gehad alleen heb ik een andere uitlaat laten monteren omdat de orginele een beetje te braaf klinkt.
 
Ook ik raad je aan eens een toertje te maken met verscheidene motorfietsen, maar vergeet zeker niet eens een ritje te wagen met de Kawasaki VN-motoren, verkrijgbaar in 800 en 1500-versie. het verschil met Suzuki Intruder is op motorgedeelte enorm, zeker de 800 versie is voor zijn prijs een betrouwbare, en krachtige motorfiets, met veel bottompower, en niet verlegen om een sportief ritje. Alleen het rijgedrag valt wat tegen, maar zijn niet alle Classics een beetje lomp?
Als je ermee rijdt zoals ik, en niet denkt dat je op een racebanaan zit valt alles goed mee. Ik gebruik hem dagelijks, zomer en winter, op warme en vriesdagen,60.000km op 4 jaar, en enkel het kontaktslot liet mij eens in de steek.
 
Ikzelf zou kiezen voor een Yamaha Dragstar. Keuze gebaseerd op mijn eigen bevindingen. Ga eens proefrijden op verschillende typen. Beide Suzuki\'s zijn betrouwbare machines maar bij een keuze ging ik toch voor de vettere 1500!

Ave Motorlegionarres! 8-)
 
Ik heb zelf een Intruder 700. Geweldig ding.
Ik zou eerder gaan voor een Intruder 1500 dan voor een Volusia, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik dat ding gewoon ontzettend lelijk vind. :)
 
voor dat geld heb je het voor het uitkiezen.....
volgens mij kun je beter voor het aanschaffen een keer rijden op ..

..Yamaha Dragstar/Wildstar
..Harley(s)
..Kawasaki Drifter(s)
..Honda Shadows

voor zo veel geld zou ik wel eerst kijken wat mij persoonlijk het beste beviel
 
Hier een pic van een 2001 Volusia

suz-volusia-01-bikepics-03232.jpg
 
Of toch deze geweldige motor...FLH Electra Glide!

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/447/2a6e441bfdfa12509e97229bd903c994 (HD.jpg)​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een Intruder 1400 echt een super machine rijd lekker en 100 procent betrouwbaar lekker veel power onderin!! :9
 
De 1500 heeft nieuw als voordeel de dubbele schijven voor t.o.v. de Volusia. De enkele schijf van de Volusia is dezelfde als die op mijn Intruder en is eigenlijk te licht. De 1500 heeft echter motorisch meer problemen dan de 800. Het blok van de 800 is het oude Intruder 800 blok, probleemloos betrouwbaar blok. Ik weet van mensen bij de IOCH met een 1500 dat ze nogal eens wat startproblemen hadden. Duurde erg lang voordat het opgelost was. Helemaal precies weet ik het niet, maar het had iets met een tuimelaar ofzo te maken.
 
Je ziet zo veel merken / types net zo veel meningen.zelf rijd ik op een vulcan 800 classic vind ik een perfecte fiets voor mijn in iedergeval. Ga lekker eens wat proefritjes maken en neem dan een wijs besluit en ga voor de vulcan 800 classic.Succes
 
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een volusia 800 Fl 27500 moet kosten, volgens mij hou je dan een bak met geld over, kun je hem tenminste opleuken naar eigen smaak 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan