Met een dag bedoel ik vrijdag laat wegbrengen en zaterdag vroeg in de middag weer ophalen. Vind ik niet heel erg lang eigenlijk.
Zo klinkt het al beter.
En ik had er inderdaad nog de Pirelli's van de vorige eigenaar er onder zitten,
dus wat dat betreft gaat er een wereld voor mij open
Waren misschien dan ook oud, uitgedroogd en dus hard. Dan is iedere nieuwe band een stuk beter. Ik heb in het begin nog een tijdje met net zo'n oude achterband gereden. Was ook nogal vierkant. Niet prettig.
En Allroad banden lopen door het grove profiel toch altijd meer weg dan de normale straatband? Heb hier eerlijk gezegd geen ervaring mee.
Mwah, wisselt nogal binnen die categorie. Sommige van die zgn. "All road" banden zijn eigenlijk verkapte wegbanden met een wat ruiger ogend profieltje. Zoals Metzeler Tourance bijv. Geldt wat minder voor die Pirelli's van die eerdere link van mij. Die zitten er bij mij onder. Hebben wat grotere blokken en groeven. Staat Ruigah! Maar ze rijden allebei als wegbanden in die zin dat je in de bochten niet voelt dat je noppen wat wegglijden. Maar die Bridgestones van jou moeten heel goed zijn. Zijn dan ook gewoon wegbanden die ook in niet wegwielmaten beschikbaar zijn.
Ik was voor 2 banden trouwens rond 170 euri kwijt. Daar komen dan nog de montagekosten bij.
Check, ik heb geen referentie. Was gewoon nieuwsgierig. Jos Smit is voor zover ik weet meestal wel goed(koop) qua banden.