Beste MF'ers,
Ik heb sinds kort een Suzuki XF650 uit 1999 aangeschaft met 67k op de teller. Nu heeft deze een redelijke lage compressie, uit de fabriek is 120 en mijne heeft ongeveer 98-100. Ik heb een paar druppeltjes olie in het bougie gat gedaan en prompt was de compressie weer 120.
Hij start en loopt verder redelijk goed, misschien koud wat minder. Wel heb ik het idee dat ie heel licht schokt (wat je in lage toeren wat meer voelt), maar het is mijn eerste 1 cilinder dus ik weet niet zo goed wat wel en niet normaal is.
Mijn vraag is, ben ik te moeilijk aan het doen en is dit normaal voor een motor van 21 jaar, en kan ik nog wel even doorrijden, of is het toch wel handig om zsm een cilinder revisie te doen. En zijn er mogelijk nog andere dingen die ik kan doen of moet testen?
Ik hoor graag jullie professionele opinie
Groet Reinier
Ik heb sinds kort een Suzuki XF650 uit 1999 aangeschaft met 67k op de teller. Nu heeft deze een redelijke lage compressie, uit de fabriek is 120 en mijne heeft ongeveer 98-100. Ik heb een paar druppeltjes olie in het bougie gat gedaan en prompt was de compressie weer 120.
Hij start en loopt verder redelijk goed, misschien koud wat minder. Wel heb ik het idee dat ie heel licht schokt (wat je in lage toeren wat meer voelt), maar het is mijn eerste 1 cilinder dus ik weet niet zo goed wat wel en niet normaal is.
Mijn vraag is, ben ik te moeilijk aan het doen en is dit normaal voor een motor van 21 jaar, en kan ik nog wel even doorrijden, of is het toch wel handig om zsm een cilinder revisie te doen. En zijn er mogelijk nog andere dingen die ik kan doen of moet testen?
Ik hoor graag jullie professionele opinie
Groet Reinier