Suzuki XF650 lage compressie

vlreinier

Rookie
1 jun 2020
3
0
Beste MF'ers,

Ik heb sinds kort een Suzuki XF650 uit 1999 aangeschaft met 67k op de teller. Nu heeft deze een redelijke lage compressie, uit de fabriek is 120 en mijne heeft ongeveer 98-100. Ik heb een paar druppeltjes olie in het bougie gat gedaan en prompt was de compressie weer 120.

Hij start en loopt verder redelijk goed, misschien koud wat minder. Wel heb ik het idee dat ie heel licht schokt (wat je in lage toeren wat meer voelt), maar het is mijn eerste 1 cilinder dus ik weet niet zo goed wat wel en niet normaal is.

Mijn vraag is, ben ik te moeilijk aan het doen en is dit normaal voor een motor van 21 jaar, en kan ik nog wel even doorrijden, of is het toch wel handig om zsm een cilinder revisie te doen. En zijn er mogelijk nog andere dingen die ik kan doen of moet testen?

Ik hoor graag jullie professionele opinie :)

Groet Reinier
 
Bedankt voor de snelle reacties ;) Ja inderdaad, ik bedoelde PSI! En heb met vol gas op warme motor getest.

Olie gebruik moet ik even aankijken, maar volgens mij is daar niks mis mee. Ga zo even de olie + filter vervangen.

Vgm heeft ie wel auto decompressie, maar ik weet niet wat dat precies doet 😳

Het is een projectje (custom), dus wilde de motor weer in orde maken, heb weinig zin om over een paar maanden weer alles open te halen.
 
olie gebruik is een betere indicator dan compressie meting. Zeker bij een 1 pitter met auto decompressie. Zelfs de snelheid vd startmotor heeft invloed op een compressie meting dan.
 
Dan ga ik dat even aankijken, motor heeft geen zichtbare rook in elk geval. Is het normaal dat een 1 cilinder licht schokt in lagere toeren of kan dat ook door een verkeerd carb mengsel of klepspeling komen?
 
Dan ga ik dat even aankijken, motor heeft geen zichtbare rook in elk geval. Is het normaal dat een 1 cilinder licht schokt in lagere toeren of kan dat ook door een verkeerd carb mengsel of klepspeling komen?
rij op een andere 1 pitter. Een frrewind zal onder de 3500 tpm altijd klapperen onder belasting. En ik weet niet wat jij verstaat onder licht schokken
 
Terug
Bovenaan Onderaan