SuzukiGS500 F of GSX 600F om mee te beginnen? Graag advies?

marietje1964

Rookie
26 okt 2009
2
0
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met motorlessen. Heb er nu 3 gehad en het gaat super. Natuurlijk kan ik het niet laten om vast naar leuke fietsen te kijken om mee te beginnen en ervaring op te doen. Ik ben vanwege de leuke prijs/kwaliteitverhouding uitgekomen op een suzuki, maar twijfel tussen een GS500 F of GSX600 F.
Het schijnt dat een 2 cilinder (de GS500 F dus) beter is om mee te beginnen maar ik begrijp niet helemaal waar hem dat nu in zit. Zou het erg leuk vinden om reacties te ontvangen over wat jullie ervaringen met dit type motoren zijn en hoe dat cilinderverhaal nou in elkaar zit. Groetjes, Annemarie :W
 
Welkom en succes met lessen.

Ben zelf begonnen op een Yamaha Diversion (een 600 cc viercilinder). Staat nu toevallig te koop :9

Een GS 500 is inderdaad ook een veel gebruikte opstapper, evenals een Kawasaki ER-5.
2 cilinders kunnen soms wel wat nukkiger reageren op het gas vanuit lage toerentallen heb ik ervaren. een viercilinder met wat minder vermogen bouwt zijn vermogen wat soepeler op.

Succes met lessen in ieder geval :)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reactie! Maar doe ik er nou beter aan om voor een GS500 F of GSX600 F te kiezen als ik besluit voor de suzuki te gaan? Leuk forum trouwens, valt veel te lezen en vooral te leren voor een groentje..
 
Ligt eraan wat je zoekt, een GSX600F is iets vlotter en sportiever. En de GS500F is wat kleiner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan