SuzukiGSX600F (1993) Verbuik 1 0p 12-14

NielsBersma

Rookie
15 jun 2015
14
0
Groningen
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag mbt mijn gsx. Hij verbruikte deze zomer ongeveer 1:14 en loopt nu in de herfst 1:12,5. Op zich rijd ik er niet gek mee. Ik rijd elke dag naar mijn werk met max 100.

Ik merk daarnaast dat hij schokt bij (iets harder) gas geven bij lage toeren.

Ik heb het idee dat dit verbruik abnormaal hoog is, klopt dat? Waar zou het aan kunnen liggen?

Alvast bedankt voor het meedenken *D
 
Nogal een zuiperd. Is het haperen al opgelost? Zou me niet verbazen als e.e.a. met elkaar te maken heeft. Carburateurs schoon en goed afgesteld? Ontsteking in orde? Motor loopt op alle vier cilinders?
 
Dank voor jullie reactie. Heb vanochtend even getest en in principe schokt hij bij hard gas tot 2000 toeren hevig, daarna lichtjes tot 3000 en daarna niet meer.

Stationair loopt hij (voor mijn gevoel) vrij lekker. Warm 1100 toeren. Maar zoals in het andere topic te zien is, is er altijd een punt op de tank dat hj gaat schokken en duwtjes in de rug heeft/ terughoudend is. Ik heb gemerkt dat ik, als ik mijn kraan op reserve zet (even de choke open zet) en kort daarna weer terug op on het probleem over is. Als ik dat overigens niet doe en voor het stoplicht staat, draait hij ineens 1400 toeren. Maar het feit dat het ophoudt zodra ik hem op reserve zet vind ik vreemd, dan ligt dat dus niet aan de steking toch?

Bougies/ ontsteking heb ik nog niet nagekeken. Kan hij daardoor, of door de carburateurs, zóveel verbruiken?
 
Laatst bewerkt:
Zeg beter: op de juiste spanning, straks leest TS nog dat ie snaarstrak moet staan :X

Als de motor op maar drie cilinders loopt is het eigenlijk een wonder dat ie het nog zo goed doet. Als je de motor start moeten binnen de minuut alle vier de uitlaatpijpen te heet zijn om aan te raken.

Het kan in de ontsteking zitten, of een bougie die inmiddels zo vuil is dat ie niet goed meer werkt of het licht aan de carburatie. Of een combinatie van factoren. Ik denk dat deze motor een hele grote beurt inclusief reiniging van het hele brandstofsysteem nodig heeft. Carbs ultrasoon reinigen, dan netjes synchroon stellen, motor voor de rest controleren, goed afstellen en smeren en je kent je GSX niet meer terug.
 
Ik heb net weer een stuk gereden en de uitlaatpijpen gevoeld. De meest rechter werd niet warm na het stuk rijden. Lijkt erop dat hij dus op drie poten loopt. Wat zou het kunnen zijn?
Rechter cilinder doet niet mee :')

Compressie
Mengsel
Vonk

Met de onderste beginnen.
Dan mengsel sjekken (direct inspuiten in betreffende carb met startpilot)
 
Bedankt dutch en marhtell voor jullie reactie. @dutch ik heb ook eens een fiets gehad, dus kettink niet helemaal strak wist ik nog:) Het ding loopt eigenlijk nog prima inderdaad, op wat sputteren na. Zou jammer zijn als ik het hele spul moet laten reinigen. Ik heb 800 euro ervoor betaald en kan me herinneren dat het hele reinigen/ afstellen bij mijn kawasaki gpz600 300 kostte. Tevens gebruik ik hem als woon-werk verkeer, dus hij moet nog ff wachten tot ie uit elkaar mag:)

Ik zal dus eerst eens die bougies checken, daar heb ik binnenkort wel tijd voor. Kan deze mooie 3 cilinder motor van me de oorzaak zijn van zijn drankprobleem?

In ieder geval bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt dutch en marhtell voor jullie reactie. @dutch ik heb ook eens een fiets gehad, dus kettink niet helemaal strak wist ik nog:) Het ding loopt eigenlijk nog prima inderdaad, op wat sputteren na. Zou jammer zijn als ik het hele spul moet laten reinigen. Ik heb 800 euro ervoor betaald en kan me herinneren dat het hele reinigen/ afstellen bij mijn kawasaki gpz600 300 kostte. Tevens gebruik ik hem als woon-werk verkeer, dus hij moet nog ff wachten tot ie uit elkaar mag:)

Ik zal dus eerst eens die bougies checken, daar heb ik binnenkort wel tijd voor. Kan deze mooie 3 cilinder motor van me de oorzaak zijn van zijn drankprobleem?

In ieder geval bedankt!
Ja.
 
Vandaag even mijn gas een paar keer goed opengetrokken en toen merkte ik dat ik duwtjes kreeg. Leek op steeds een beetje vermogen. Bij het stoplicht stationair liep ie ineens 1400/1500 toeren ipv 1100. Toen even de pijp gevoeld en ja hoor, die was nu wel heet. Kan ik nu erop rekenen dat het iets met de carburatie te maken heeft? Of kan het ook nog steeds de ontsteking zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan