SV 1000 opheffen voor onderhoud en reparatie

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
5.174
2.928
Erps-Kwerps
Ik wil graag het onderhoud en kleine reparaties aan mijn SV 1000 zelf doen. Er zit echter geen middenbok onder en aangezien de uitlaat ook van onder zit is er niet echt een mogelijkheid om de motor daar op te tillen.
Wat zijn goede mogelijkheden, want ik kom een aantal oplossingen tegen. Elk waarschijnlijk met zijn eigen voor- en nadelen.
Paddock stand achter, voor en balhoofd. Maar ook een centrale standaard die ergens aan de zijkant in het frame grijpt.
Ik heb ook al aan een hefbrug zitten denken, maar dan nog zit je met het probleem dat de motor nog op de wielen steunt.
 
20210711_215159.jpg
 
Dat is valsspelen. Een VFR heeft een middenbok.

Wij doen het meestal met paddock achter en een schaar krik onder de motor. Steunend op de uitlaat bocht met een houten plankje er tussen
 
Ik deed het onderhoud ook altijd zelf aan m'n SV650 S, die had ook alleen een zijstandaard.
Ik had daar een paddockstand achter, en 1 voor de voorkant, net zoals op de foto van @Martell is te zien.
Nu doe ik alles nog steeds zelf, maar heb nu een Abba Sky-lift.
Maar die is redelijk duur, als ik jou was zou ik voor de eerste optie gaan, 2 paddock stands dus.
Is goedkoper, en werkt ook goed.

En mocht je dat verkiezen, ik heb de 2 nog staan hier, ik gebruik ze niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan