SV 1000 Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand toevallig:

Suzuki SV 650 N / 1000 N:
? merk voorvork (1000 = instelbaar)
? standaard montage banden merk + type

Alvast bedankt !

Gr. Arie
 
Yo Arie.

Nieuwe SV650 heeft een Showa voorvork :r , de SV1000 heeft die van de GSXR'en. Geen idee wel merk. Banden van de 650 zijn Dunlop D220 sportmax :r en de SV1000 staat op Metzeler Sportecs geloof ik.
 
Yo Arie.

Nieuwe SV650 heeft een Showa voorvork :r , de SV1000 heeft die van de GSXR'en. Geen idee wel merk. Banden van de 650 zijn Dunlop D220 sportmax :r en de SV1000 staat op Metzeler Sportecs geloof ik.
plaatjes? is 2005 model?
 
Dag SV-ers,

Ik heb een SV1000N in de kleur rood, dus van 2004.
Er zit een "rightside-up" vork in van 46mm, alles instelbaar.
Het merk is me niet bekend maar de GSX-R-ren hebben toch upsidedown vorken ?

De banden zijn Michelin Pilot (Tour meen ik).

Mijn bekende wijzigingen t.o.v. 2003 zijn;
Kleuren
Suzuki logo op tank
Achterframe (nu ook aluminium op de "S")
Dikkere buddy (meer comfort)
Uitlaten (ietsje lager)
Bevestiging van voetsteunen (mooier afgewerkt en ietsje lager)

Tot dusver bevalt de motor zeer goed (nog maar 700km).
Wel is me het onregelmatig lopen in deellast opgevallen.
Vreemd is dat het de laatste rit plotseling vrijwel weg was.

Wordt dit minder naar gelang de motor verder ingereden wordt ?

Groet,
Ronald.
 
Tot dusver bevalt de motor zeer goed (nog maar 700km).
Wel is me het onregelmatig lopen in deellast opgevallen.
Vreemd is dat het de laatste rit plotseling vrijwel weg was.

Wordt dit minder naar gelang de motor verder ingereden wordt ?

Groet,
Ronald.
Gefeliciteerd met je 'N'. Het onregelmatig lopen van de SV is ook bij mij wisselend. Soms heb ik er (bijna) geen last van, soms stoor ik me er enorm aan. Er wordt beweerd dat de lambdasensor de boosdoener hiervan is. Bij mijn SV is de lambdasensor uitgeschakeld en ik heb er nog steeds last van. Ik heb een PCIIIUSB gemonteerd op een dynojet testbank af laten stellen. Eerst had ik het idee dat het onregelmatig lopen was verholpen, maar na enige tijd kwam het toch weer terug (of misschien dacht ik wel dat het was verholpen omdat ik 300 Euro lichter was...). Ik heb het lopen van mijn SV vergeleken met een SV zonder PCIII en effect was exact hetzelfde :( Mijn SV heeft net zijn 12000 km gehad en ik hoopte dat de SV daar weer van op zou knappen, maar helaas. Ik ben van plan binnenkort opnieuw een afspraak te maken met Dynojet, want volgens mij moet het beter kunnen.
 
zo...ik heb vandaag me k&n filter erin gezet...en me snorkel eraf gehaald...dus ik heb nu een gapend gat zitten in me airbox...moet er nog ff wat voor maken...

maar het belangerijkste is is dat ie stuk sterker aanvoelt...pakt veel scherper op, en trekt beter door in hoge toeren!!
woeiii...ik zal maandag pas echt merken op zandvoort...

en jan heb je nog met motorsportlifestyle gebeld?
 
In, ik meen de laatste M0TO 73, staat een artikel over het inhouden waar veel andere merken ook mee kampen.
Daar wordt gesuggereerd dat speciale bougies zouden helpen.
Heeft iemand dat al geprobeerd ?

Groeten
 
hey....jonges wat is het rustig in dit topic met reacties? iedereen op vakantie ofzo???
 
In, ik meen de laatste M0TO 73, staat een artikel over het inhouden waar veel andere merken ook mee kampen.
Daar wordt gesuggereerd dat speciale bougies zouden helpen.
Heeft iemand dat al geprobeerd ?

Groeten
Ik niet, maar ik ben wel benieuwd of het zou helpen. Misschien kun je eens het Internet afstruinen.
 
hey....jonges wat is het rustig in dit topic met reacties? iedereen op vakantie ofzo???
full

bezig met het monteren van noppenbanden :+
 
Zo, eindelijk mijn bike weer schoon. Tjonge jonge wat ziet zo'n ding eruit na een weekendje regen rijden.... (vorig weekend in Sauerland geweest maar nog geen tijd gehad om hem schoon te maken). Heb er nu 4000km opzitten. Nog anderhalve maand en ik ga naar de pyreneeen... Heb ook nog twee weken vakantie in die anderhalve maand. de 6000km beurt zal ik zeker nog voor de vakantie naar de pyreneeen nog moeten laten doen. Heb het koppelingshuis eraf gehaald en meteen aan de binnenkant ingesmeerd met vaseline. Nu maar hopen dat ik geen last krijg van een lekke olie keerring.
 
Zo, eindelijk mijn bike weer schoon. Tjonge jonge wat ziet zo'n ding eruit na een weekendje regen rijden.... (vorig weekend in Sauerland geweest maar nog geen tijd gehad om hem schoon te maken). Heb er nu 4000km opzitten. Nog anderhalve maand en ik ga naar de pyreneeen... Heb ook nog twee weken vakantie in die anderhalve maand. de 6000km beurt zal ik zeker nog voor de vakantie naar de pyreneeen nog moeten laten doen. Heb het koppelingshuis eraf gehaald en meteen aan de binnenkant ingesmeerd met vaseline. Nu maar hopen dat ik geen last krijg van een lekke olie keerring.
Ik kan mijn motor ook weer schoonmaken na een dagje op en naar Assen. Ik heb bij de SV Cup gekeken en daar video opnamen gemaakt. Stills daarvan kun je zien op www.svcontactracing.com onder fotoalbum.
Mijn SV verliest langzaam koppelingsolie. Vorige week in de Eifel moesten we zelfs bij een dealer langs omdat mijn potje bijna leeg was. Gelukkig waren we niet op tijd en zat er nog een heeeel klein beetje olie in het potjes zodat er geen lucht in de leiding zat (phfoe). Als het goed ik komt er binnenkort een nieuw koppelingshuis op. Wie kan mij uitleggen waar hij ingesmeerd moet worden met vaseline?
Daarnaast mag mijn dealer even een stukje op mijn SV rijden, want hij stuurt niet lekker. Ik dacht daar al last van te hebben met bepakking vorig weekend, maar ook zonder bepakking stuurt hij niet vertrouwenwekkend. Het kan komen doordat mijn achterband wat recht begint te worden, maar ik had daar voor de montage van een nieuwe voorband geen last van. Het voelt alsof de achterband te weinig spanning heeft (wat niet zo is). Daarnaast loopt de SV na de 12000 km beurt niet lekker. Ook daar mogen ze naar kijken. Hij loopt onregelmatig en slaat als hij 'koud' is snel af.
 
Ik kan mijn motor ook weer schoonmaken na een dagje op en naar Assen. Ik heb bij de SV Cup gekeken en daar video opnamen gemaakt. Stills daarvan kun je zien op www.svcontactracing.com onder fotoalbum.
Mijn SV verliest langzaam koppelingsolie. Vorige week in de Eifel moesten we zelfs bij een dealer langs omdat mijn potje bijna leeg was. Gelukkig waren we niet op tijd en zat er nog een heeeel klein beetje olie in het potjes zodat er geen lucht in de leiding zat (phfoe). Als het goed ik komt er binnenkort een nieuw koppelingshuis op. Wie kan mij uitleggen waar hij ingesmeerd moet worden met vaseline?
Daarnaast mag mijn dealer even een stukje op mijn SV rijden, want hij stuurt niet lekker. Ik dacht daar al last van te hebben met bepakking vorig weekend, maar ook zonder bepakking stuurt hij niet vertrouwenwekkend. Het kan komen doordat mijn achterband wat recht begint te worden, maar ik had daar voor de montage van een nieuwe voorband geen last van. Het voelt alsof de achterband te weinig spanning heeft (wat niet zo is). Daarnaast loopt de SV na de 12000 km beurt niet lekker. Ook daar mogen ze naar kijken. Hij loopt onregelmatig en slaat als hij 'koud' is snel af.
Hoi Jan,

Niet zo mooi dat hij minder is gaan lopen. Weet je zeker dat het niet je PC is?

Korte handeleiding voor het insmeren:
koppelingshendel inknijpen en vast zetten (voorkomt dat je cylinder eruit valt als je per ongeluk de koppeling inknijpt terwijl het huis verwijderd is).
koppelingshuis waar cylinder in zit, verwijderen.
Aan de binnenkant op de wand van het huis vaseline smeren (als het goed ik kan je zien waar het moet, want daar kan het al verweerd zijn), dus niet op de cylinder. Ik heb geen foto's genomen, zal van de week ff kijken of ik daar toe kom. Het is ook aan te bevelen om regelmatig de rotzooi die bij het voortandwiel ophoopt te verwijderen. Daarmee voorkom je dat die zooi tegen het koppelingsstangetje komt en vocht via deze weg naar het koppelingshuis kan lopen.

Succes, Gerald
 
Vandaag even Leon opgezocht tijdens zijn first day on the job als Marshall op zandvoort en ik moet zeggen dat het erg gaaf was om te zien. :} Als ik op Zandvoort ga rijden ga ik in ieder geval niet mijn standaard uitlaat eronder sleutelen, want dat is echt onzin. Er reden daar motoren rond met weet ik hoveel herrie (zoals de SV1000 van Napo :9 ), dat een SV650 met open uitlaat in het niet valt.

Ben nu een beetje de leukste filmpjes en foto's van Leon aant uitzoeken.
 
Vandaag even Leon opgezocht tijdens zijn first day on the job als Marshall op zandvoort en ik moet zeggen dat het erg gaaf was om te zien. :} Als ik op Zandvoort ga rijden ga ik in ieder geval niet mijn standaard uitlaat eronder sleutelen, want dat is echt onzin. Er reden daar motoren rond met weet ik hoveel herrie (zoals de SV1000 van Napo :9 ), dat een SV650 met open uitlaat in het niet valt.

Ben nu een beetje de leukste filmpjes en foto's van Leon aant uitzoeken.


je hebt toch nog een standaard uitlaat eronder, of heb je inmiddels een mooie pijp gekocht????????
 
Vandaag even Leon opgezocht tijdens zijn first day on the job als Marshall op zandvoort en ik moet zeggen dat het erg gaaf was om te zien. :} Als ik op Zandvoort ga rijden ga ik in ieder geval niet mijn standaard uitlaat eronder sleutelen, want dat is echt onzin. Er reden daar motoren rond met weet ik hoveel herrie (zoals de SV1000 van Napo :9 ), dat een SV650 met open uitlaat in het niet valt.

Ben nu een beetje de leukste filmpjes en foto's van Leon aant uitzoeken.
hihi...zag het er nog een beetje uit in die laatste sessies??
t ging wel erg hard hoor...pfff... :)
maarja..sv1000 super fiets..maar dat geile rechte end..ik kom gewoon 20pk a.w. te kort!!! ;(
 
oja en ten tweede...op het circuit kom je bodemspeling te kort met een sv, ik werd er GEK van...voor de rest ik moet het volgende laten doen:

1: reshimmy'en (hyperpro) van me cartridges in me voorvork poten (ingaande demping is klote, en wordt steeds slechter, hier heb je alleen last van op het circuit hoor)
2: me achterbrug nog steeds laten lassen/repareren
3: terug naar bsm voor me db-killers
4: en nog iets...maar dat ben ik ff kwijt...

anyway...ik ga nu slapen..ik ben verrot!...

@jan: kut man van je koppeling, je heb er niet echt geluk mee he? balen man...
 
hihi...zag het er nog een beetje uit in die laatste sessies??
t ging wel erg hard hoor...pfff... :)
maarja..sv1000 super fiets..maar dat geile rechte end..ik kom gewoon 20pk a.w. te kort!!! ;(

Hoi Napo,
Leuk je even in real life te hebben gezien :)
Wat een fantastische dag vandaag. En wat ging dat verschrikkelijk hard.
Ik zat zelf in de snelle groep })
In de vijfde (en voorlaatste) sessie een snelste rondje gereden 2:14:50
Wel met stopwatch.

Die 20 pk a.w. die jij te kort komt heb ik wel(en nog meer ook), maar ik kon je niet bijhouen ;(
 
Laatst bewerkt:
Wees gerust, het zag er zeer strak uit.

Maar genoeg gebabbeld, time for action! Ik heb ze deze even geresized, maar ik heb ze allemaal in 2 of 3.1 miljoen pixel kwaliteit. :)

Eerst nog wat korte filmpjes. Ik heb geen idee hoe die bochten heten, maar het is of de tarzanbocht, het stuk naar de gerlachbocht of de hugenholtz. :)

Filmpje1
Filmpje2
Filmpje3
Filmpje4



Edit: Foto's weggehaald
 
Laatst bewerkt:
he knaapie thnx voor de pics dude!!! :}
kan je ze full size naar me emailen?
me email adres staat in me profiel....thnxxxxxxxxxxxxxxxx :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan