SV 1000 Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Napo,
Leuk je even in real life te hebben gezien :)
Wat een fantastische dag vandaag. En wat ging dat verschrikkelijk hard.
Ik zat zelf in de snelle groep })
In de vijfde (en voorlaatste) sessie een snelste rondje gereden 2:14:50
Wel met stopwatch.

Die 20 pk a.w. die jij te kort komt heb ik wel(en nog meer ook), maar ik kon je niet bijhouen ;(
ja leuk man..t was gezellig! :) 2.14 is toch een superprima tijd!!...volgende keer weer een paar secondjes eraf... :) toch peter?
 
ja leuk man..t was gezellig! :) 2.14 is toch een superprima tijd!!...volgende keer weer een paar secondjes eraf... :) toch peter?

Zou wel mooi zijn, nog een paar sec. eraf. Maar het ging al zo hard. :)

13 juli en 16 augustus mag ik het weer eens proberen.
(beide bij Motorsport lifesyle) Ik zie je dan wel weer.
 
he knaapie thnx voor de pics dude!!! :}
kan je ze full size naar me emailen?
me email adres staat in me profiel....thnxxxxxxxxxxxxxxxx :)
Hoe groot is jouw mailbox? :) De 3.1 miljoen pixel foto's zijn 1,25 mb per stuk namelijk. De 2 miljoen pixel foto's zijn ongeveer 900 kb.
 
Hier dan de beloofde foto. Bij de rode pijlen vaseline of beter
lithiumvet smeren. Niet te dik, alleen maar voor bescherming niet voor smering.

full
 
jaaa ik heb eindelijk een technische vraag:

heeft iemand voor mij de waarde hoeveel newton ik me achterwiel moer moet aandraaien?
(dit is geen grapje, dealer heeft me achterwiel moer aan soep gedraaid door het zonder moment sleutel te doen)

thnx in advance alvast :)
 
SgeraldV,

Bij mijn "N" zit er in tegenstelling tot je foto van de koppelingscilinder ook nog een rubber schijf, iets groter dan de zuiger met vet er tussen.
Hierdoor kan er dus geen vuil meer bij komen.
Ik heb alle weggeslingerde kettingvet verwijderd (ook van de drukstift e.d.) en alles met nog wat extra lithiumvet terug gemonteerd.

Men heeft in Japan een en ander dus toch al verbeterd !

Ik heb lang getwijfeld tussen een overjarige 2003 of een 2004 maar ik heb denk ik de beste keus gemaakt met de 2004.
 
SgeraldV,

Bij mijn "N" zit er in tegenstelling tot je foto van de koppelingscilinder ook nog een rubber schijf, iets groter dan de zuiger met vet er tussen.
Hierdoor kan er dus geen vuil meer bij komen.
Ik heb alle weggeslingerde kettingvet verwijderd (ook van de drukstift e.d.) en alles met nog wat extra lithiumvet terug gemonteerd.

Men heeft in Japan een en ander dus toch al verbeterd !

Ik heb lang getwijfeld tussen een overjarige 2003 of een 2004 maar ik heb denk ik de beste keus gemaakt met de 2004.
Hoi SVronald,

heb je er geen foto van gemaakt? Zou ik mooi kunnen gebruiken als pressiemiddel bij mijn dealer want die zegt dat er geen modificatie op geweest is....

Waar zit die rubberen schijf dan precies? Want het vuil komt met het water mee langs het koppelingsstaafje en niet langs de buitenkant van het koppelingshuis. Zit die schijf strak om dat staafje heen?

efin, veel vragen.... ik wil natuurlijk precies weten hoe het zit.

Groeten,
Gerald
 
jaaa ik heb eindelijk een technische vraag:

heeft iemand voor mij de waarde hoeveel newton ik me achterwiel moer moet aandraaien?
(dit is geen grapje, dealer heeft me achterwiel moer aan soep gedraaid door het zonder moment sleutel te doen)

thnx in advance alvast :)
dit moet 100 nm zijn zoals al eerder gezegd
maar dan is die monteur echt een klootzak moet je toch best wat moeite voor doen om zo'n moer kapot te draaien |(
 
He hoi jongens,

ik heb mijn nieuwe sv vrijdag opgehaald, een sv1000s special....
Ik heb een tijdje geleden jullie gevraagd wat jullie vonden van de prijs van 11.000...... Ik ben door gegaan met onderhandelen, en door een klein gelukje (miscommunicatie bij mijn dealer tussen verkopers) heb ik een gloednieuwe sv special voor een dikke 10.000 euro mee kunnen krijgen !!!! :P

Ik heb andere uitlaten gekocht, remus revolution gp's , deze zitten mooi, echter kom ik niet uit met de bijgeleverde beugels.... Deze passen helemaal niet...

Ik heb de uitlaten besteld voor de sv 2003 omdat de sv1000s motoport special naar mijn mening hetzelfde is als het 2003 model ... de uitlaten lopen ook precies als het 2003 model, dus met de mooie hoek die evenredig met de motor loopt.

Ik heb de uitlaten via via bij remus (hoco parts) kunnen regelen maar ben helaas zelf niet echt technisch en heb nu dus een sv met uitlaten erop, maar nog niet afbevestig met de beugels.... dus niet rijden ;(
 
He hoi jongens,

ik heb mijn nieuwe sv vrijdag opgehaald, een sv1000s special....
Ik heb een tijdje geleden jullie gevraagd wat jullie vonden van de prijs van 11.000...... Ik ben door gegaan met onderhandelen, en door een klein gelukje (miscommunicatie bij mijn dealer tussen verkopers) heb ik een gloednieuwe sv special voor een dikke 10.000 euro mee kunnen krijgen !!!! :P

Ik heb andere uitlaten gekocht, remus revolution gp's , deze zitten mooi, echter kom ik niet uit met de bijgeleverde beugels.... Deze passen helemaal niet...

Ik heb de uitlaten besteld voor de sv 2003 omdat de sv1000s motoport special naar mijn mening hetzelfde is als het 2003 model ... de uitlaten lopen ook precies als het 2003 model, dus met de mooie hoek die evenredig met de motor loopt.

Ik heb de uitlaten via via bij remus (hoco parts) kunnen regelen maar ben helaas zelf niet echt technisch en heb nu dus een sv met uitlaten erop, maar nog niet afbevestig met de beugels.... dus niet rijden ;(

We willen foto's :)
 
SgeraldV,

Ik heb geen digi camera dus dat gaat helaas niet lukken.

Het is een ronde rubber schijf, omtrek iets groter dan de zuiger, een paar mm dik. In het midden (waar de drukstift door het kleine gaatje in de de schijf gaat) zit een verdikking die precies in het grotere gat van de zuiger past en waarmee de rubber schijf eingzins vast in de zuiger wordt geklemt. Het vuil van de stift wordt zo dus ook tegen gehouden.

Is het zo een beetje duidelijk ?

Dat de dealer er niets van afweet verbaast me trouwens niets.
Voor ik besloot welke te kopen heb ik Nimag gebeld en volgens hen waren er geen wijzigingen tov 03 behalve kleuren en logo. Terwijl iedereen zelf kon zien dat de uitlaten iets lager zaten en de taartschep +/- 50% kleiner was..
 
He hoi jongens,

ik heb mijn nieuwe sv vrijdag opgehaald, een sv1000s special....
Ik heb een tijdje geleden jullie gevraagd wat jullie vonden van de prijs van 11.000...... Ik ben door gegaan met onderhandelen, en door een klein gelukje (miscommunicatie bij mijn dealer tussen verkopers) heb ik een gloednieuwe sv special voor een dikke 10.000 euro mee kunnen krijgen !!!! :P

Ik heb andere uitlaten gekocht, remus revolution gp's , deze zitten mooi, echter kom ik niet uit met de bijgeleverde beugels.... Deze passen helemaal niet...

Ik heb de uitlaten besteld voor de sv 2003 omdat de sv1000s motoport special naar mijn mening hetzelfde is als het 2003 model ... de uitlaten lopen ook precies als het 2003 model, dus met de mooie hoek die evenredig met de motor loopt.

Ik heb de uitlaten via via bij remus (hoco parts) kunnen regelen maar ben helaas zelf niet echt technisch en heb nu dus een sv met uitlaten erop, maar nog niet afbevestig met de beugels.... dus niet rijden ;(
Kan je anders even en foto'tje maken van de uitlaten? Lijkt me vrij raar dat het niet past. Misschien heb je hier ook wat aan: http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=2862

Maar heb je toevallig geen 2004 model gekregen? :? Kan je zien aan de bevestigingspunten van de steppies. Die wijzen naar beneden ipv naar achteren.
 
Kan je anders even en foto'tje maken van de uitlaten? Lijkt me vrij raar dat het niet past. Misschien heb je hier ook wat aan: http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=2862

Maar heb je toevallig geen 2004 model gekregen? :? Kan je zien aan de bevestigingspunten van de steppies. Die wijzen naar beneden ipv naar achteren.

De motoport special is volgens mij een 2003, hij heeft een vel sportievere zit . Ik heb ook op een rode en een donkerblauwe 2004 gezeten, en hier was de zit heel anders dan op de mijne. Persoonlijk denk ik dat ik de beugels voor het 2004 model heb gekregen, op de doos van de uitlaten staat 2003 maar de beugels zijn te lang....
 
Hier alvast even wat foto's, nog wel met de orginele uitlaten erop. Nog maar 30 km gelopen. heb de foto's wat kleiner gemaakt maar hoop dat het zo goed lukt.

full


full


99701


full


De eerste foto's van mijn nieuwe trots :9~

edit: orginele dempers wegdenken... nu Remus Revolotion GP's eronder.
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie fiets! :9~ En je hebt gelijk, het is inderdaad een 2003 model.

Kan je anders geen foto'tje maken van die beugels of de manier waarop je ze geprobeerd heb te monteren? Vind het vreemd dat het niet past.
 
Laatst bewerkt:
SgeraldV,

Ik heb geen digi camera dus dat gaat helaas niet lukken.

Het is een ronde rubber schijf, omtrek iets groter dan de zuiger, een paar mm dik. In het midden (waar de drukstift door het kleine gaatje in de de schijf gaat) zit een verdikking die precies in het grotere gat van de zuiger past en waarmee de rubber schijf eingzins vast in de zuiger wordt geklemt. Het vuil van de stift wordt zo dus ook tegen gehouden.

Is het zo een beetje duidelijk ?
Ja, ik begrijp het.
Als ik langs de dealer gaan dan zal ik hem eens vragen om dit te bekijken. Ik hoop dat zo'n schijfje ook in de 2003 versies gezet kan worden.
Bedankt voor de info,
Gerald
 
:z lekker rustig hier.

Ik heb contact gehad met hocoparts, importeur van Remus dempers.
Ik heb ze wat foto's gemaild en wat blijkt..... ik heb er inderdaad de verkeerde beugels bij gekregen. Deze moeten nu uit duitsland komen, duurd nog 1,5 week ongeveer..... Denk erover om de orginele dempers er weer even onder te zetten. Maarja als je de weerberichten hoort.

Wel blij dat de beugels gewoon niet kunnen passen, was al bang dat ik echt twee linker handen zou hebben ;)
 
:z lekker rustig hier.

Ik heb contact gehad met hocoparts, importeur van Remus dempers.
Ik heb ze wat foto's gemaild en wat blijkt..... ik heb er inderdaad de verkeerde beugels bij gekregen. Deze moeten nu uit duitsland komen, duurd nog 1,5 week ongeveer..... Denk erover om de orginele dempers er weer even onder te zetten. Maarja als je de weerberichten hoort.

Wel blij dat de beugels gewoon niet kunnen passen, was al bang dat ik echt twee linker handen zou hebben ;)
Kijk, een meevaller ;)
Het weer ziet er voor de komende dagen idd niet zo fraai uit, maar heel erg slecht is het ook niet, dus ik zou de dempers er maar onder zetten.
 
Ja, ik begrijp het.
Als ik langs de dealer gaan dan zal ik hem eens vragen om dit te bekijken. Ik hoop dat zo'n schijfje ook in de 2003 versies gezet kan worden.
Bedankt voor de info,
Gerald
A.s. vrijdag krijgt mijn SV een nieuwe koppelingscilinder. Als ik het niet vergeet maak ik een foto van de nieuwe, zodat we kunnen vergelijken wat het verschil is (en of ik inderdaad een verbeterde versie krijg).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan