SV 1000 Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
1. las net dat het 2003 model hogere stepjes heeft, weet dus niet of dat zo is, maar ik praat dan wel over een standaard 2005 SV, dus niet eerst hogere uitlaten
3.4. heb je alleen de veren vervangen of een compleet systeem en wa kos da en gaat ie met die pc ook meer verbruiken
6. daar teken ik voor, tenminste als we het over de achterband hebben, want dan valt het me 100% mee


btw, is het te doen voor een duo om langere stukken mee te rijden, snap wel dat het geen goldwing is

In 2004 is het subframe verlaagd , voorste buddy aangepast en de positie van de voetsteunen. Dit alles voor een betere zithouding dus minder sportief. Heb alleen de schroefveren voor en achter vervangen. kosten weet ik niet precies. Of ie meer gaat verbruiken weet ik niet vermoed het wel. Heb zelf nog niet achterop gezeten en heb constant me duoseatcover erop en geen voetsteunen achter.
 
Mijn rij-impressies SV1000S K3

1. grondspeling : bij stevig doorrijden kunnen de steuntjes de grond raken,
is zeker niet te vergelijken met een supersport en dus zal dit bij de K4,K5 zeker tekortschieten denk ik.

2. Verbruik ts. 6 à 7,5 l/100km of 16,6 à 13,3 km/l
Het zwaarste hierbij is echter de kleine tank -> rijbereik van 160 à 200km

3. Sterke punten : motor, uiterlijk (dit is persoonlijk), handelbaarheid, comfortabele vering, eenvoudige techniek -> als je wat handig bent kan je heel veel zelf aan de motor doen.

4. Zwakke punten : comfortabele vering, stuurdemper, veel te hete uitlaten

5. Wheely's : Geen idee, ik doe alles om het voorwiel aan de grond te houden. Maar is zeker geen probleem.

6. Bagagemogelijkheden : quasi onbestaande bergruimte onder zadel, wel heel wat haakjes om bv. een bagagespin te bevestigen. Leuke accessoires zoals hiervoor reeds gemeld. Duozitje is klein -> de SV is vooral goed voor solo-gebruik

7. Slijtage banden : aan de hoge kant. Ik denk bij benadering 6000 km te doen met de eerste achterband.

8. super lineair blok => je gaat meestal stukken harder dan je zelf inschat. (wel is er een dipje ts 5 à 6 toeren -> Power Commander)

Voor mij is dit mijn tweede motor na een Fazer 600 (model 2002). Geen moment spijt gehad van de overstap!
Ik zou gaan voor een overjaarse motor die je kan voorzien van allerlei leuke dingen : uitlaten, PCIII,....

Veel succes met de zoektocht en zeker eerst gaan testrijden.
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,
Elke dag rijd ik een kleine 150 km met de motor (SV natuurlijk)
Maar ik vond de achter vering een beetje zacht. Nu wou ik de veerspanning wat bij regelen.
Nu is mijn vraag hoe ik dat het beste doe. Wat moet ik allemaal vn de motor halen, en met welk gereedschap draai ik dit bij????


Dank bij voorbaat. ;)

Staat allemaal in de handleiding. Maar aanpassen van de veerspanning zal je probleeem niet verhelpen. Oplossing: Hyperpro voor 350 euro incl. montage
:Y
 
Oeij, daar begint het probleem dus, heb helaas geen handleiding. Heeft misschien iemand een copy op digitaal formaat?
En ben eigenlijk ook niet echt vanplan om andere veren te steken. Het is gewoon om van het werk naar huis en omgekeerd te rijden. Rijd helemaal niet zo sportief.
Alleen dat de zwaartekracht een beetje meer vat op mij begint te krijgen en dat er bijna drie digits op de weegschaal komen. :?
Ik zou gewoon de veer een beetje willen bijspannen. En ik weet niet echt goed hoe ik er het beste aan zou beginnen.
 
@ TenCats :

Ik heb vandaag een PCIIIusb geïnstalleerd, de testrit zelf moet nog worden uitgevoerd. Ik probeer dus later nog eens een rij-indruk te geven. Nu de vraag.
Heb jij de accelerator pump upgrade uitgevoerd? Indien zo, wat zijn je ervaringen. Wat zijn je instellingen.

Nou nee, die heb ik wel ooit van de site opgehaald maar daar is het bij gebleven.
Het ding krijgt al genoeg brandstof dus om er nog meer door heen te sturen vind ik persoonlijk wat overdreven. Ben ook geen 20 meer (en geen 30, geen 40, geen ..)
dus ik hoef niet meer zo nodig. Volgens mij ben je de eerste op dit forum als je 'm uitprobeert.
:W
 
veert de motor te diep in naar je zin of wat?te harde vering is ook niet goed hoor maar als ik je een raad mag geven rijd even naar een motorzaak bij je in de buurt en doe je verhaal en dan ben ik er bijna zeker van overtuigd dat ze het wel even doen voor je,of kom even hierlang dan kijk ik even voor je *O* *O* *O* *O*
 
doeket zelluf foud!!!!!!!!!
full
 
die USB Power Commander Accelerator Pump Utility werkt volgens mij niet op een sv(tenminste als ik de manual goed heb gelezen). daar in staat dat de pomp em op een continue druk houdt van 43 psi. wordt dit meer dan zit er een overdruk ventiel op de pomp die het overtollige druk/benzine terug in de tank laat lopen. dus al zou je de pomp met de pc harder laten lopen zal de extra druk/brandstof gewoon via die over druk klep gewoon weeer de tank in worden gepompt.
 
De accelerator pump util. kan zeker wel werken op de SV's. En wel omdat deze eigenlijk niks doet met de benzinepomp. Je uitleg over de pomp is zeker juist, maar die gaat enkel over de toevoer naar de injectors, niet over het aansturen ervan.
Deze software tracht een eigenschap van carburatoren na te bootsen.
Bij carburatoren heb je acceleratiepompje die extra benzine inspuit als de gasklep snel wordt opengedraaid. Eigenlijk is dit een methode om bij snel openenen van de gasklep de plots toegenomen luchtsnelheid te compenseren met een extra hoeveelheid benzine en zo de ideale brandstof/lucht verhouding niet te verstoren.
Het programmaatje gaat dus enkel d.m.v. het aansturen van de injectors invloed gaan uitoefenen.
Volgende parameters zijn instelbaar : gevoeligheid gasbeweging in %, extra hoeveelheid ingespoten benzine in %, duur van de extra inspuiting in toeren.

Ik heb al een klein testje gedaan met een agressieve instelling (hoge gevoeligheid) en dit is voelbaar bij het rijden.
 
Jongens en eventuele meiden, mag ik jullie danken voor jullie respons op mijn vragen.................waardeer ik enorm, maar ondanks dat is het helaas geen SV geworden. :N

Ik vindt het een lekkere fiets om mee rond te sturen, ik zag het helemaal zitten, maar helaas kreeg mijn partner al rugpijn na 2 proefritten. '(
We hebben dit nog proberen op te lossen door er eventueel een Corbin zadel op te plaatsen, maar dat was geen succes.

Dus in plaats daarvan ga ik mijn B12 opleuken, waardoor ie beter zal gaan sturen.................het is natuurlijk geen SV. ;)
 
Heeft iemand zijn owners manual bij de hand?
Is de "K3" op de achterkant (links onder in de hoek) van het boekje het modeljaar of het bouwjaar? Oftewel als je een 2004 model hebt staat daar dan K4? :?
Alvast bedankt voor de antwoorden!!
 
Volgens mij staat dat voor model 2003. Maar, jij hebt toch een bronzen sv aan je avatar te zien? Die zijn alleen in 2003 op de markt gebracht, voor 2004 was die kleur er niet meer.
 
Ja, knaapie, dat klopt, maar ik ga een discussie aan met 'mijn' dealer over het modeljaar en het bouwjaar. Hij is me namelijk verkocht als een 2004 bouwjaar of modeljaar (overjarig, maar wel nieuw) en dat is hij dus zowiezo allebei niet! Dat gaat me natuurlijk geld kosten als ik um ooit inruil, en daar ben ik niet blij mee.
Verder is de motor zelf perfect. Daar ligt ut niet aan!!
 
Vraag is natuurlijk in zulke situaties hoeveel kwaad bloed je daarmee zet bij je dealer. Ik zeg niet dat je zomaar alles moet pikken maar wel opletten dat hij je als weerwraak laat boeten bij het onderhoud.
 
Heeft iemand zijn owners manual bij de hand?
Is de "K3" op de achterkant (links onder in de hoek) van het boekje het modeljaar of het bouwjaar? Oftewel als je een 2004 model hebt staat daar dan K4? :?
Alvast bedankt voor de antwoorden!!
Het snelst kan je dit zien aan de S van Suzuki...een K4 ( dus model 2004) is voorzien op de tank van zo'n S ...Een 2003 is voorzien op de tank van voluit SUZUKI...En zoals knaapie reed schreef..brons bestaat niet meer sedert 2004 tenzij overjaarse...
Verder zijn er nog een aantal verschillen ( die moeilijk opmerkbaar zijn, zoals de stand van de uitlaten, ...die vind je op dit forum)
PS Ik had ook een 2004 besteld ( donkerblauw) doch deze waren te snel verkocht en daarom heeft men mij een bronzen 2003 herspoten in blauw 2004 ( kosten van Suzuki)
 
Dank voor uw aanwijzingen!
Ik ken inmiddels al heel wat verschillen tussen de 2003 en de 2004 modellen. Zo zit het gereedschapssetje bij de 2004 achter de achterveer en bij de 2003 onder de buddy. Maar het gaat mij om de dingen die ik in een discussie kan aantonen, zoals een bouwjaar op de bijgeleverde papieren ofzo.

@ vive la fete: Ik ben zeker niet met mijn dealer getrouwd. En als na de discussie het meningsverschil blijft, dan kan ik en toch gewoon ergens anders laten onderhouden. Dat maakt helemaal niks uit. En daar komt bij dat ik nog steeds erg tevreden ben over de motor zelf. Die is echt geweldig, maar daar hoef ik jullie niets over te vertellen.

@ Quze: Heb je een bronzen over laten spuiten in donkerblauw? :? Smaken verschillen zullen we maar zeggen. En gelukkig is dat iedereen zijn goed recht, maar ik vind persoonlijk brons dan mooier.
 
@ Quze: Heb je een bronzen over laten spuiten in donkerblauw? :? Smaken verschillen zullen we maar zeggen. En gelukkig is dat iedereen zijn goed recht, maar ik vind persoonlijk brons dan mooier.
Jij vindt inderdaad brons mooier en inderdaad..smaken verschillen..gelukkig maar...anders wou misschien iedereen mijn vrouw... :9 ....of net niet _O-
 
ik wou nog eens even informeren of er ondertussen nog
interesse is in een setje leovince(alu) dempers voor de
sv 1000s van 2003,heb er nl. nog één liggen.
voor info stuur maar een mailtje naar:
carl.arnouts@pandora.be
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan