SV 1000 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
voor dat doeleinde, stof en antikras, heb ik gewoon een matrasovertrek d'r overheen gespannen (kan de kat er ook niet op klimmen)

in een schuur waar het misschien vochtiger word, zou ik gewoon een zware deken d'r over gooien, als er geen/niet veel ruimte is tussen de afdekking en de onderdelen van je motor, zit daar geen lucht die kan veranderen in condens... en dekens ademen doorgaans ook wel

voor buiten is zo'n ademende hoes wel echt nodig, maar dan nog, je motor krijgt het wel voor z'n kiezen. ademend of niet, als ie het hele jaar buiten staat onder een hoes, is dat schadelijker dan een jaar binnen in de garage (heb zelf eens een jaar mijn RF900 onder een hoes gehad, was niet tegen aan te poetsen, alles wat oppervlakte roest gevoelig is, moet je eigenlijk invetten.)


ja klopt , mijn TL staat in een aardig vochtige schuur , tis eigenlijk dwijlen met de kraan open , tis zaak om de boel goed bij te houden dan blijft het wel redelijk netjes , maar soms denk je echt huh hoe kan dat nou roesten , zoals bijv dat stangetje van de versnellingspookje , had ik netjes ingevet , en nu zag ik in eens weer roest erop..... :?
 
En, rijd de USD voorvork van de gsxr beter dan de standaard voorvork, of zijn het vooral de looks die verbeteren?


hij stuurt wel anders, dit mede doordat je minder induiken hebt bij aanremmen, dat is een groot voordeel van een USD ten opzichte van een normale voorvork. Daarbij heb je dan ook radiale remmen en rempomp, dus betere dosering van je remmen.

en doordat de vork ietsjes korter is dan een SV vork, staat de motor iets voorover waardoor hij sneller een bocht wil in vallen.

op hoge snelheid heb ik het nog niet uitgeprobeerd daar voor wil ik eerst mijn stuurdemper hebben. dan gaat de A31 in duitsland er weer aan geloven ;)
 
hij stuurt wel anders, dit mede doordat je minder induiken hebt bij aanremmen, dat is een groot voordeel van een USD ten opzichte van een normale voorvork. Daarbij heb je dan ook radiale remmen en rempomp, dus betere dosering van je remmen.

en doordat de vork ietsjes korter is dan een SV vork, staat de motor iets voorover waardoor hij sneller een bocht wil in vallen.

op hoge snelheid heb ik het nog niet uitgeprobeerd daar voor wil ik eerst mijn stuurdemper hebben. dan gaat de A31 in duitsland er weer aan geloven ;)

Voorlopig rijd de SV zo nog goed genoeg voor mij, maar een USD ziet er wel :9 uit.
Gister stond mijn motor naast een GSX-R, en toen was ik wel aan het twijfelen. :P
Eerst maar de Stuurdemper monteren, en daarna waarschijnlijk een powercommander.
 
Voorlopig rijd de SV zo nog goed genoeg voor mij, maar een USD ziet er wel :9 uit.
Gister stond mijn motor naast een GSX-R, en toen was ik wel aan het twijfelen. :P
Eerst maar de Stuurdemper monteren, en daarna waarschijnlijk een powercommander.
Die powercommander is helemaal niet nodig. Volgens Ten Kate kunnen ze Suzuki's net zo goed zonder afstellen. Bel anders eerst even met ze ;)
 
Die powercommander is helemaal niet nodig. Volgens Ten Kate kunnen ze Suzuki's net zo goed zonder afstellen. Bel anders eerst even met ze ;)
Dat scheelt wel een hoop geld. :)

Van het voorjaar ga ik wel een keer langs. Dan zal hij waarschijnlijk met een yoshibox oid afgesteld worden?
 
dag lezers,
sinds lange tijd weer een geluid van mijn kant.

onderweg naar huis ben ik vanavond op een rotonde onderuitgegaan.
de koekblikker voor me stopte abrubt om voetganger voorrang te geven die geen voorrang hadden, door een paniekremactie schoof het voorwiel naar rechts weg. (misschien reed ik wel te kort achter de auto |( )

zelf heb ik geen "schade" en de SV valt op het eerst oog ook mee.
alleen het stuur staat scheef.

nu is mijn vraag is dit nog te corrigeren? het stuur zit namelijk in van die rubber silent blocks. zijn die los te draaien zodag ik het zaakje weer recht kan zetten?

alvast bedankt voor het mee denken.
vr gr ambt.
ps het gaat om naked.
 
Laatst bewerkt:
dag lezers,
sinds lange tijd weer een geluid van mijn kant.

onderweg naar huis ben ik vanavond op een rotonde onderuitgegaan.
de koekblikker voor me stopte abrubt om voetganger voorrang te geven die geen voorrang hadden, door een paniekremactie schoof het voorwiel naar rechts weg. (misschien reed ik wel te kort achter de auto |( )

zelf heb ik geen "schade" en de SV valt op het eerst oog ook mee.
alleen het stuur staat scheef.

nu is mijn vraag is dit nog te corrigeren? het stuur zit namelijk in van die rubber silent blocks. zijn die los te draaien zodag ik het zaakje weer recht kan zetten?

alvast bedankt voor het mee denken.
vr gr ambt.
ps het gaat om naked.
-O- Altijd zonde.
Kennisje van mij heeft hetzelfde gehad. Eerst gewoon alle bevestigingen van bovenste en onderste kroonplaat losdraaien, en eventueel ook de as. Dan kijken of je de boel weer rechtstandig vast kunt draaien.
Succes *:)

Ps. Misschien moet je je onderschrift even aanpassen ;)
 
Laatst bewerkt:
dag lezers,
sinds lange tijd weer een geluid van mijn kant.

onderweg naar huis ben ik vanavond op een rotonde onderuitgegaan.
de koekblikker voor me stopte abrubt om voetganger voorrang te geven die geen voorrang hadden, door een paniekremactie schoof het voorwiel naar rechts weg. (misschien reed ik wel te kort achter de auto |( )

zelf heb ik geen "schade" en de SV valt op het eerst oog ook mee.
alleen het stuur staat scheef.

nu is mijn vraag is dit nog te corrigeren? het stuur zit namelijk in van die rubber silent blocks. zijn die los te draaien zodag ik het zaakje weer recht kan zetten?

alvast bedankt voor het mee denken.
vr gr ambt.
ps het gaat om naked.

Balen zeg. -O-

Zoals Rummer al poste zou ik eerst kijken of je het weer recht kan krijgen door de bouten van de vorkpoten een beetje te lossen (niet allebei de kanten tegelijk ;) ) en kijken of je de voorkant zo weer recht kan krijgen.
Bij mijn honda is dit wel gelukt, gelukkig.
Succes!
 
dag lieve kijkertjes.
mijn stuur is weer recht.
het was gelukkig niet het probleem waarvoor jullie een oplossing boden: de poten zaten nog recht in de kroonplaten.
ik kon de bouten van de bar risers (heten die dingen zo?) los draaien en het zaakje weer recht zetten.
verders bestond de schade alleen uit twee krasjes aan een stuurgewichtje en drie krasjes op n demper
viel dus eigenlijk wel mee!
igg hartelijk dank voor het meedenken
vr gr ambt.
 
Dan heeft het wel weer duidelijk voordelen met een "N"

Mooi dat het allemaal mee valt:)
 
het vallen valt idd mee :)
maar het neer komen :(
maat van mij is eens op zijn plaat gegaan met de brommert, en hij wijgerde te vallen.
In de zin dat hij viel, de brommert ging al.

Is er eraf gesprongen en gaan rennen. En dat met 50km/h :+
Het lukte nog ook, hij gebruikte een lantaarnpaal om rondjes om te draaien :P

Zei al, dat lukt je niet met de motort en 120km/h :o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan