SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yeessss Hij is dicht! *D *D
:t
Ivo, dan moet het jou ook kunnen lukken.
Keerring uitgaande as kan inderdaad worden vervangen zonder het blok uit elkaar te halen. Daar hebben ze over nagedacht in Japan. :Y
Duke is leuk, daar hebben ze dan weer goed over nagedacht in Oostenrijk :)
Succes met klussen!
 
Laatst bewerkt:
Goede middag luitjes, ik heb sinds een paar weken een 2004 - SV650N. Altijd bandit 600N gereden en daarna een FZ6N. Was beetje klaar met die 4 cylindertjes dus vandaar nu een SV.
Bevalt echt super goed, ik zal effe wat plaatjes posten binnenkort.

De banden zijn beetje brak en ik wil er dus effe een nieuw setje op slingeren. Maar ik zit toch een beetje in dubio, ik rij 80% woon/werk verkeer over de snelweg. Maar hou wel heel erg van een weekendje doorduwen in de bergen en wil binnenkort ook een keer een dagje circuit pakken. Heb altijd pilot road 3's gehad en dat beviel echt perfect, met name bij nattigheid geen centje pijn natuurlijk.

Kan ik beter beter nu voor Pilot roads 4 gaan en een apart circuit setje kopen mocht het zover komen (knallen in de bergen kan prima met pilor roads 4), of raden jullie merk X aan waar ik ook zo het circuit mee opkan ?? Dat de boel door de meer "sport" banden dan na 5-7000km kaal of vierkant is zou ik voorlief kunnen nemen natuurlijk :]
 
Goede middag luitjes, ik heb sinds een paar weken een 2004 - SV650N. Altijd bandit 600N gereden en daarna een FZ6N. Was beetje klaar met die 4 cylindertjes dus vandaar nu een SV.
Bevalt echt super goed, ik zal effe wat plaatjes posten binnenkort.

De banden zijn beetje brak en ik wil er dus effe een nieuw setje op slingeren. Maar ik zit toch een beetje in dubio, ik rij 80% woon/werk verkeer over de snelweg. Maar hou wel heel erg van een weekendje doorduwen in de bergen en wil binnenkort ook een keer een dagje circuit pakken. Heb altijd pilot road 3's gehad en dat beviel echt perfect, met name bij nattigheid geen centje pijn natuurlijk.

Kan ik beter beter nu voor Pilot roads 4 gaan en een apart circuit setje kopen mocht het zover komen (knallen in de bergen kan prima met pilor roads 4), of raden jullie merk X aan waar ik ook zo het circuit mee opkan ?? Dat de boel door de meer "sport" banden dan na 5-7000km kaal of vierkant is zou ik voorlief kunnen nemen natuurlijk :]

Hallo, hier een beetje het zelfde van 4cyl naar twin gegaan toevallig gisteren op het circuit gereden, ww doe ik met een andere twin.

Rij met de sv michelin power RS banden echt super voor een circuit dagje.
Rij met de andere twin mpr4 banden ook goede banden uitstekend voor ww.

Wellicht zijn de nieuwe mpr5 banden wat voor je, is een combi van de 4 en de RS dus sportief toeren en 2ct's ik wil ze na de mpr4 of RS ook eens proberen.

Succes met je keuzen
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je iets kan met deze feedback.

Jazeker, dankje! Ga denk ik eens wat grotere sproeiers zoeken ergens.
En wellicht eens leuk om een andere demper te proberen. Ik wil wel eens wat dieper geluid, misschien eens een andere erbij aanschaffen, kijken wat dat doet. Chinees klinkt wel leuk maar blijft een beetje blikkerig..:p
 
Ik denk dat ik m'n ruitje er af ga halen. Vind 'm mooier zonder, maar misschien minder praktisch. Merken jullie veel verschil zonder zo'n windschermpje?

En aangezien ik nog gereedschap moet aanschaffen ( :') ), welke sleutel heb ik nodig om die moertjes bij de koplamp los te draaien?

P1HtNyb.png
 
Ik denk dat ik m'n ruitje er af ga halen. Vind 'm mooier zonder, maar misschien minder praktisch. Merken jullie veel verschil zonder zo'n windschermpje?

En aangezien ik nog gereedschap moet aanschaffen ( :') ), welke sleutel heb ik nodig om die moertjes bij de koplamp los te draaien?

[afbeelding]

Hey!
Koop gewoon een kistje, met schroevendraaiers, een kleine ratelsetje en andere handige tools. Net genoeg voor het kleine kluswerk. Wat je dan nodig hebt, zit er ongetwijfeld in. Ik zou zeggen voor de oortjes een dop 10 of 12.

Zonder is ie in mijn ogen ook iets mooier. Je zit wel volkomen in de wind. Met 120+ wordt de wind wel stevig op je gehele bovenlichaam geblazen en je hoofd. Om een poos harder dan 160 te gaan ga ik op mijn tank liggen, maar dat ziet er echt belachelijk uit. Tot de 100 heb ik nergens last van. Ik moet zeggen, ik heb wel een breed aftermarket stuur.
 
Hey Ellen, mocht je gereedschap nodig hebben, ik heb de schuur van mijn helaas overleden vader opgeruimd. Ik heb dus vrijwel alles wat er nodig is voor normaal onderhoud gewoon dubbel liggen hier.
Want ik had alles zelf al gekocht. Ik help liever iemand ermee dan dat ik het op MP ga zetten, dus als je interesse hebt mag je het op komen halen, is van goede merken, Gedore en zo.
Stuur maar een PB als je interesse hebt erin. Het is overigens geheel gratis.
:W
 
Hey Ellen, mocht je gereedschap nodig hebben, ik heb de schuur van mijn helaas overleden vader opgeruimd. Ik heb dus vrijwel alles wat er nodig is voor normaal onderhoud gewoon dubbel liggen hier.
Want ik had alles zelf al gekocht. Ik help liever iemand ermee dan dat ik het op MP ga zetten, dus als je interesse hebt mag je het op komen halen, is van goede merken, Gedore en zo.
Stuur maar een PB als je interesse hebt erin. Het is overigens geheel gratis.
:W

Kijk! Dit zijn mooie dingen! :}
 
Gister een elektrische slagmoersleutel en een Kellermann kettingpons besteld :)

Ook de oude compressor van mijn opa aan de praat gekregen, nu nog wat slangen etc.
Het is maar een kleintje dus een serieuze pneumatische slagmoersleutel zat er niet in.

Binnenkort iig mn eerste ketting doen!

Langzaam aan alles in huis en wordt de noodzaak tot wegbrengen steeds kleiner. Zo blij met die garage haha *O*

En ook de SV voor het eerst gewassen en gepoetst in meer dan een jaar tijd geloof ik, en die had het ook wel nodig! Natuurlijk een fancy foto'tje van mn trouwe werkpaard gemaakt :t

31960724_1669047433172871_5417043758531215360_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Ellen, mocht je gereedschap nodig hebben, ik heb de schuur van mijn helaas overleden vader opgeruimd. Ik heb dus vrijwel alles wat er nodig is voor normaal onderhoud gewoon dubbel liggen hier.
Want ik had alles zelf al gekocht. Ik help liever iemand ermee dan dat ik het op MP ga zetten, dus als je interesse hebt mag je het op komen halen, is van goede merken, Gedore en zo.
Stuur maar een PB als je interesse hebt erin. Het is overigens geheel gratis.
:W
Ohhh dat is echt super aardig van je. Ik weet niet of het recentelijk gebeurd is, maar alsnog gecondoleerd nog met het verlies van je vader. Ik zal je even een berichtje sturen.
 
Hey mensen,

Wie weet hier nog een goede 1st gen SV650N staan met niet al teveel kilometers?

Cheers,
Jeroen.
 
Hoi Ellen bedankt voor je condoleance, mijn vader is al in 2010 overleden, dus een tijd terug dus.
Ik heb alles al een tijdje hier liggen, en ik had al zoveel, :X
Heb je berichtje beantwoord zojuist.
Ik weet dat je met wat ik over heb je al je normale onderhoud kan doen, ketting stellen, oliewissels, je kuipruitje verwijderen en zo.

Groetjes en ik hoor het wel van je. :W
 
Hey mensen,

Wie weet hier nog een goede 1st gen SV650N staan met niet al teveel kilometers?

Cheers,
Jeroen.

Hey Jerd,

Ik heb hem destijds via autoscout opgetrommeld, maar daar zie ik geen naked SV650jes meer staan, onder de €2000. Voor 2500 en voor 3500.

Op Speurders een rooie voor €1750, maar dan is alleen de vraag.. krijg je er nog 250 af. Ik heb wel een extra koplamp, maar ik vermoed dat je hem koopt voor de recht op houding en dus de kroonplaat?

Gr!
 
Hey Jerd,

Ik heb hem destijds via autoscout opgetrommeld, maar daar zie ik geen naked SV650jes meer staan, onder de €2000. Voor 2500 en voor 3500.

Op Speurders een rooie voor €1750, maar dan is alleen de vraag.. krijg je er nog 250 af. Ik heb wel een extra koplamp, maar ik vermoed dat je hem koopt voor de recht op houding en dus de kroonplaat?

Gr!

Hoi Ivo,

Thanks voor je reactie! Die fiets op Speurders lijkt wel interessant. Enne, ik wil juist clip ons erop zetten (ervaring mee?). Want wil de fiets voor op het circuit gaan gebruiken. Een Sv met dus zo min mogelijk kuipwerk dat stuk kan gaan. Maar wel op kenteken.

Cheers,
Jeroen
 
Aah, wat jemmer. Die had je eerder moeten zoeken. Een paar maanden geleden diverse zien staan op MP. Er heeft er heel lang een gestaan in Limburg, blauw, de laatste jaren niet gebruikt, dus moest wel even een beurtje hebben, maar serieus weinig op de teller 15.000 is iets in die buurt voor vraagprijs 1500 Euro.
Wat je ook kunt doen is van een S een N maken. Een S koop je voor minder dan een N.
 
Ja Jeroen, koop dan direct een S en sloop de topkuip eraf!
Dan ben je goedkoper klaar, en een S is qua zithouding standaard al beter voor op het circuit.
Er zitten clipons op en de voetsteunen zitten hoger en iets verder naar achteren dan bij een N.
Voor echt serieus circuitgebruik zul je alsnog een ander rem-schakelsetje gaan monteren verwacht ik.
Achtervork van de S is iets korter dan die van de N, dus het stuurt in theorie iets scherper.

Zoiets?
Vers van Marktplaats getrokken
full
 
Laatst bewerkt:
Aah, wat jemmer. Die had je eerder moeten zoeken. Een paar maanden geleden diverse zien staan op MP. Er heeft er heel lang een gestaan in Limburg, blauw, de laatste jaren niet gebruikt, dus moest wel even een beurtje hebben, maar serieus weinig op de teller 15.000 is iets in die buurt voor vraagprijs 1500 Euro.
Wat je ook kunt doen is van een S een N maken. Een S koop je voor minder dan een N.

En gratis clip-ons, En de houding is die van de S, sportief, maar niet te gek.
Zou een S kopen en eventueel een aftermarket/tweedehands koplamp erop. (Heb nog een originele voor je, echter zonder oortjes) Moet alleen iets doen met de KM teller. Of er een behuizing nodig is en welke draadjes, of een aftermarket er op zetten voor het geld dat je (hopelijk) kan vangen van de originele koplamp.
Voor trackgebruik zou ik al zoeken naar S-jes met een vering upgrade.
 
Ja Jeroen, koop dan direct een S en sloop de topkuip eraf!
Dan ben je goedkoper klaar, en een S is qua zithouding standaard al beter voor op het circuit.
Er zitten clipons op en de voetsteunen zitten hoger en iets verder naar achteren dan bij een N.
Voor echt serieus circuitgebruik zul je alsnog een ander rem-schakelsetje gaan monteren verwacht ik.
Achtervork van de S is iets korter dan die van de N, dus het stuurt in theorie iets scherper.

Zoiets?
Vers van Marktplaats getrokken[afbeelding]

Yes zoiets! Thanks Roger. Ik wist dus niet dat een N andere geometrie heeft dan een S. Ik heb zelf juist een S gehad en klaargemaakt voor het circuit. Stalen remleidingen, andere veren voor, hogere stepjes idd. Hm ja dan klinkt het dus makkelijker om weer een S te kopen... En dan dus een nog bedenken hoe je er fatsoenlijk een koplamp op krijgt.
 
En gratis clip-ons, En de houding is die van de S, sportief, maar niet te gek.
Zou een S kopen en eventueel een aftermarket/tweedehands koplamp erop. (Heb nog een originele voor je, echter zonder oortjes) Moet alleen iets doen met de KM teller. Of er een behuizing nodig is en welke draadjes, of een aftermarket er op zetten voor het geld dat je (hopelijk) kan vangen van de originele koplamp.
Voor trackgebruik zou ik al zoeken naar S-jes met een vering upgrade.

Thanks Ivo! Zie ook mijn reactie aan Roger. En dus idd: hoe de tellers enzo te fiksen... Tof van je aanbod trouwens.

Cheers.
 
Ik denk dat ik m'n ruitje er af ga halen. Vind 'm mooier zonder, maar misschien minder praktisch. Merken jullie veel verschil zonder zo'n windschermpje?

Ik heb ook het ruitje eraf gesloopt. Of eigenlijk was het meer een kuipje. Nu meer wind op het lijf, maar minder om de kop. Op de snelweg is 120 wel de max, maar ik vind het prima zo, en veel mooier!
 
Zo lekker druk hier!
Moeten jullie niet rijden in plaats van typen? ;)
Het is mooi weer!
Zelf kom ik net terug van mijn 'nieuwe' (4 mm :? ) voorste remschijven inremmen.
De vorige set van mijn winterwiel heeft nog 4.3 mm oid, maar er is er minstens 1 krom. Remt niet echt lekker. Wat ik er nu op heb remt weer OK (ik stond te vroeg stil ;) ) en ik zoek nog wel een keer uit wèlke van de twee krom is, zodat ik met de andere en alles wat ik nog meer heb weer een mooi setje kan maken.

Ha Jolanda, still going strong met de SV ? :Y *O*

Over zithoudingen en ruitjes: Zoveel mensen, zoveel wensen en voorkeuren. Dat blijkt wel weer.
De ene voorziet een S van een normaal buisstuur, de andere juist het omgekeerde.
De ene plaatst een ruitje en de ander sloopt het eraf.
't Ligt wel aan het gebruik, het model van het ruitje en de zitpositie van de berijd(st)er of het prettig zit.
Bij een rechtop zittende positie zoals bij de N krijg je, zeker bij een wat hoger ruitje, vrij snel gebulder aan je helm.
Bij een zitpositie zoals op de S en met een wat vlakker ruitje werkt het heel goed om vooral op hogere snelheden de winddruk van het bovenlichaam te houden. Het hoofd steekt er nog steeds bovenuit dus gebulder heb je in dat geval nog steeds niet.

Ik heb wel eens zonder ruitje gereden. Prima voor dijkjes, 80 km wegen en ook voor korte stukken 130 geen 'probleem,' maar dat laatste is echt lekkerder met een ruitje. Als ik Ellen goed heb begrepen wordt de SV ook voor forensenwerk ingezet. Ik denk dat een ruitje in dat geval wel lekkerder is, maar gewoon proberen. Op een N is geen enkel ruitje ideaal. Op een S wel.

De vernaakte S die ik eerder plaatste heeft de originele N koplamp en lamporen. Daar is lastig aan te komen, en als je het vindt vraagt men de hoofdprijs. De vraagprijs voor die motor is te hoog, maar hij heeft pas 24 dkm op de teller. Dat is geen 15.000, maar er kan met normaal onderhoud en gebruik met gemak nog 75.000 bij.
Nu weet ik alleen niet of circuitgebruik onder normaal gebruik valt.
_O- , :N

Maar S-en staan er legio te koop. Verbouwen is wb. aansluiten van de kabelboom op de tellerunit wel lastig. De stekkers zijn niet compatible. Daarnaast heb je een paar kilometer kabel die in het kuipframe van de S zit 'over' dus die moet je ergens onder de tank weg zien te vlechten. 't Lukt wel, maar wel een klusje. Als je toch een gestripte S wilt kun je die ook direct zoeken. Ook die worden genoeg aangeboden voor S prijzen. Bedenk je wel dat niet iedereen de topkuip verwijdert omdat ie het mooier of fijner vindt. Vaak is schade aan de topkuip een reden. Geen probleem als dat van een simpel valpartijtje was, maar schade aan de kuip hoeft natuurlijk niet het enige te zijn.
GOED kijken en voelen wat je eventueel koopt in zo'n geval.
We zien 'm wel een keer hier in het topic, toch?
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

ps. Wie organiseert dit jaar de SV-meet-and-greet ?
 
Laatst bewerkt:
Zo lekker druk hier!
Moeten jullie niet rijden in plaats van typen? ;)
Het is mooi weer!

Inderdaad, hij staat mooi in het zonnetje :/ . Broer heeft zich erover ontfermd, terwijl ik geestelijke bijstand verleen vanachter de laptop. Voorvork keerringen vervangen daar waag ik me zelf niet aan. En nee, er gaat geen andere vering in ;) .

Morgen hopelijk weer de weg op! :Y
full
 
...
Ik heb wel eens zonder ruitje gereden. Prima voor dijkjes, 80 km wegen en ook voor korte stukken 130 geen 'probleem,' maar dat laatste is echt lekkerder met een ruitje. Als ik Ellen goed heb begrepen wordt de SV ook voor forensenwerk ingezet. Ik denk dat een ruitje in dat geval wel lekkerder is, maar gewoon proberen. Op een N is geen enkel ruitje ideaal. Op een S wel.
...
Was oorspronkelijk af en toe de bedoeling, maar ik ben verhuisd dus mag voortaan met de trein. Dus snelwegkilometers zijn maar nihil voortaan. ;)

Excuus voor de inkorting van de quote, maar een SV meet, goed idee!
 
Goed bezig, Jolanda. :t

... Excuus voor de inkorting van de quote ...
Schande !! ;)

Ben maar even verder gegaan met het testen van alle remschijven die ik nog heb liggen.
Met een setje schijven van een GSX600F ziet de SV er ook wel gaaf uit, maar (belangrijker) het remt VEEEEL beter dan alle sets SV schijven die ik tot nu toe heb getest. De remhandle voelt eerder hard aan en ze remmen harder bij dezelfde remdruk. Er zitten per remblokoppervlakte wat minder gaatjes in deze schijven en ze zijn aan de binnenkant eigenlijk iets te hoog, maar dat kan nooit de reden zijn. Ander staal misschien ...
Ik ga verder met mijn volgende setje. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan