SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
En het wordt nog veel beter als straks alle drie SV topics verenigd zijn.

Idd het sv650 topic zit haast vol, en dit topic is ook aardig de goede kant op.

Denk dat het een stuk overzichtelijker en makkelijker is alle sv topics bij elkaar.

Is de gladius nu eigenlijk ook een sv met een andere naam of is het concept totaal anders.
Heb er eens op proef gereden maar die standaard vering waren echt slecht, meer een leuke toermotor voor een dame dan sportief rijden met een grote man had ik het idee.
 
De koplamp van mijn SV maar is aangepakt. Nadat ik de chrome rand rond de koplamp zwart had gemaakt bleef ik mij toch constant lichtelijk storen aan de ouderwets ogende chrome koplampunit.

Uiteindelijk uitgekomen op een replica LED Daymaker unit van AliExpress, in eerste instantie vooral vanwege het uiterlijk maar ben erachter gekomen dat de lichtopbrengst ook nog is vele malen beter is dan de originele koplampunit! Aangezien ik graag mijn originele koplampbehuizing wilde behouden heeft het wat extra moeite gekost om de unit passend te krijgen, uiteindelijk is het gelukt door het binnenwerk van een universele behuizing passend te maken voor m'n originele behuizing. De stekker van de lamp zelf is overigens gewoon plug&play.

Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat, naast dat het er een stuk moderner uitziet functioneert de koplamp ook nog is stukken beter!

full
 
Laatst bewerkt:
Gaaf hoor! Kom je ook maar de SV meet and greet? Hij ziet er stijlvol uit met die zwarte onderpoten ook. De standaard lichtopbrengst ben ik met een osram blue lamp al niet ontevreden over, maar blijkbaar kan het nog beter.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf hoor! Kom je ook maar de SV meet and greet? Hij ziet er stijlvol uit met die zwarte onderpoten ook. De standaard lichtopbrengst ben ik met een osram blue lamp al niet ontevreden over, maar blijkbaar kan het nog beter.

Wanneer en waar is dat? Is er ergens een pagina met extra info?

Bedankt! Ik heb mij ook nooit gestoord aan de originele lichtopbrengst dus ik was aangenaam verrast door de verbetering. Het licht is wit/blauw en schijnt een stuk feller maar ook gerichter waardoor het lichtbeeld duidelijker op de weg te zien is.
 
Wanneer en waar is dat? Is er ergens een pagina met extra info?

Bedankt! Ik heb mij ook nooit gestoord aan de originele lichtopbrengst dus ik was aangenaam verrast door de verbetering. Het licht is wit/blauw en schijnt een stuk feller maar ook gerichter waardoor het lichtbeeld duidelijker op de weg te zien is.


Ziet er heel goed uit die koplamp, heel de fiets ziet er goed uit!
 
De meeting gaat helaas lastig worden voor mij aangezien ik elke zondag aan het werk ben.. Ik hou het nog wel even in de gaten, mocht het toch nog op een zaterdag worden dan ben ik er wellicht bij!

Overigens laatst Bridgestone banden op m'n SV laten leggen, S21 aan de voorkant en T31 aan de achterkant, op aanbevelen van de bandenboer (Motorbanden Quickservice, Bleiswijk). Super fijne combi voor de sportieve rijder! De S21 is een super sportieve zachte band die voor lekker veel grip zorgt aan de voorkant daar waar je het het hardst nodig hebt. De T31 is een zeer sportieve tour band waarmee je de grip hebt van een sportband maar de levensduur en nat wegdek eigenschappen van een tourband. Zeker een aanrader!

Binnenkort m'n SV upgraden met een k&n luchtfilter, icm de slip-on uitlaat die er al op zit deze vervolgens opnieuw af laten stellen op de originele ECU. Ben toch wel benieuwd of ik een verschil in prestatie zal gaan merken, sowieso een fijn geweten dat de motor juist is afgesteld met de onderdelen die erop zitten.
 
Hier ook maar even de vraag. Het is hier altijd wat drukker met reacties.

Kun je een 2007 SV op 35kw krijgen?
Via ECU, of wellicht restrictie in het inlaat traject op uitdraai?

Geen idee of dat laatste kan zonder problemen met de afstelling?

Thanks!
 
Leuk hoor die meeting! Ik ga ook proberen erbij te zijn, al staat de sv binnenkort wel bij de lasser (custom high mount uitlaten). Heb daar een vraagje over: mochten de twee buisjes waar je bagage mee kan snelbinden in de weg zitten, kunnen deze dan weggeslepen worden of breng je dan jezelf in gevaar ivm constructie stevigheid etc..?
 
JVENS , we gaan verder in het topic dat boven jouw vraag wordt genoemd.
Daar je vraag even opnieuw stellen :Y
 
Leuk hoor die meeting! Ik ga ook proberen erbij te zijn, al staat de sv binnenkort wel bij de lasser (custom high mount uitlaten). Heb daar een vraagje over: mochten de twee buisjes waar je bagage mee kan snelbinden in de weg zitten, kunnen deze dan weggeslepen worden of breng je dan jezelf in gevaar ivm constructie stevigheid etc..?

We gaan verder in het andere topic,

Maar constructief gezien kan ik me niet voorstellen dat je ze niet kan wegslijpen. Zijn er echt opgezet voor het gemak lijkt het, hendel voor vasthouden/slepen en bevestigingspunten voor bagage.

Kan wel. Zolang je maar niet aan de belangrijke driehoek delen komt.
 
Laatst bewerkt:
ja zag ik, maar je kon geen mods bedenken.
er staat: "1999 SV650N - Mods: :? "
 
Laatst bewerkt:
De koplamp van mijn SV maar is aangepakt. Nadat ik de chrome rand rond de koplamp zwart had gemaakt bleef ik mij toch constant lichtelijk storen aan de ouderwets ogende chrome koplampunit.

Uiteindelijk uitgekomen op een replica LED Daymaker unit van AliExpress, in eerste instantie vooral vanwege het uiterlijk maar ben erachter gekomen dat de lichtopbrengst ook nog is vele malen beter is dan de originele koplampunit! Aangezien ik graag mijn originele koplampbehuizing wilde behouden heeft het wat extra moeite gekost om de unit passend te krijgen, uiteindelijk is het gelukt door het binnenwerk van een universele behuizing passend te maken voor m'n originele behuizing. De stekker van de lamp zelf is overigens gewoon plug&play.

Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat, naast dat het er een stuk moderner uitziet functioneert de koplamp ook nog is stukken beter!

[afbeelding]
Ziet er vet uit, heb je misschien een linkje naar de koplamp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan