SV 650 cup vraagje

JapieMoto

Die hard MF'er
23 jan 2006
782
425
Creil
Hallo Ik heb een vraagje volgend jaar ga ik sv cupo rijden en een motor heb ik al.
Maar is er een limiet aan hoeveel sponsers je mag hebben omdat ik weinig sv`s zie rijden met andere reclame dan damen leathers.
En mag ik wel andere sponser namen op de motor plakken?

groeten japiegsxr
 
aantal "sticker sponsors "maakt niet uit }) , de stickers van Damen Leathers en de rest moeten er op zitten blijven.

btw , was de sv cup dit jaar niet voor het laatst ? of volgend jaar ook nog ?


Zoiets had ik ook gehoord... Heb een mailtje naar het crt gestuurd of de sv-cup volgend jaar er ook weer is, maar heb nog niets trug... Twijfel zelf ook nog om in de sv-cup te starten of in de supercup 600.
 
Na die twee jaar moeten ze de klasse veranderen in een open minitwin klasse, zoals in engeland en amerika al bestaat.
Daar rijden voor 80% SV'tjes rond. Moet je hier maar is kijken: www.minitwins.co.uk

Dan kom je creaties als dit tegen :9~

full


Een Duzuki 649S
 
Rijden ook NTV650 rond, en Cagiva Raptor 650 (met SV blok). En voor de rest....Geen flauw idee :+
 
ER6 fietsen rijden er ook in rond, maar dan met Ninja kuipwerk. Of SV's met Gixxer kuipwerk en SV's met R6 kuipwerk. Wat ze in de VS met ER6-jes en SV's doen wil je echt niet weten... :)

Mijns inziens zou de KNMV/CRT gewoon een tweecilinder cup moeten maken, waarin meerdere type motoren mogen rijden. Net zoals de Minitwins opzet. De CRT wil gewoon geld verdienen en verkoopt een SV met racepakket voor eigenlijk veel te veel geld. Als ik zie dat je in Duitsland een Hyosung GT650RR cup hebt en een nieuwe motor kan kopen behangen met radiale rempomp, gefreesde remklauwen, rearsets, race kuipwerk, Wilbers vering voor en achter etc voor 8450 euro (incl al het startgeld voor alle race's), dan blijft er gewoon dik geld achter bij het CRT op zo'n SV.

Even wat voorbeeldjes uit het buitenland:

Gemidddelde race SV in Engeland
SV_minitwin_silver_1.jpg


Thunderbike SV met 700cc kit, slipper clutch, gebalanceerde krukas etc.
SV%20699%20Thunderbike.jpg


Race SV uit de States
TWF%20SV.jpg


Race ER6 uit de states
Race%20ER6%20-%205.jpg
 
Maar blijft het nog wel 'goedkoop' met zo'n open cup dan? Als ik zie wat voor strakke machines er kunnen worden gemaakt lijkt het me dat de essentie van de SV-cup, het racen tegen elkaar met een gelijke motor, helemaal verloren gaat.
 
In de minitwins cup mag je ook niets aanpassen behalve kuipwerk en vering. Er is zelfs een vermogenslimiet van 72 pk als ik het goed heb. Qua kosten valt dat dus wel mee. En je mag zowel met oude als nieuwe SV's rijden, in de SV cup moest je in 2004 een nieuwe SV racer kopen bij het CRT.

Een Thunderbike zoals in Engeland lijkt me ook wel wat. Je hebt dan een verplichte 1 op 2 pk/gewichtsverhouding, dus tegenover 80 pk moet minimaal 160 kg staan. Rijden allerlei type motoren in die klasse.

Het startveld van de SV cup is inderdaad bedroevend klein. Misschien dat het CRT toch eens moet inventariseren wat de reden daar voor is en er wat aan doen.
 
dat inventariseren wil ik ook wel ff doen
ongekentekende sv voor € 7000,- ======> voor € 7100,- had ik m nieuw met kenteken
alleen cup- sv mag meedoen
oud model mag ook niet meedoen ( kan ik wel begrijpen,verouderde tegniek) _O- *O*
nieuw model mag ook niet want t is geen cup-sv
wie sponsert er n sv in een onderbezette race?
ik geloof dat als de klasse voor alle soorten sv-tjes opengesteld zouw worden, dat t dringen wordt op de baan
ik doe dan iig mee
 
er zijn veel goede voorbeelden in het buitenland en allemaal zeer populair. Dus CRT moet er iets aan kunnen doen. Open laten voor alle soorten SV's zou helpen maar ik blijf me afvragen of het probleem niet ligt bij het feit dat nederlanders liever met zwaardere motoren rijden en dat men een SV gewoon niet stoer genoeg vindt...Volle kuipen toelaten, SC's eronder en tijden van rond 1.55 op Assen moeten veel aan die imago kunnen doen, en voor niet veel meer geld.
Anyway, ik heb in 2004 meegedaan en dat was echt genoten. De motor heb ik nog en ga waarschijnlijk in 2007 ook weer meedoen. Maar ik vrees dat het startveld weer zo klein zal zijn en dat er met 125cc moet gereden worden |( . Wat dan?? De motor is gewoon super leuk om te rijden :Y ...Ik denk eraan om in de 600 klasse te meedoen. Met tijden rond de 1'56" moet het ook leuk zijn om de underdog te spelen in de B group. Wij zullen zien...Als iemand mij een goede prijs geeft voor de SV stap ik wel naar de 600 maar het is eigenlijk jammer want die SV cup is een super klasse. Laten we maar hopen dat de CRT komt met iets nieuws om er nieuwe leven in te blazen. Henk? Henny?
 
Terug
Bovenaan Onderaan