SV 650 / GSF 600 / CB 600 F

Loe

Die hard MF'er
17 jun 2004
540
0
Temse
:?
Weet echt niet wat te kiezen?
Wie kan me helpen, optisch geniet de sv mijn voorkeur, motorisch denk ik de cb600 f. Deze heeft nl. meer kw , koppel is dan blijkbaar weer beter bij de sv.
Is mijn tweede motor dus zou er wel een tijdje mee willen bollen, daarmee bedoel dat ie niet te vlug begint te vervelen.
Momenteel lopen er zowel bij honda als bij suzuki acties:
dit geeft volgende prijzen:
SV 650 S van 6999 naar 6499
CB 600 F van 7500 naar 6290
GSF 600 van 5899 naar 5099

Wat is de beste keus probeer me te overtuigen, zodat ik morgen kan gaan bestellen. 8-)

Loe
 
Heb je op alle modellen al gereden? Zo nee....eerst rijden en dan pas kopen. Zo ja, Doen wat je hart je ingeeft. Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch. Succes met je keuze.
 
om eerlijk te zijn heb ik nog op geen enkele gereden, en dat ligt nu nogal moeilijk. Moet trouwens nog voor m'n rijbewijs, rijdt nu op een 125cc. :]

Loe
 
Is er echt niemand die een klein beetje kan helpen?
Qua uiterlijk is het inderdaad smaak. Mij gaat het vnl.
om kwaliteit, en dan hoor ik geregeld van andere mensen dat
ik voor de honda moet kiezen. Deze zou degelijker zijn en
de restwaarde zou ook hoger moeten liggen. Klopt dit?

En als ik dan zie wat nu het voordeel is op de CB600F dan heb
ik voor 'weinig' geld een goede fiets denk ik.
:?

Loe
 
Ben geen expert, maar iedere motor heeft zijn eigen rijdynamiek.

De bandit (GSF600) is goedkoper, maar is ook wat tammer en de afwerking zal iets minder zijn (wellicht ben ik als honda rijder bevooroordeeld)
de hornet is ook een 4cilinder , maar meer pit dan de bandit en ook een wat modernere motor dan de bandit. Daarnaast de geroemde honda afwerking.

De SV is een 2cilinder en dus een heel andere rijdynamiek. is verder een moderne motor met injectie ipv carburateurs en heeft zich 't afgelopen jaar wel bewezen (dwz geen kinderziektes meer ?)

wat jij het betere motorrijgevoel vindt, moet je zelf echter bepalen, daarbij ook met een schuin oog in je portemonnee. Zodra 't mag, ga eens proefrijden en zoek een rond hier op dit forum. Ook op internet zijn (vergelijkings)testen van deze motoren te vinden, is ook altijd leuk om je in te verdiepen.

Gezien je rijtje motoren zijn er nog wel meer motoren op te noemen in ongeveer de zelfde prijsklasse, had je daar al naar gekeken ? o.a. de yamaha fazer of de z750 (erg veel motor voor je geld)

Zelf proefgereden op een o.a. bandit(gsf600 met kuip) en de hornet(cb600s), de keuze voor een hornet was heel duidelijk. Heb niet op een SV gereden, maar wel op een DL650 (zelfde motorblok) en dat rijden op een tweecilinder ligt mij niet zo, anderen zweren er weer bij.

Succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt:
hangt van jezelf af

ik zou voor de cb 600f gaan persoonlijk vind ik dit de fijnst rijdende fiets (qua wendbaarheid/pk's)
 
Honda is wel weer duurder met zijn onderdelen.
Ik heb hiervoor ook een hornet gehad en het was wel een fijne motor, maar de SV (2cilinder) ligt mij gewoon meer.
Maar dat is persoonlijk.
ik vinde de honde ook mooier dan de bandit , maar dat is ook persoonlijk.
Niets is belangrijker dan op ALLE motoren een proefrit te maken , want het moet natuurlijk wel bevallen!!
 
Hoi, ik ben SV :} rijder dus ben bevooroordeeld... maar...

iedere motor in dit rijtje is anders en heeft ook zijn eigen publiek

De Suzuki GSF 600, beter bekend als de Bandit, is het goedkoopst. Ik denk ook in onderhoud en gebruik. Verder lijkt het me geen sportieve motor eerder een gebruiksfiets. Lekker voor woon-werk maar :X ...

De Honda :r Hornet is al een stuk sportiever, een lekker rap 4 cilinder blok, goede afwerking ('t is een Honda). Maar door het hoogtoerige karakter heb ik 'm destijds laten staan. Maar de afwerking is zeker het beste van dit rijtje.

De Suzuki SV is een V-Twin :} . En dat is zijn grote pluspunt. Deze motor is heerlijk sportief te rijden, maar doet ook bij woon-werk verkeer leuk mee. Een ander groot voordeel is dat je niet heel hard hoeft te rijden om te genieten van het motorrijden. De nieuwe SV is ook een stuk stabieler dan het heel niet slechte oude model.

Maar wat jij moet doen is gewoon gaan proefrijden. Dan merk je dat je ook zo'n twin wilt hebben... En een tip: ga niet op die SV 1000 rijden.. want dan moet je nog langer sparen hehehe

Gr.
Arie
 
Allen,

Alvast bedankt voor de tips en raadgevingen, maar zoals ik al zei met de huidige promoties, moest ik snel beslissen. Uiteindelijk is het dan toch een hornet 600 geworden. Binnen 3 tal weken heb ik hem, heb voor mat zilver gekozen.

Ik had evenzeer de sv 650 kunnen kiezen, maar als je een cb600f nieuw kunt kopen voor een prijs nog lager dan de promotieprijs van de sv650. Moet ik niet lang twijfelen.

En als je ze naast elkaar zet, lijkt de honda inderdaad wel een andere afwerkingsgraad te hebben. Maar wie weet binnen x aantal jaar wordt het misschien wel een sv1000.

Loe
 
Terug
Bovenaan Onderaan