SV 650 S houdt in

23 jan 2004
13
0
Waddinxveen
Hallo,

Ik heb sinds een jaartje een een SV 650 S en tijdens de winter heb ik gemerkt dat de motor steeds inhoud. Nu met warmer weer blijft dat gevoel bij lage toeren. :?
Ik heb van de dealer al een carb. verwarmingsset gekregen, maar dat lost het probleem maar ten delen op. Heeft iemand hier ervaring mee of liefst een oplossing voor? Ik gebruik mijn SV als woon-werk vervoer en het is knap irritant als je effe wilt inhalen en je vermogen valt ineens weg.

Bij voorbaat dank, :}
 
Luchtfilter, die van mij was bij 12.000km al heel vies.
Controleer bobine stekkertjes, die van mij is er af gevallen.
Dealer kon het niet constateren en vinden, bij bobine achter framebuis(2002 model) wil het stekkertje wel eens loslaten, maar dan valt ook gelijk je toerenteller uit.
Heb op SVcontact wel eens gelezen dat de bougies de oorzaak kunnen zijn van omschreven probleem.
Meest logische is de heaterkit die niet goed geinstalleerd is/defect.. lukt het niet ga naar je dealer toe die moet het zo voor je oplossen.
 
Yeps, alle SV's tot en met 2002 hebben dit kwaaltje gratis van suzuki gekregen.
Zodra de temp. beneden de 7 gr. komt kan je al last van dit probleem krijgen, als je dit nu nog laat installeren dan ben je serieus veel geld kwijt.(stelt helemaal niks voor die kit maar het zijn suzuki prijzen)
Wat sommigen ook doen is een lampje in het filterhuis hangen, wordt de lucht verwarmd en is het probleem opgelost voor een paar dubbeltjes.
 
De voorste bougiedop kan heel slecht tegen vocht. Ff een kapje ervoor maken, zoals op het nieuwe type zit en je hebt veel minder last.
 
Yeps, alle SV's tot en met 2002 hebben dit kwaaltje gratis van suzuki gekregen.
Zodra de temp. beneden de 7 gr. komt kan je al last van dit probleem krijgen, als je dit nu nog laat installeren dan ben je serieus veel geld kwijt.(stelt helemaal niks voor die kit maar het zijn suzuki prijzen)
Wat sommigen ook doen is een lampje in het filterhuis hangen, wordt de lucht verwarmd en is het probleem opgelost voor een paar dubbeltjes.

Nou lekker dan.. ik heb trouwens wel eens gereden in de kou, er lag net geen pekel meer, toen had ik nergens last van. Misschien heeft mijne het niet zo, trouwens als het slecht weer wordt rij ik toch op mijn pekelbak: een Nighthawk 450 van 1986 8-)

De voorste bougiedop kan heel slecht tegen vocht. Ff een kapje ervoor maken, zoals op het nieuwe type zit en je hebt veel minder last.

Ik heb ook een keerje problemen gehad met vocht.. maar toen had ik de bougies vervangen en de dop er niet goed ingedrukt. Maar hij zit wel op een kut plek ja, precies in de straal water van het voorwiel. Ik zie weleens SV's met een verlengt spatbord. :}
 
Allemaal bedankt voor de respons. :}

Ik heb de bougies vervangen de carb's laten synchroniseren en voila. Probleem opgelost. |(
Nou wachten op de winter. Ik heb met bij de dealer nog even gesproken met de monteur, die gaf aan dat er bij de verwarmingssets goed gelet moet worden op de plaatsing van de thermosensor. Klink logisch, maar er zijn gevallen bekend dat de sensor wegens plaatsingsgemak af en toe achter het blok wordt geplaatst. Hierdoor werkt het verwarmingssetje een stuk minder.

Groeten,

Jorgen
 
Voor het verlengen van je voorspatbord kun je een "Fenda extenda" kopen. MDI levert ze o.a. Scheelt je een hoop bagger op je radiator en je blok....

Er worden rvs schroefjes bij geleverd, maar dat vond ik niet mooi. Gewoon met siliconenkit vastgezet en dat zit prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan