SV 650 valt uit tijdens het rijden '03>

svsJan

MF'er
26 aug 2010
247
3
boxmeer
hey, ik rij nu iedere dag op mijn sv 650 s naar school (boxmeer - arnhem). en in deze maand heb ik al 2X megemaakt dat hij uitviel zonder reden. :?

eerste X: was voor school, ik schakelde rustig van de 3 > 2 > 1 en dan in de 1 koppeling in. en dan op eens valt hij uit.

tweede X: reed rusting in de 3 > koppeling in (van plan om naar zijn 2 te gaan) valt hij uit.

als de motor dan uit is geweest krijg ik hem wel weer gewoon aan de praat.
ps. in bijde gevallen had ik mijn koppeling helemaal in.

kan het zijn dat door het allerdaags gebruik (weer of geen weer) dat er wat water bij de stekkertjes is gekomen en zo kortsluiting veroorzaakt of kan het een andere oorzaak hebben?

Mvg Jan
 
Laatst bewerkt:
gebeurt het als je toerental helemaal naar beneden zakt? of als je nog in de toeren zit?

Het 1e komt waarschijnlijk door een te laag stationair toerental of niet goed afgestelde motor, het 2e is een electronica probleem
 
Check eens het "aardpunt" van de ontstekingsunit; nog steeds is dit weleens een boutje-in-blok-of-frame en dat moet periodiek worden losgenomen en inclusief aanhangsels en boutgat chemisch gereinigd want contact van aanliggende 2 of meer verschillende metalen wordt "galvanisch" bedorven en levert, tot definitieve stilval is bereikt, de mafste storingen op.

Overigens kan ook een bougieKAPJE hierop gelijkende storingen verzinnen.

Electriciteit is geniepig spul.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan