SV-650 wil niet starten na diefstal

MC-Emmer

Rookie
11 jul 2013
2
0
Ha allen,

2 weken geleden is mijn motor gestolen. Gelukkig is de dader op de hoek van mijn straat aangehouden in is (helaas) mijn motor in beslag genomen. Ik had al van de politie vernomen dat de draadjes van het contactslot waren losgeknipt.

Nu wilde ik mijn motor ophalen en hem zelf ter plekke maken, echter toen ik alle draadjes aan elkaar had verbonden had ik geen contact (geen brandende lampjes etc). Toen ben ik met een jumpstarter (met dank aan de politie!) alle draadjes langsgegaan, waarna er contact was en de startmotor weer werkte. Echter wilde de motor niet aanslaan! Benzine gecheckt, zekeringen gecheckt. Heb meerdere malen geprobeerd electrisch te starten.

Nu is mijn vraag of iemand van jullie weet waar dit aan zou kunnen liggen? Is er iets electronisch dat ik over het hoofd zie?

Ik hoop dat een van jullie iets weet! Alvast bedankt en gr,

MC
 
Zet eens het contact aan en zet hem in zn vrij en zet dan een schroevedraaier op de zware polen vh startrelais.


Als die dan start ben je iets vergeten of is je startrelais defect Maar laatste lijkt me stug.


Kijk eerst ff je zekeringen na
 
Heeft de motor een startonderbreker? Het zou kunnen dat de computer gezien heeft dat de draden doorgeknipt geweest zijn. Dan moet de computer eerst weer leren welke sleutels de motor mogen starten. De dealer zou dit moeten kunnen programmeren.
 
Zet eens het contact aan en zet hem in zn vrij en zet dan een schroevedraaier op de zware polen vh startrelais.


Als die dan start ben je iets vergeten of is je startrelais defect Maar laatste lijkt me stug.


Kijk eerst ff je zekeringen na
Hij zegt toch dat de startmotor draait? Denk dat er gewoon nog een draadje van de ontsteking/(injectie??) niet goed zit.
 
Ik zou de draadboom rondom de contactschakelaar even goed controleren mbv het elektrisch schema, misschien is er meer beschadigd of verkeerd aangesloten.
En wat bedoel je met "met een jumpstarter (met dank aan de politie!) alle draadjes langsgegaan"?
Het lijkt mij sowieso niet verstandig om overal maar lukraak spanning op te zetten. Misschien heb je de computer of CDI hiermee gemold. Is het een injectie of carb model?
 
jumpstarter is gewoon een booster accu volgens mij om te kunnen starten op een lege accu.
als de draden doorverbonden zijn schakelt vaak niet alles af bij het uitzetten van de motor en dan is na een paar dagen de accu goed leeg.
verder vermoed ik ook een noodstop schakelaar. die onderbreekt vaak alleen de voeding naar de injectie of ontsteking en het is de manier om een motor uit te zetten als het contactslot is doorverbonden.
 
Ha allen,

2 weken geleden is mijn motor gestolen. Gelukkig is de dader op de hoek van mijn straat aangehouden in is (helaas) mijn motor in beslag genomen. Ik had al van de politie vernomen dat de draadjes van het contactslot waren losgeknipt.

Nu wilde ik mijn motor ophalen en hem zelf ter plekke maken, echter toen ik alle draadjes aan elkaar had verbonden had ik geen contact (geen brandende lampjes etc). Toen ben ik met een jumpstarter (met dank aan de politie!) alle draadjes langsgegaan, waarna er contact was en de startmotor weer werkte. Echter wilde de motor niet aanslaan! Benzine gecheckt, zekeringen gecheckt. Heb meerdere malen geprobeerd electrisch te starten.
Nu is mijn vraag of iemand van jullie weet waar dit aan zou kunnen liggen? Is er iets electronisch dat ik over het hoofd zie?

Ik hoop dat een van jullie iets weet! Alvast bedankt en gr,

MC
In je contactslot zit een weerstand van 100 Ohm verwerkt. Als je een andere weerstandswaarde hebt gecreëerd met het draadjes aan elkaar knopen geeft de ECU je ontsteking niet vrij. Motor gaat wel rond maar er is geen vonk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan