SV ingeruild, CBR600RR gekocht

Wim uut Drenthe

MF veteraan
18 jun 2003
13.305
296
Rolde
Hallo mensen,

Twee weken terug liep ik toevallig bij mijn motorzaak tegen een CBR600RR van een paar maanden oud aan (kentekenbewijs april 2004 afgegeven). De motor had slechts 1500km gelopen en was van een wat oudere man geweest die rugklachten op deze motor had en hem heeft ingeruild voor een Fazer 1000 waar je recht op zit.
Proefritje op de motor gemaakt en ik was gelijk verkocht, minpuntje was echter wel dat ik mijn Suzuki SV650S nog maar vanaf februari had. FF over nagedacht en toen toch maar de beslissing genomen de SV die ik nog maar net had in te ruilen, en nu rijd ik dus op een CBR600RR rond *D .

Moet er nog wel ff aan wennen, met de CBR kan veel meer toeren aan als de SV, verder heeft ie natuurlijk ook iets meer vermogen. Ook heeft de vorige eigenaar er ook nog enkele extra`s op gezet: Leo Vince uitlaatdemper, WP voorvering, en ook andere achtervering als ik me niet vergis, andere kuipruitje en de nodige stickers op de kuip en wielen.

Hierbij nog ff wat piccies van de motor

112687


112691


112689


112688
 
is ondertussen al weer een stukje af hoor ;) , toen ik hem kocht zaten er nog grotere schaamranden op, heb deze motorfiets nog niet zo lang en ben hem nog een beetje aan het verkennen zeg maar :) .

edit: `k heb het idee dat ik met deze motor moeilijker dichter bij de rand kan komen dan bij mijn SV, heb het idee dat het aan de bandenmaat ligt (SV heeft een wat smaller bandje) maar ik het ook mis hebben natuurlijk :? Bij mijn SV had ik nog een paar milimeter over.
 
is ondertussen al weer een stukje af hoor ;) , toen ik hem kocht zaten er nog grotere schaamranden op, heb deze motorfiets nog niet zo lang en ben hem nog een beetje aan het verkennen zeg maar :) .

Vandaar mijn smilies ;)

Maar echt fijne fiets heb er nog geen moment spijt :}

Heb er nu weekje michelin powers onder liggen echt geweldig O-)
 
Wat heb je eronder? Ik heb Michelin Pilot Sport 180/55 120/70, binnen 400km was m'n schaamrand eraf.

Edit:
Ik zie het al, je hebt, Dunlop Sportmax heh? Met die banden schijn je je limiet niet goed aan te kunnen voelen.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je eronder? Ik heb Michelin Pilot Sport 180/55 120/70, binnen 400km was m'n schaamrand eraf.

Edit:
Ik zie het al, je hebt, Dunlop Sportmax heh? Met die banden schijn je je limiet niet goed aan te kunnen voelen.

Ik weet eigenlijk niet eens welke banden ik er onder heb zitten :? , maar het is volgens mij idd de Dunlop Sportmax (heb nog niet echt duidelijk gekeken :) ), die worden neem ik aan standaard geleverd op de CBR600 RR.
 
Ik weet eigenlijk niet eens welke banden ik er onder heb zitten :? , maar het is volgens mij idd de Dunlop Sportmax (heb nog niet echt duidelijk gekeken :) ), die worden neem ik aan standaard geleverd op de CBR600 RR.

Op de mijn lagen standaard bridgestone bt012 of zoiets maar die gaan bij mij maar 5500 km mee B|
 
Standaard geleverd op de 600RR:

- Bridgestone BT012
- Michelin Pilot Sport
- Dunlop Sportmax

Thanx :) , kon je bij aankoop van een nieuwe CBR ook kiezen tussen banden :? ?, zal wel niet, maar als het wel zo zou zijn de vorige eigenaar wel de Dunlop Sportmax er op hebben laten leggen :) .
 
van een wat oudere man geweest

Ik heb werkelijk nog geen één tweedehands auto/moto gezien die niet van een oudere mens geweest is die der alleen mee naar de beenhouwer (slager) reed om 200 gram gekapt (gehakt) te kopen (zie ook modificaties...)

Ook heeft de vorige eigenaar er ook nog enkele extra`s op gezet: Leo Vince uitlaatdemper, WP voorvering, en ook andere achtervering als ik me niet vergis, andere kuipruitje en de nodige stickers op de kuip en wielen.

Mooi mooi *D . Ik ben jaloers (maar ik gun het je hoor)
 
Thanx :) , kon je bij aankoop van een nieuwe CBR ook kiezen tussen banden :? ?, zal wel niet, maar als het wel zo zou zijn de vorige eigenaar wel de Dunlop Sportmax er op hebben laten leggen :) .
Nee niet kiezen. Maar wat ik wel heb gedaan is de Dunlops (die er dus bij mij ook onder zaten) vervangen voor de Michelins. En daar heb ik niks extra's voor hoeven betalen.
 
Hoe kom je er eigenlijk bij om je SV in te ruilen? Beviel de SV je niet?

Eigenlijk was de CBR600RR altijd al mijn droomfiets geweest, maar de SV650S was zuiniger in onderhoud e.d. dus die heb ik februari dit jaar maar gekocht (heb ook het oude model SV gereden, dus de keus was toen niet zo moeilijk). In die tussentijd ben ik er financieel beter voor gaan staan (jaar geen student meer ;) ) en toen liep ik toevallig tegen deze CBR van een paar maanden oud aan, en heb maar besloten deze te kopen. Lag echter niet in de planning hoor.

edit: bovendien zag deze CBR600RR er wel errug goed uit, niet afgeragd of zo, altijd netjes mee gereden enzo, toen was de keus niet zo moeilijk .

[Kopie van het nieuwe SV650S topic in de categorie Sport ;) ]
 
Ik heb werkelijk nog geen één tweedehands auto/moto gezien die niet van een oudere mens geweest is die der alleen mee naar de beenhouwer (slager) reed om 200 gram gekapt (gehakt) te kopen (zie ook modificaties...)Mooi mooi *D . Ik ben jaloers (maar ik gun het je hoor)

Thanx ~Vincent~ :) , ik ben er ook heel errug blij mee, ik denk dat ik mijn CBR ook voor de bakker e.d. ga gebruiken ;) :+ .
 
Terug
Bovenaan Onderaan