martijnkl2
Rookie
- 5 jun 2020
- 13
- 0
Hallo allemaal,
Ik heb twee dagen geleden door de regen gereden met mijn SV650. Toen was ik nog onwetend over de kwaal van de SV. Hij begon na enkele meters als te stotteren en te sputteren. Ik kon tot zo'n 80 kilometer per uur rijden, en kon bijna geen gas geven. Na kort zoeken kwam ik op een algemeen kwaaltje: vuil en water bij de voorste bougie/afwateringskanaal. Dit kanaal en daar waar de bougie in zit heb ik met een compressor schoon gespoten. Daarna heb ik de motor weer gestart, en hij klom weer in z'n toeren. Daarna heb ik alles weer gemonteerd, gestart om te testen en ik was weer terug bij af. Hij doet het niet goed. Ik kan geen gas geven, hij ploft en loopt slecht. Heeft iemand dezelfde klachten gehad, en wat was daar de oplossing van? Ik ga morgen nieuwe bougies in het blok draaien, en hoop dat het daarmee verholpen is. Misschien dat deze bougie vettig is geworden door het rijden op 1 cilinder. Het leek er echter wel op dat beide cilinders weer in werking waren, ze werden beide warm. Ook wil ik de bobines testen, is er een goede manier om dit te doen?
Ik hoor graag tips en tricks
Als ik het (ooit) heb gevonden zal ik het delen
Gegroet!
Ik heb twee dagen geleden door de regen gereden met mijn SV650. Toen was ik nog onwetend over de kwaal van de SV. Hij begon na enkele meters als te stotteren en te sputteren. Ik kon tot zo'n 80 kilometer per uur rijden, en kon bijna geen gas geven. Na kort zoeken kwam ik op een algemeen kwaaltje: vuil en water bij de voorste bougie/afwateringskanaal. Dit kanaal en daar waar de bougie in zit heb ik met een compressor schoon gespoten. Daarna heb ik de motor weer gestart, en hij klom weer in z'n toeren. Daarna heb ik alles weer gemonteerd, gestart om te testen en ik was weer terug bij af. Hij doet het niet goed. Ik kan geen gas geven, hij ploft en loopt slecht. Heeft iemand dezelfde klachten gehad, en wat was daar de oplossing van? Ik ga morgen nieuwe bougies in het blok draaien, en hoop dat het daarmee verholpen is. Misschien dat deze bougie vettig is geworden door het rijden op 1 cilinder. Het leek er echter wel op dat beide cilinders weer in werking waren, ze werden beide warm. Ook wil ik de bobines testen, is er een goede manier om dit te doen?
Ik hoor graag tips en tricks
Als ik het (ooit) heb gevonden zal ik het delen
Gegroet!