SV650 Fighterproject

Cazjuh

MF veteraan
28 jun 2009
1.256
0
Beste MF-ers,

Eindelijk is het zover, ik ben begonnen met het bouwen van een streetfighter.
Toen ik in 2006 voor het MBO Werktuigbouwkunde stage ging lopen, ontmoette ik Pierre (Glimmie). Hij had zelf een streetfighter gebouwd en ik was helemaal besmet met "het streetfighter-virus" :)
Ik had voor mezelf besloten ooit ook zoiets te bouwen maar het is eigenlijk weer op de grote hoop beland.
In middels ben ik student HBO werktuigbouwkunde aan de HAN in Arnhem.

Tot ongeveer een jaar geleden heb ik eigenlijk alleen projecten op internet gevolgd via verschillende sites, waaronder natuurlijk *slijm* het MF *O*
Maar ook de site http://www.svrider.com heeft mijn aandacht getrokken. Hier zag ik namelijk een project dat mij over de streep heeft getrokken om daadwerkelijk te beginnen met het bouwen van een fighter.
663640813_WXrdD-M-1.jpg


Ik heb besloten de fighter te bouwen op basis van een SV650 en heb ongeveer een jaar geleden een goed frame met kenteken gekocht en heb deze vervolgens geschorst omdat het niet de bedoeling was de volgende week al een streetfighter klaar te hebben.

Door mezelf goed in te lezen kwam ik erachter dat de voorvorken van vrijwel de hele GSX-R-600 serie direct in een SV650 frame passen. Enkel het bovenste balhoofdlager moet vervangen worden. Dus opzoek naar een gepaste voorvork.
Niet al te lange tijd later vond ik een voorvork van een GSX-R600 K6-K7.
gsxr600vork.jpg

Voor de looks maar even in het frame gezet.
framemetvork2.jpg

Vervolgens heb ik op E-bay een mooi setje Tokico 4-zuiger remklauwen gevonden voor belachelijk weinig geld dus heb ik die besteld en vanuit Amerika over laten komen.
remklauwenvoor.jpg


Aangezien het een apart apparaat moet worden uiteindelijk, wilde ik niet de standaard 1e generatie tank op het frame hebben dus heb ik een tank van een 2e generatie gekocht van Bart66, ook hier van het MF.
sv6502003tank2.jpg

Deze moet nog aangepast worden aangezien er een behoorlijke opening tussen het frame en de tank zit.

Het volgende wat ik heb gekocht was een setje (puntgave) Mille wielen.
wielen.jpg

Ik heb gelijk bij een dealer (Vos Oss) de afstand tussen de 2 remschijven gemeten bij een Mille en bij een GSX-R600 en gelukkig zaten de schijven bij de Mille dichterbij elkaar dan bij de
GSX-R. Er zat precies 6mm verschil in en dat betekende 2 vulschijven maken van elk 3mm. Deze heb ik door een vriend van mij laten watersnijden op z'n werk (dat is tenslotte makkelijker dan zo'n dunne schijf draaien) en het paste perfect!

Toen heb ik alles eigenlijk even bij elkaar gezet voor het idee en dan is de grote lijn wel aardig zichtbaar vond ik zelf.
motorinwording3.jpg

motorinwording4.jpg


Tot slot heb ik nog een setje gebruikte bandjes gekocht van Ronnie6, hier op het MF.
Het zijn Conti Race Attacks en kunnen wel nog wel ff denk ik..
bandjes.jpg


Dit is wat er tot nu toe staat maar ik ben momenteel druk bezig om een schade motor te kopen. Dit is een SV650 uit 2004 en dus heeft deze injectie i.p.v. carburateurs, het moet tenslotte iets aparts worden.
Als er vorderingen zijn, hou ik jullie op de hoogte en uiteraard hoop ik dat die weer snel komen ;)


Groeten! *O*
 
Caz ik ga em volgen! Ik heb nog wel een aangepaste GSXR K5 kont (versmald) liggen waar je misschien wat leuks van kan klussen?
 
He Lucas, bedankt voor het aanbod, ik hou hem ff in gedachten. Het idee is eigenlijk om er een kontje van of een CBR1000RR (2008+) of van een RSV4 op te knutselen
 
mooi project,
Vos Oss die schijven laten meten, heeft Arie dat voor je gedaan?
ken er wel een paar daar bij Vos Oss, zit er trouwens tegenover op school op de ROC en volg er wertuigbouw.

in iedergeval succes met het project en ik blijf hem volgen ;)
 
mooi project,
Vos Oss die schijven laten meten, heeft Arie dat voor je gedaan?
ken er wel een paar daar bij Vos Oss, zit er trouwens tegenover op school op de ROC en volg er wertuigbouw.

in iedergeval succes met het project en ik blijf hem volgen ;)

Ik mocht van Arie ff in de werkplaats die afstand meten ;)
Ik ken er verder eigenlijk niemand, behalve Arie en Remco dan..
 
Leuk project! Beetje vergelijkbaar met mijn VTR project, het frame heeft er ook wel iets van weg. Ik ga hem volgen in ieder geval!
 
deze ga ik zeker volgen. ik heb zelf een sv gehad en vond het altijd een erg mooie basis voor een fighter :P
 
Succes met bouwen, moet goedkomen met een sv. Leuke motoren en willen best sturen met een usd vork erin:
PICT0051.JPG

(niet zo drastisch verbouwd maar toch wat inspiratie misschien)
 
Dank mannen, voor de leuke reacties!
Ik hoop snel weer een update te doen!
 
Misschien zijn er mensen die ideeën hebben voor een mogelijke achterbrug en dus misschien kunnen soepen? Zowel bruggen van bestaande motoren als ontwerpjes voor eigenbouw bruggen. Het wordt wel een dubbelzijdige brug dus mocht je een idee hebben, hou daar wel rekening mee :)
Ik heb zelf al een schetsje gemaakt voor een zelfbouw door Jerryt O-)
mogelijkeachterbrug.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze ga ik zeker volgen! Ik heb zelf een een sv en wat je tot nu toe hebt is precies wat ik zou willen als ik 'm zou gaan verbouwen.. Ben benieuwd naar de rest! Succes ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan