SV650 hangende choke

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
1
Sevenum
Bij mijn SV650S van 2000 blijft vaak de choke hangen. Ik doe dan wat WD40 in de kabel, maar probleem komt na enkele maanden terug. Wie weet een definitieve oplossing. (ik was wel vaak de motor met veel water) Ik weet niet of her vervangen van de kabel nut heeft, of toch maar weer smeren. Ik weet ook niet of de choke in de carbs blijft hangen. Of dat ik toch iets anders moet gebruiken ipv WD40.

Wie weet de oplossing (en spreekt wellicht uit ervaring?)

De Kale :}
 
Ik denk dat dunne olie met TEFLON-doping het beste gaat, zoals in alle kabels die ik op brommers en fietsen ken.

Of: de kabel uiteen nemen en volrammen met kopervet (speciaal bedoeld voor het smeren van zaken die maar zelden in beweging komen).

Toch vind ik het raar dat dat kabeltje zo vaak opspeelt; zit er soms 1 gebroken haartje in?
 
O, ik heb zoiets ook wel eens aan brommers gehad dus zal het bij "groot spul" waarschijnlijk ook wel bestaan hoor.

Kan die kabel niet uit elkaar (en weer terug?).

Nog: bij veel carburateurs zit er nog een mechaniekje tussen kabel-einde en de echte choke-constructie. Loopt dat wel wrijvingsloos (een Germanisme, geloof ik), geen ijzerdraad-achtig beugeltje waar een bochtje of krom puntje aan is gekomen?

Van een kabel die mij herhaaldelijk tegenwerkt wil ik ALTIJD weten hoe de conditie binnenin is en héél vaak was het een gebroken "haartje"; twee keer aan een gaskabel die na "vol gas" niet meer terug wou ....
 
Ik heb zo iets gehad met me vroegere GS500E dus ik kabeltje los gehaald en vorgespoten met WD 40 en toen zat ie helemaal vast......?????? vaag op het potje staat juist dat het smeert.......
Ik naar de motor zaak, blijkt er in het omhulsel van de choke kabel een zelf smerende stof te zitten dus niets smeren gewoon nieuwe kopen die van mij koste toen €12.50
 
Bij mijn SV650S van 2000 blijft vaak de choke hangen. Ik doe dan wat WD40 in de kabel, maar probleem komt na enkele maanden terug. Wie weet een definitieve oplossing. (ik was wel vaak de motor met veel water) Ik weet niet of her vervangen van de kabel nut heeft, of toch maar weer smeren. Ik weet ook niet of de choke in de carbs blijft hangen. Of dat ik toch iets anders moet gebruiken ipv WD40.

Wie weet de oplossing (en spreekt wellicht uit ervaring?)

De Kale :}


Een nieuw type sv650s kopen, daar zit namelijk geen choke meer op! :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan