SV650 houdt in bij weinig gas en constant toerental

Custom_667

Rookie
16 mrt 2015
8
0
Nijmegen
Hallo allemaal,

Mijn motor, Suzuki SV 650 (1e generatie, 2001), houdt in en lijkt op 1 cilinder te lopen als ik bij weinig gas op een constant toerental zit. Het geluid uit de uitlaat is dan ook harder.
Ik heb dit alleen nog maar meegemaakt in de 2e en 3e versnelling , rond de 4000 toeren. Hij houd dan ineens in, en even later gaat ie er weer vandoor.
Dit probleem doet zich niet altijd voor, het is denk ik 1 op de 10 keer.
Ik heb al een busje van die reiniger door een volle tank benzine gedaan, heeft niets geholpen. Ook heb ik even de bougies eruit gehaald en schoongemaakt. De bougie van de voorste cilinder was wel wat zwart en aangekoold aan de randen, electrode zelf was niets aan te zien. De 2e bougie was perfect koffiebruin en helemaal schoon.
Electrode afstand is in orde van beide bougies.
Dit probleem is langzaam maar zeker erger geworden, ik rij er al een tijdje mee.
 
:^ lijkt mij ook ja, veel voorkomend probleem. Het afwateringsgaatje (onderaan de rechterkant van de voorste cilinder) raakt vol met straatvuil en het bougiegat komt vol water te staan.

Om het probleem te diagnostiseren moet je eigenlijk de volgende keer dat het gebeurt gelijk de motor stil zetten en de voorste bougie verwijderen, even de motor starten zodat het bougiegat droog blaast en dan de boel weer terugzetten. Je zal zien dat de motor dan weer goed loopt :Y

Oplossing: met perslucht, ijzerdraadje of wat je ook maar kunt vinden het ontluchtingskanaal weer open maken.
 
Oke. Ik zal het even nalopen maar vandaag heb ik de bougies eruit gehad en beide schoongemaakt en dan houd de motor nog steeds in. Dan kan het eigenlijk niet te maken hebben met het afwateringsgaatje bij het bougegat, geregend heeft het ook niet vandaag.
 
Hallo,

Ik ben intussen een ander probleem tegengekomen wat iets dringender is. Mijn 2e carburateur van mijn Suzuki SV 650 (2001) druppelt behoorlijk veel benzine eruit als de motor stilstaat. Het lijkt uit de rand van de vlotterbak te komen helemaal rondom, want overal hangen de druppels aan de onderkant.
Nou zit ik te twijfelen of ik ze zelf uit elkaar ga halen of dat ik de motor naar de dealer breng.
Ik heb namelijk geen compressor tot mijn beschikking en ook geen speciaal gereedschap om ze opnieuw te synchroniseren.
Zou ik ook alleen de vlotterbak eraf kunnen halen om even te kijken of er een vuiltje bij de naald zit / versleten is. Op deze manier hoef ik hem niet opnieuw af te stellen toch?
En wat is een makkelijk te krijgen middel om ze schoon te maken, wasbenzine?

Ik heb trouwens te service manual tot mijn beschikking, dat scheelt een hoop.
 
als je erbij kan kan je de vlotterbak loshalen en de vlotter even bekijken, schoonmaken met carburateurreiniger, wel zo makkelijk in zo'n spuitbus. (volgens mij niet veel anders dan wasbenzine)
 
Vanmiddag heb ik even de vlotterbakjes er allebei afgehad, vlotternaald en huis zien er prima uit, rubber is niet ingesleten. Ook geen zichtbaar vuil te zien. Wel even schoongespoten.
Mocht de carb. nou nog steeds lekken, wat kan het dan nog zijn?
 
Bedankt voor al jullie reacties, ben eruit denk ik. Revisie setje is inderdaad nodig, even zoeken waar ik die kan aanschaffen, moet wel origineel Suzuki zijn.
dat hij op 1 cilinder liep was een simpelweg een stekkertje wat los zat, ik meteen in paniek...
En nog even terugkomend op eerder in dit topic, dat de brommer inhoud bij een constant toerental en weinig gas. De afwateringsgaten van de bougies zijn open, hebben niet dicht gezeten.
Het inhouden zit hem vooral in de bochten heb ik ondekt. Hierdoor veranderd natuurlijk je benzinepeil in je vlotterkamer en wordt de vlotternaald verschoven. Als ie dan blijft kleven.....
Logisch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan