SV650 Laser Oval uitlaat op RF600R ?

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.377
3.450
Helmond
Ik kan voor weinig geld aan een Laser oval carbon eind demper komen die eigenlijk op een sv650 hoort.
De vorige sukkeleigenaar heeft alleen de verdikking die normaal om zijn originele buis klemt eraf gezaagd :? :z :? dus de uitlaat past nu nergens meer omheen *D ( reden dat ie cheap is )

Nu heb ik aan mijn oom gevraagd of het mogelijk is daar een nieuwe pijpgedeelte omheen te klemmen/lassen knutselen. Dit was waarschijnlijk geen probleem ( hij heeft het nog niet gezien maar ik ken hem als hij zegt dat het lukt dan fixt ie het ook :D )

Nou heb ik alleen een twijfeltje mijn originele pijp waarop hij moet komen is ongeveer 6 cm breed de einddemperpijp is 5 cm breed dus hij moet rondom een halve centimeter versmald worden. zou dit tot vermogensverlies kunnen lijden ? of compenseert de uitlaat dat zelf alweer doordat het een laser is ?


en dan was mijn vraag ook nog wat er beter klonk. een laser uitlaat van ( bijvoorbeeld heb ze niet gemeten ) 60 cm lengte of een scorpion uitlaar van 50 cm
ze zijn allebei carbon en ovaal alleen de lengte is verschillend.
 
zou het dan niet goed voor de motor kunnen zijn ?

ik vond ontworpen voor een vtwin wel erg ruim omschreven als ik verschillende uitlaten van laser met elkaar vergelijk verschillen alleen de aansluitpunten en buizen dus ik zou denken dat het moet kunnen :D

zodra ik merk dat het niet lukt dan gaat ie erweer af en zorg ik ervoor dat er een normaal sv650 pijpje op komt en verkoop ik hem weer door op marktplaats ofzo of als iemand anders hier er iemand voor weet.
 
Jammer dat niemand mij hierover zekerheid kan geven of dit kwaad kan.
achjah kan het kwaad dan merk ik het vanzelf en ligt ie er gauw genoeg weer onderuit.
zou wel jammer wezen want ik wil MEEEEER geluid :P
 
ik heb een sv met laser
nou weet ik dat de zelfe uitlaeten ook voor een fazer te koop zijn en naar mijn idee zijn die precies het zelfde (uiterlijk)
dus ik denk dat het niet uitmaakt of het een 2 of een 4 cilinder is
ik zou het proberen,als ie netjes gelast is ziet niemand het en dan gewoon door verkopen

met vr gr svpeter
 
Nou heb nog geen tijd gehad om ff langs mijn oom te gaan om hem ernaar te laten kijken :(
de uitlaat ligt wel al thuis mij iedere dag sipjes aan te kijken maar ik probeer deze week er nog langs te gaan om hem er ff naar te laten kijken.
maar zodra het af is laat ik natuurlijk een piccie zien en evt een geluids sampeltje :D
 
uitlaat is inmiddels gemonteerd ( gisterenavond laat )
het is nog niet netjes afgewerkt. maar het is een klem mechanisme geworden.
Het geluid is wel Deeptone maar ik had hem toch iets zwaarder verwacht.
maar aan de andere kant is de motor nog steeds 25kw en komt dus net boven de 8000rpm uit en normaal is 13.500rpm pas rode gebied dus ik heb nog veel in te halen als de kit eruit is.
zal vanavond proberen met mijn digicam het geluidje op te nemen met postzegelformaat filmpje erbij :P
 
OK Harley ik kijk er naar uit.
...........................................................................................................................................................................Heb je het filmpje nou al? ;)
 
Nou hierbij de ( layout verneukende :P ) foto's
De Motor in vol ornaat
suz-rf600-93-bikepics-34901.jpg


Close up van de uitlaat
suz-rf600-93-bikepics-34902.jpg


Close up van de zelf gemaakte verbindingsbuis
suz-rf600-93-bikepics-34903.jpg


Filmpje volgt nog maar hij staat op reserve en die is ook bijna op :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan