SV650 lastig in 1e versnelling

Kcir

MF'er
8 jun 2009
103
11
Delft
Hallo allen,

Mijn vriendin rijdt een SV650 uit 2004. Deze heeft in de winter een paar maandjes stil gestaan en we zijn dit weekend weer gaan rijden. Daarbij viel het haar opeens op, dat de motor lastig in de één komt. Ik heb zelf een stukje gereden en inderdaad, het rijdt niet lekker. Het pookje voelt wat 'zompig' aan en lijkt moeilijk terug 'omhoog' te komen. Helaas heb ik niet recent met de motor gereden om het te kunnen vergelijken met vlak voor de winterstalling. Andere versnellingen lijken hier wat minder last van te hebben, maar echt overtuigend is het allemaal niet.

Ik heb het mechaniek gecontroleerd en de koppelingetjes wat vet gegeven. Dat loopt mijn inziens allemaal soepel. Het lijkt dus iets in de versnellingsbak te zijn.

Ik kan me zomaar voorstellen dat ook de koppeling hier wellicht een rol in speelt. Het zou me niet verbazen als blijkt dat deze ook een keer moet worden nagekeken.

Omdat ik liever niet in de wilde weg allerlei zaken ga vervangen, en ondanks dat het wat vage klachten zijn, hoop ik dat jullie wellicht nog suggesties hebben om te controleren en dit te kunnen verhelpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan