[SV650] Loopt niet goed

Nairua

MF veteraan
5 sep 2002
2.740
11
Motor: SV650s, 1999.
Historiek: Heeft 2 maanden stil gestaan, buiten, daar voor nooit problemen gehad.

Case: Hij start, na een paar keer proberen weliswaar, maar hij start. Dit zonder de choke te gebruiken, als ik die aanzet is het direct om zeep.

Probleem is, dat als hij -eindelijk- loopt, ik totaal geen gas kan bijgeven omdat hij dan direct uitvalt. Bougies zijn vervangen, maar dat bood geen relaas.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Zelf heb ik het gevoel dat er maar 1 van de 2 cilinders echt warm wordt.

Thanks!
:]
 
Als bovenstaand niets uithaalt, zou je de carburateur moeten demonteren en reinigen. ( Vanwege een sproeier die dicht zit bijv)
Nog beter is om je carburateurs ultrasone te laten reiniging dan!
 
Laatst bewerkt:
na 2 maanden kan een carburateur toch niet zo vervuild zijn dat deze ultrasoon gereinigd moet worden.
Dit kan zeker als je altijd 95 in de tank gooit, dan slipt de boel vanzelf dicht! schoef je carbs maar eens open, zul jee groene meuk aantreffen die er ook voor zorgt dat de sproeiers dicht gaan zitten.
Ultrasoon reinigen is onzin, sproeiers doorprikken met een heel dun ijzerdraadje en ff alle groene aanslag wegkrabben/poetsen.

Geen 95 meer tanken (mocht je dat altijd gedaan hebben) gooi er 98, vpower, ultimate in en je hebt daar nooit meer last van. Daar zit die groene stof nemelijk niet in :)
 
mijn vorige motor stond regelmatig enkele maanden stil, met euro95 in de tank.
nooit last gehad van vuil in de carburateur.
lijkt mij ook een beetje vreemd als dat wel zo zou zijn.
een goed lopende motor heeft geen last van een dichtslibbende carburateur na 2 maanden stilstand.
als er al aanslag in de vlotterbakken zit, is dat echt niet van 2 maanden.
 
mijn vorige motor stond regelmatig enkele maanden stil, met euro95 in de tank.
nooit last gehad van vuil in de carburateur.
lijkt mij ook een beetje vreemd als dat wel zo zou zijn.
een goed lopende motor heeft geen last van een dichtslibbende carburateur na 2 maanden stilstand.
als er al aanslag in de vlotterbakken zit, is dat echt niet van 2 maanden.

Ligt er ook aan waar je tankt, maar het gebeurt vaak dat de boel dicht gaat zitten na 2 maanden, een spoeiergaatje is natuurlijk ook zo klein dat dat makkelijk dicht gaat!
 
Heb zelf ook al 10 jaar een SV 650 S die in de winter een maand of 5 in het tuinhuis staat en dan dus eigenlijk niet gebruikt wordt (ik ben een professionele koukleum :), oftewel mooi weer rijder). Ik heb nog nooit iets anders in de tank gegooid dan euro 95. Na de winter 3-4 keer starten met choke en hij loopt. De mijne start met koud blok wel zonder choke maar slaat dan direct af als je aan het gas komt.
Loopt ie eigenlijk wel op 2 cylinders? Misschien een stomme vraag, maar ik heb zelf met het vervangen van de bougies een keer vergeten een bougiekabel weer er op te steken en toen startte ie gewoon, alleen klinkt het alsof ie te langzaam stationair loopt, wat dan weer vrij normaal is als ie koud is zonder choke. Een verstopte sproeier zou dus wel kunnen lijkt me. Ik zorg trouwens wel dat als ie lang stilstaat de tank zo goed als vol is. Als je hem lang laat staan met een bijna lege tank dan wil ie daarna ook niet echt meer fatsoenlijk lopen.
 
na 2 maanden kan een carburateur toch niet zo vervuild zijn dat deze ultrasoon gereinigd moet worden.

Nee, dat moet wel van langer zijn.

Misschien toch iets van ontsteking, omdat TS ook 'denkt' dat er maar één cilinder loopt.

Waarom niet even uitsluiten? Om en om de boudiedop er af. Merk je zo het verschil.

Daarna vonk checken, en brandstoftoevoer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan