sv650 naked aanschaffen, aandachts punten

Arawac

MF'er
23 jun 2011
130
0
Delft
Hoi allemaal,

Ben nieuw hier, en dat niet alleen ook nieuw met het motorrijden. Sterker nog, ben nog bezig met mijn motor rijbewijs.
Ondanks dat ben ik natuurlijk al heel erg druk met de aanschaf van mijn 1ste motor :)
Na veel ge- en onder- zoek, en allerlei overwegingen, ben ik op een sv650 naked uit 99 met zo een 35k km op de teller, gestuit, die wel voor een hele mooie prijs te koop staat (gewoon in Nederland) 1750 euries, niet teveel vind ik voor een 1ste motor. Zit een heel klein deukje in de tank vandaar de goede prijs, denk ik, op de fotoos ziet de motor er verder prima uit.
Nou omdat ik zo noob ben (en ook al (nog) geen motor rijbewijs heb) vraag ik me af waar ik vooral op moet letten/testen, en dan vooral zaken die geen proefrit benodigen :( ...

Alvast hardstikke bedankt voor de Tips !

Groetjes,

Arawac de Indiaan
 
Kijk of de remklauwen in goede staat zijn. Zeker de achterklauw is een zwak punt van Suzuki. Eventueel kijken of er beschadigingen zijn op de achterbrug op de plek waar de uitlaat bij een crash tegenaan zou komen.
 
SV650 heeft geen specifieke zwakke plekken. Gewoon de standaard zaakjes controleren.
 
Probeer na te gaan of de motor netjes is onderhouden.

Voor de rest is de SV 650 een redelijk probleemloze motor inderdaad. Spanningsregelaar is één van de zwakke plekken, maar dat is iets wat het of goed doet, of niet.

Probeer even na te gaan hoe die deuk in de tank komt. Meestal komt dat doordat de motor is gevallen.
 
Ok bedankt allemaal zover is er misschien een visuele beschrijving van wat je checked precies...
.. ik bedoel eigenlijk ketting ja ok, maar wat is dan een goede of een slechte ketting wat is het verschil. visueel ... erg he... ja ik weet het...
 
Ketting en tandwielen sowieso op letten dat de binnenkant van de schakels niet zijn versleten, dit wijst op een slechte uitlijning. Een versleten tandwiel kan jij vast ook wel herkennen aan de haaienvinnen die de tanden dan worden.

Ketting mag ook best een beetje vettig zijn, en er moet niet veel vuil op plakken. Zo wel, kan je hem alsnog wel vervangen, maar dan weetje waar je een beetje op kan letten.

Als je even rondgoogeld vind je wel wat sites waar je een fijne checklist kunt vinden met uitgebreide beschrijving van bepaalde zaken waar je op kunt/moet letten!

Statische controle

Dynamische controle

EDIT: Ik heb het gegoogle voor je gedaan. :p
 
Laatst bewerkt:
Neem iemand mee die er vesrtand van heeft.
Misschien een mf-er die in de buurt woont/werkt ofzo die mee kan kijken.
 
Laatst bewerkt:
Wauw Thanks Hezz, dat is inderdaad een zeer uitgebreide uitleg, bij sommige dingen heb ik echter nog steeds zoiets van: hmmm, dan moet je wel weten hoe het normaal zou moeten klinken/voelen/er uit zien.
Tartaros, ja goed idee ik had ook een maat die het al had aangeboden om mee te gaan, echter zijn thuis situatie laat het hem niet toe meer dan 30 mins verwijderd te zijn van een ziekenhuis :(
Zou er een "MF-er" zijn die a.s. zondag tijd heeft om even te kijken in Spijkenisse ? of anders volgend weekend ?
 
Kijk ook naar andere, al of niet gerepareerde valsporen.
Dat deukje is er gekomen na een omvaller of valpartij.
Kijk naar de stuuraanslagen op het alu frame.
Verder krassen op stuurproppen, voetsteunen, uitlaat, richtingaanwijzers, spiegels enz.
Dat kan duidelijkheid geven of de motor alleen omgevallen is of echt een ongeluk heeft gehad.
 
SV650 *O*




En wat de rest zegt, check ff de plekken die bij een crash beschadigen ;) Zijn de veutsteuntjes/schakel/rempedaal verbogen, zijn de stuurgewichten beschadigd/vervangen enz
 
SV650 *O*

Kijk ook hier eens:
Het Grote SV650 99-02 Topic Deel 14 "Hear Us Roar"
SV 650 N topic, deel II

Gewoon standaard dingen checken, deuk in de tank duid op valschade of mischien een schuiver, zoals RR ook zegt. Probeer te achterhalen hoe of wat er is gebeurd.

Wat je ook doet, zorg dat je zelf comfortabel zit op de motor, en neem iemand anders mee die een proefrit kan maken, iemand met verstand van motoren en geen 2 linker handen.

OT: Utrechtterror, mijn vraag naar het RDW is doorgestuurd naar technische afdeling na 3 keer duidelijk te hebben gemaakt dat een sv650 een 2e typegoedkeur heeft in nederland en mijn motor een nederlandse is.
 
Laatst bewerkt:
Owjah en als je denkt wat glimmen die kapjes aan de zijkant van het blok, zou de motor op zijn kant hebben gelegen, dat dacht ik ook.
Dat komt omdat deze van kunststof zijn dus glimmen ze meer, dus dat zijn waarschijnlijk geen nieuwe kapjes omdat de motor is gecrasht.
 
Heb je eigenlijk een link van de motor in kwestie? Ben toch wel benieuwd voor €1750,-
Dat is altijd het nadeel van forums, de ene post iets, een ander vliegt er mee weg.
Bedoel jou niet, maar wellicht een anoniem iemand. _O-

Vermoed zo zelf wel enkele keren iets te enthousiast geweest te zijn. :+

Edit. ken trouwens wel een gele SV650 met meer dan een ton gelopen.
De eigenaar had er het laatste jaar teveel ellende mee, hij vond hem tot de draad versleten. :Y
Ook de ons bekende 'moderne' motorfietsen worden ouder en ouder. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet slecht uit moet ik zeggen. Zeker voor €1750,- niet.
Is iig nog helemaal standaard.

@Worldbeater:

Ben al voorzien van een knalgele SV650 N, dus dat zal geen risico vormen :P
 
Ziet er niet slecht uit moet ik zeggen. Zeker voor €1750,- niet.
Is iig nog helemaal standaard.

@Worldbeater:

Ben al voorzien van een knalgele SV650 N, dus dat zal geen risico vormen :P

:) ja ik heb al een beetje in het Sv650 naked topic zitten lezen en kijken.
Wil beginnen met een paar crash bunnies of hoe heten die dingen ook alweer :)
Dat achter spatbord korter en zo een klein achter wiel spatbordje.
Dan als ik een beetje ervaren begin te raken wilde ik een keer de tank laten repareren en dan waarschijnlijk over op matzwart met witte striping (zat te denken aan over het midden zo een dikke met 2 smalle ernaast)
jaja droom droom ennuh dit ennuh dat

eerst maar eens die motor kopen en hopelijk goed laten zijn...
Weet nog niet hoelaat precies denk in de middag of s'ochtends...
@ Rijmend_paard 's middags heb ik net afgesproken

en dan, en dan
 
Laatst bewerkt:
Crash bunnies? Bedoel je crashpads? :P

Zou ook nog voor een andere uitlaat gaan kijken. Dat is bij zo'n SV echt wel een must btw :9
die van mij heeft een MIVV met vermoedelijk geen dempingswol meer erin :+


:+
 
hehe ja crashpads, uitlaat is gelijk weer een paar honderd euro toch ? wacht ik nog even mee tot ik wat meer ervaring heb. Maar heb al gehoord dat de originele uitlaat een naaimachinetje immiteerd, en dat is niet echt de bedoeling, het oor wil ook wat :)
Ga morgen middag even kijken en zal proberen wat van die testen uittevoeren ;(
 
SV650 *O*

Kijk ook hier eens:
Het Grote SV650 99-02 Topic Deel 14 "Hear Us Roar"
SV 650 N topic, deel II

Gewoon standaard dingen checken, deuk in de tank duid op valschade of mischien een schuiver, zoals RR ook zegt. Probeer te achterhalen hoe of wat er is gebeurd.

Wat je ook doet, zorg dat je zelf comfortabel zit op de motor, en neem iemand anders mee die een proefrit kan maken, iemand met verstand van motoren en geen 2 linker handen.

OT: Utrechtterror, mijn vraag naar het RDW is doorgestuurd naar technische afdeling na 3 keer duidelijk te hebben gemaakt dat een sv650 een 2e typegoedkeur heeft in nederland en mijn motor een nederlandse is.
lekkâh.. laat nog maar ff weten via PB :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan