SV650 slaat af

planetson

Rookie
27 jun 2007
4
0
Rotterdam
Beste MF's,
Als ik na een toer bij een stoplicht sta slaat de motor af. Starten kan met open gas en krijg dan knallen uit de uitlaat. Motor is van 2006 650 S. Ook als ik naar een stoplicht toe rol, slaat ie af. RPM is 1200. Rijdt normaal prima. Optrekken geen probleem. Iemand bekend hiermee. Uit laten lezen bij een dealer?
 
Hier had de SV650 van mijn vriendin ook last van. Zij had de koppelingshendel vervangen voordat deze problemen zich voordeden. Ik zou eens naar de afstelling van de koppeling kijken (of die wel helemaal ontkoppelt).
 
Veel te weinig info.
Wat is er onlangs aan gedaan? Eventueel iets als mogelijke oorzaak aan te wijzen?

Wat is de staat van onderhoud?
Alleen als hij warm is?

Stationair warm afgesteld en niet tijdens de fast idle periode ingesteld?
 
Ik heb een soortgelijk iets gehad, bij mij slipte de koppeling te erg. Wellicht kun je de koppelingshendel controleren misschien heeft deze te veel speling waardoor de motor afslaat.
Het is wel makkelijker om meer info te plaatsen.
 
Mijn koppeling slipte te erg waardoor de motor afsloeg als ik hem liet uitrollen of voor het stoplicht stond. Dan moest ik ook met meer gas wegrijden. Na het afstellen van de koppeling was dit probleem verholpen. Wellicht heeft TS hetzelfde probleem.
 
Een slippende koppeling veroorzaakt ook geen afslaan.

Ik heb ooit wel eens meegemaakt dat de brandstof drukregelaar los was geschoten en ook wel eens dat de startmotor sluiting gaf. Hier heb je een werkplaatshandboek en nu kan je de hele motor uit elkaar halen om te kijken of er ergens misschien iets buiten tolerantie valt.

Dat schiet natuurlijk niet op. Er is nog steeds meer info nodig.
 
Volgens mij is het een injectie fiets, en zelfs al zou je ("analoge") carburateurs hebben, wat wil je dan uitlezen?

Uitlezen heeft alleen zin als het lampje gaat branden en zelfs dan moet je vaak het contact aan laten staan anders is de code weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan