SV650 start niet

SaskiavW

MF'er
23 okt 2018
87
17
Hi,

Mijn Suzuki SV650 start niet en ik heb (te) weinig verstand van motoren om te weten hoe ik dit moet oplossen. Help? O-)

Toen het nog 5-10 graden was startte (en reed) de motor prima, wel met choke in het begin. Nu het onder 0 is start de motor niet meer. Als ik de startknop indruk rommelt de motor wel, maar het wordt steeds zachter/minder tot er niets meer gebeurt.

Tips? Moet ik de choke helemaal uit/dicht laten staan? Half open? Helemaal open? Moet ik gas bijgeven? Helemaal niet, een beetje of veel? Kan ik nog iets anders doen om ervoor te zorgen dat de motor goed start?
 
Je motor heeft waarschijnlijk de laatste maanden niet veel gelopen ?
Heb je een zwakke accu dan kan ie maar zo de geest geven ( net als bij auto’s )
Een druppellader ( optimate is een goede) kan slechte accu’s nieuw leven inblazen en goede accu’s onderhouden tijdens de wintermaanden.

Maar.....er kan ook wat anders aan de hand zijn hoor 🤦🏼‍♂️
 
Je motor heeft waarschijnlijk de laatste maanden niet veel gelopen ?
Heb je een zwakke accu dan kan ie maar zo de geest geven ( net als bij auto’s )
Een druppellader ( optimate is een goede) kan slechte accu’s nieuw leven inblazen en goede accu’s onderhouden tijdens de wintermaanden.

Maar.....er kan ook wat anders aan de hand zijn hoor 🤦🏼‍♂️

Nee, dat valt eigenlijk wel mee. Tot twee weken terug reed ik er meerdere keren per week mee. Het is echt de kou die m’n motor de das om doet B|

Ik begreep dat deze motor problemen heeft met de carburateur, dat die bevriest in de wintermaanden, en dat de motor daardoor niet goed start/loopt. Maar het geluid klinkt zoals de motor van mijn auto wanneer de accu leeg is. Dus mogelijk toch de accu.

Moet ik met zo’n druppellader de accu uit m’n motor halen?

Dank voor je reactie!

Als je nog een choke hebt. Zou ik m half tot 3/4 open zetten.
Als de motor aanslaat en hoog in de toeren zit, geleidelijk dicht doen.

Niet te veel en te vol choken want dan verzuipt de motor. En start ie ook niet meer.

Ga ik proberen als het later in de week een wat hogere temperatuur is!

goed lezen, het was een kunst vroeger '(

volgens wat ik kan opmaken uit je beschrijving heeft je batterij capaciteitsproblemen.

Dan gaan we daar naar kijken :)
 
Wat mij eigenlijk opvalt bij dit topic waarbij een jongedame om hulp vraagt is dat nog niemand gevraagd heeft waar je woont en het wel even voor je komt oplossen.
Nee, ik mag dat niet van mijn vrouw, maar kan je wel advies geven w.b. Het laadsysteem van de sv.
Het ligt er vooral aan of je interesse en een beetje ervaring hebt in techniek of je dit zelf op gaat lossen.
Om te beginnen zou je de how to accu en laadsysteem kunnen doorlezen , te vinden in de how to's.
Succes.
 
Wat mij eigenlijk opvalt bij dit topic waarbij een jongedame om hulp vraagt is dat nog niemand gevraagd heeft waar je woont en het wel even voor je komt oplossen.
Nee, ik mag dat niet van mijn vrouw, maar kan je wel advies geven w.b. Het laadsysteem van de sv.
Het ligt er vooral aan of je interesse en een beetje ervaring hebt in techniek of je dit zelf op gaat lossen.
Om te beginnen zou je de how to accu en laadsysteem kunnen doorlezen , te vinden in de how to's.
Succes.
Wel een beetje genderneutraal blijven hier hoor!;)
 
On topic nu... van 1999 tot 2005 heb ik een gele sv650s gehad, zoals op de foto van TS. Superding!! Zeer vlotte stater ook nog eens. Alleen bij koud weer even de choke erop, en voor de rest alleen bij koud blok nog even dat lekker ouderwetse rustig aan doen op het gas, omdat ìe zich anders verslikte.

Mijn eerste suggestie zou daarom ook zijn: matige accu.

Al eens geprobeerd om over te starten vanaf een goede autaccu?
 
On topic nu... van 1999 tot 2005 heb ik een gele sv650s gehad, zoals op de foto van TS. Superding!! Zeer vlotte stater ook nog eens. Alleen bij koud weer even de choke erop, en voor de rest alleen bij koud blok nog even dat lekker ouderwetse rustig aan doen op het gas, omdat ìe zich anders verslikte.

Mijn eerste suggestie zou daarom ook zijn: matige accu.

Al eens geprobeerd om over te starten vanaf een goede autaccu?

Mijn eerste verdachte is toch wel de sr eigenlijk .
 
Wat mij eigenlijk opvalt bij dit topic waarbij een jongedame om hulp vraagt is dat nog niemand gevraagd heeft waar je woont en het wel even voor je komt oplossen.
Nee, ik mag dat niet van mijn vrouw, maar kan je wel advies geven w.b. Het laadsysteem van de sv.
Het ligt er vooral aan of je interesse en een beetje ervaring hebt in techniek of je dit zelf op gaat lossen.
Om te beginnen zou je de how to accu en laadsysteem kunnen doorlezen , te vinden in de how to's.
Succes.

Dat zou wel heel luxe zijn :]
Hilversum!

Ik wil het wel graag zelf kunnen. Dus ik zal die handleidingen lezen.

On topic nu... van 1999 tot 2005 heb ik een gele sv650s gehad, zoals op de foto van TS. Superding!! Zeer vlotte stater ook nog eens. Alleen bij koud weer even de choke erop, en voor de rest alleen bij koud blok nog even dat lekker ouderwetse rustig aan doen op het gas, omdat ìe zich anders verslikte.

Mijn eerste suggestie zou daarom ook zijn: matige accu.

Al eens geprobeerd om over te starten vanaf een goede autaccu?

Nee, ik wist niet dat dat kon!
Aankomend weekend wordt het weer een iets aangenamere temperatuur, dus als hij dan niet start ga ik dat proberen.
 
checklist.jpg
 
Bedankt voor deze toevoegingen! Geen idee hoe ik de spanning van de accu moet meten, maar Google is my friend :YY

Van de week bij 7 graden geprobeerd en toen startte de motor prima. Bleef na een minuut of twee ook draaien zonder choke. Het komt dus echt door de kou. Al kan de accu natuurlijk nog steeds niet helemaal goed zijn.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Wel nog een andere vraag. Hoe kan ik erachter komen of het probleem in de accu of in het bevriezen van de carburateur (?) zit? Voordat ik een druppellader aanschaf en installeer en de accu niet het probleem blijkt te zijn?
 
Bedankt voor deze toevoegingen! Geen idee hoe ik de spanning van de accu moet meten, maar Google is my friend :YY

Van de week bij 7 graden geprobeerd en toen startte de motor prima. Bleef na een minuut of twee ook draaien zonder choke. Het komt dus echt door de kou. Al kan de accu natuurlijk nog steeds niet helemaal goed zijn.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Wel nog een andere vraag. Hoe kan ik erachter komen of het probleem in de accu of in het bevriezen van de carburateur (?) zit? Voordat ik een druppellader aanschaf en installeer en de accu niet het probleem blijkt te zijn?
Verbaast me dat het nog niet eerder gemeld is; de capaciteit van een accu gaat achteruit bij koude...
 
Terug
Bovenaan Onderaan