SV650 start niet

SaskiavW

MF'er
23 okt 2018
87
17
Hi,

Mijn Suzuki SV650 start niet en ik heb (te) weinig verstand van motoren om te weten hoe ik dit moet oplossen. Help? O-)

Toen het nog 5-10 graden was startte (en reed) de motor prima, wel met choke in het begin. Nu het onder 0 is start de motor niet meer. Als ik de startknop indruk rommelt de motor wel, maar het wordt steeds zachter/minder tot er niets meer gebeurt.

Tips? Moet ik de choke helemaal uit/dicht laten staan? Half open? Helemaal open? Moet ik gas bijgeven? Helemaal niet, een beetje of veel? Kan ik nog iets anders doen om ervoor te zorgen dat de motor goed start?
 
Volgens mij is hier zo heel veel aan de hand behalve dat de accu gewoon niet voldoende spanning levert. ergo in het ergste geval even met startkabels aan de auto hangen en dan de motor starten. wel zorgen dat de auto ook aan staat ;) als je de kabels los haalt even het licht van de motor aan zetten. zodat eventuele extra belasting kan weg vloeien. daarna nieuwe accu halen bij dealer etc. en lekker rijden :)
 
En de olie wordt ook dikker, gewoon ff langs de motorzaak en de accu eens laten testen zou ik zeggen.
Blijkbaar is er ook doorgestart tot hij helemaal niets meer doet, daar worden ze doorgaans ook niet beter van, ik zet m'n geld in op een nieuwe accu.

Als we een wedje hadden gelegd had je gewonnen ;)
De accu is inderdaad op. Dus net laten vervangen door de garage.
Dank voor de reacties!
 
e6155e08324bdb9d1f11ac39cf9d115d.jpeg
 
Waar je meer aan hebt dan bovenstaande is een goede druppellader.

Ctek mxs 0.8 voor alleen de motor, een mxs 5.0 voor motor en auto met diverse programma's.

Als je het kan missen zou ik zeker voor de 5.0 gaan.
Wanneer je weet dat je niet rijd, even aan de lader hangen. Je krijgt er een stekker bij die je aan de accu kan schroeven, daarna is het alleen nog een kwestie van stekker er in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan