SV650 voorste cilinder loopt niet

latm

MF veteraan
7 mrt 2007
1.101
1
Gisteren heeft mijn sv buiten in de regen gestaan en toen ik terug wilde rijden liep hij enorm slecht. Net even gestart en aan de achterste cilinder uitlaat heb ik mijn vinger verbrand, het valt mee, en voor kan ik nog gewoon vastpakken.

De SV staat erom bekend dat de voorste bougie nat kan worden bij rijden in de regen. Maar kan dat ook als hij in de regen staat en het er onder waait ofzo?

En moet ik er nu een nieuwe bougie inzetten of zijn er andere stappen te volgen?
 
kijk eerst eens als je bougie nog vonkt.

vonkt die niet pakt dan een nieuwe bougie.

doet die het ook niet wissel dan je bougie dop uit met je andere die wel vonkt.

is dat het ook niet dan is je bobine 99%zeker stuk.

succes. :Y
 
Als ik wil zien of hij vonkt dan moet ik dus de bougie eruit halen en weer aansluiten op de dop en dan starten?


juist :Y

zo kun je dus uitsluiten wat er precies stuk is.,

je kunt de bougie gewoon op je motorblok leggen en dan even kijken of er een mooie vonk plaats vind.


ps niet vasthouden dus
:+
 
Zojuist de dop eraf gekregen, daarvoor moet de zijkuip eraf en de radiator naar voren, en die was redelijk nat. Dadelijk de bougie eruit nu eerst eten. Als alles droog gemaakt is zou die het dus weer moeten doen.
 
Bougie was ook nat. Even alles droog gemaakt. Maar is het nu niet net zo handig om er een nieuwe in te zetten. Heb de motor 4000 km geleden gekocht km stand is nu rond de 25.000km. Maar ik weet dus niet of ze bij de afleverbeurt zijn vervangen. Hij ziet er nog wel goed uit.
 
Bougie was ook nat. Even alles droog gemaakt. Maar is het nu niet net zo handig om er een nieuwe in te zetten. Heb de motor 4000 km geleden gekocht km stand is nu rond de 25.000km. Maar ik weet dus niet of ze bij de afleverbeurt zijn vervangen. Hij ziet er nog wel goed uit.



wel beide vervangen neem ik aan?

;)
 
Het vreemde was dat het niet tijdens het rijden is gebeurd. Nadat hij in de regen geparkeerd stond deed hij het niet meer.

Achterste bougie heb ik nog niet vervangen. Doe ik meteen even als ik mijn nieuwe schokbreker er in ga zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan