sv650 vs Fazer vs Firestorm

DMonster

Die hard MF'er
23 mei 2002
709
10
Eindhoven
Aangezien een proefritje op bovenstaande meestal niet inhoud dat je urenlang gaat toeren heb ik wat advies nodig van mensen die al langer op één van deze fietsen rijden. Ik heb zelf, vorig jaar, op deze fietsen mogen rijden (behalve de firestorm) en wilde eigenlijk weten welke ze voor mijn doel tot het volste recht komen.

Ben namelijk toe aan een nieuwe fiets en wil de nieuwe inzetten voor af en toe woon-werk verkeer maar vooral om volgend jaar (als het weer mooi weer word) effe naar Luxemburg / Belië / Duitsland te rijden en daar een dagje heerlijk sturen.

Dus een fiets waarmee ik op de snelweg goed kan doorgassen maar op die binnendoorweggetjes lekker kan sturen en bij een doodlopend pad makkelijk kan keren. De CB500 van mij doet het laatste errug goed maar op de snelweg is het gewoon 3 * niks |(

Persoonlijk vind ik de Fazer een beetje saai en m'n hart gaat eigenlijk naar de SV650 maar weet niet zeker of ie op de snelweg goed mee kan komen (>150km. lang boven de 120 toeren etc.). Dus wie kan me opweg helpen.
Kep deze fietsen gekozen omdat je voor weinig (5000 euro) een jonge en moderne fiets hebt. (behalve de Firestorm maar je weet maar nooit O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de SV650S een prima fiets is voor jou wensen. Ik gebruik hem dagelijks voor woon-werk en ondervind op de snelwegen geen problemen. Met een top tegen de 200 echte kilometers is meekomen geen probleem. Voor het beter stuurwerk zit je ook goed bij de SV, je kan hem gemakkelijk sturen zonder dat je echt je gewicht in moet zetten. Zelf wil ik niets anders meer.

Tip: als je voor de SV gaat, neem dan het nieuw model. Dankzij injectie is het een ietsje pittigere fiets geworden. Stoplicht sprintjes zijn een genot, tot 90-100 km trekt niemand je eruit.

Succes met kiezen.
 
Als het kan....Neem dan de nieuwe SV 650! Dat is een heerlijk fiets, ik heb er zelf ook één en ben meer dan tevreden. Rijdt echt super, ik rij regelmatig een tochtje van 250 tot 300 km en dat gaat probleemloos. Ook boven de 120 km rijdt de SV perfect, ik rij meestal rond de 140 km/u (± 6500 toeren).

Ik zou dus zeker de SV 650 nemen, dat is 100% genieten :] :}
 
De SV is zeker de juiste fiets... alhoewel die nieuwe natuurlijk om te kotsen is kwa uiterlijk... :r

Hij gaat zeker hard genoeg... De houding is toch wel ietwat sportief dus verwacht extreem lange ritten zonder stramme spieren. Bochten werk is super en het relaxte koppel bij lage toeren is ook echt fun!

Een fazer is een forenzen motor... :X
 
Vind de firestorm toch echt 1 van de mooiste motoren uit jouw lijstje... :9
Rijd eens op een firestorm, dan kan je een beter oordeel velgen...
 
Lijkt me dat een Firestorm niet echt thuis hoort in dit rijtje? Is toch wel een klasse zwaarder dan een SV650 en een Fazer (600), lijkt me.

>>>> Sport, BTW
 
Inderdaad, ik zal ff een paar pics showen...

SV650S

GRSuzuki00SV650.jpg


Fazer 600

GRYamaha00Fzs600fazer.jpg


Firestorm :9

GRHonda00VTR1000FX.jpg
 
Ik zou toch voor de VTR gaan, alles wat je in een SV vindt, vindt je ook in een VTR maar dan met een berg extra vermogen waardoor je wat minder snel op je motor bent uitgekeken. Al kun je met een fazer en/of SV ook een hoop plezier beleven hoor.

Wat betreft het feit dat niemand je tot 90-100km. met optrekken bij houd op een SV :r Bullshit, er zijn genoeg motoren in die prijsklasse die een SV tje der uit trekken. (de eerste SV die mij er uit rijdt moet ik nog tegenkomen)

Ik zou iig eens op alle motoren een proefrit gaan maken als ik jouw was, en idd een TL1000s is ook geen verkeerde keuze (wel ff kijken voor een model van de 2e generatie)

Succes met het kiezen, moeilijk hé keuze's maken in het leven :+
 
Ik zou voor de SV650S gaan. Mijn vorige motor was er een en dat rijdt geweldig. Als je het kunt betalen zou ik voor het 2003 model gaan. Prachtige motor! Bovendien kun je dan ook nog eens lid worden van de SV Contact Club: www.svcontact.com
 
ik zou voor de firestorm gaan ;)
lekker veel koppel,
dikke V-twin sound,
en minder snel op uitgekeken tov. het vermogen in vergelijing tot de fazer,sv650
 
De SV of de Fazer? Dan zou ik voor de Fazer gaan (maar ik ben dan ook geen 2 cilinderfan). Stuurt heerlijk, rijdt goed, genoeg vermogen en weinig onderhoud :)
 
Ik heb nu een fazer 600. Hier ben ik na 3 jaar op uitgekeken. Mijn vrouw heeft net haar rijbewijs en zij neemt nu de fazer. Volgens seizoen wil ik een firestorm. Een proefrit heb ik al eens gemaakt en dit rijdt super. De zit is sportiever dan de fazer en dat spreekt me ook aan. Tevens het karakter van de V-Twin is gaaf. Al moet ik wel zeggen dat de fazer ook erg goed vooruit wil. Kijk ff wat voor zithouding je wil. Sportief --> SV650 of firestorm.
 
Zal even de nieuwe SV650s erbij zetten.....

zilver
sv650s_1.jpg


koper
sv650sk3orange.jpg


blauw
sv650s_kl1.jpg



Dat maakt de keuze weer wat duidelijker/onduidelijker...... ;)
 
niet bepaalt moeders mooiste
op uiterlijk zou ik voor de VTR gaan maar met
zo'n verbruik valt er niet veel te toeren

Maar wel het meeste fun voor je pleuro's! Is gewoon een heerlijke fiets om mee te rijden, raggen, racen, smijten enz. enz. :9~

Absolute waar voor je geld, betaalbaar en nog redelijk zuinig ook :}

Dit is de naked, mijn naked!

full



Verder....smaken verschillen nu eenmaal. Who cares?
 
zo ziet hij er al een stuk mooier uit :}
is er toch iets mis met dat kopkuipje :r

:^

Daarom heb ik ook de naked genomen, bovendien zit ik daar prettiger op. Ik heb een meer ontspannen houding en dat is voor mijn rug heel belangrijk.

De SV650 heeft dus meerdere gezichten, terwijl het niets afdoet van de rijkwaliteiten.... ;)
 
ik zou de Firestorm nemen, alleen wel het laatste type (zuiniger, grotere tank)

Firestorm heeft een goede zitpositie voor het stevige, maar confortabele snelwegwerk en biedt veel lol in de bochten
Fazer vind ik niet mooi en lijkt me ook te veel een compromis (redelijk op de snelweg en redelijk op de binnenwegen), de SV vind ik niet lekker sturen

ik gebruik mijn Ducati Monster eigenlijk op de zelfde manier momenteel als jij gaat doen en dat gaat ook prima (mét een Ducati Performance-flyscreen, dat wel), alleen is de Duc wel vrij laag, dus zit je met je knieen wat opgetrokken en dat ben je na een intensieve dag sturen wel een beetje zat

(al denk ik dat dat "probleem" dan eigenlijk wel voor elke bike geldt)

succes met je keuze! ik blijf iig monsteren, want dat bevalt zeer goed, enige alternatief voor mij is een Multistrada - al het goede van de Monster, maar dan in het kwadraat (mits je 'm mooi vindt natuurlijk)
 
oh ja: ik heb het dan wel over de oude SV, de nieuwe heb ik nog niet gereden...
het nieuwe type, zonder kuipje (en dus met een rechter stuur) en dan eventueel voorzien van een klein flyscreen om de ergste winddruk weg te nemen lijkt mij een uitstekende keuze
 
oh ja: ik heb het dan wel over de oude SV, de nieuwe heb ik nog niet gereden...
het nieuwe type, zonder kuipje (en dus met een rechter stuur) en dan eventueel voorzien van een klein flyscreen om de ergste winddruk weg te nemen lijkt mij een uitstekende keuze
 
Terug
Bovenaan Onderaan