SV650S 18.000km beurt

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
1
Sevenum
Ik wil zelf de beurt van mijn SV uitvoeren. Wie weet wat er met de 18.000 km beurt allemaal uitgevoerd moet worden, naast olie oliefilter en luchtfilter. Of nog mooier, wie heeft er een checlist van ?

De Kale (als dank :} )
 
* Luchtfilter vervangen

* bougies checken (mits ze bij de 12.000 km beurt zijn vervangen, anders nu vervangen)

* olie en oliefilter vervangen

* benzineslangen checken, vervangen na 4 jaar

* stationair toerental checken, evt. stellen

* carburateurs synchroniseren (behalve als het met 12.000 km is gebeurd)

* speling op gaskabels en koppelingskabel controleren evt. stellen

* radiatorslangen checken op scheurtjes, evt, vervangen

* koelvloeistof iedere 2 jaar vervangen

* ketting controleren op vastzittende schakels, en schoonmaken en smeren, controleren op slijtage, tevens tandwielen op slijtage, bijvoorbeeld kromme tanden

* remleidingen checken op scheurtjes en uitstulpingen, evt. vervangen

* remvloeistof checken (als het lijkt op sterke thee, vervangen)

* banden controleren op voldoende profiel over de hele omtrek van de band en op beschadigingen en of uitstulpingen op loopvlak en wang

* controleren balhoofdlagers (met voorwiel vrij, en stuur moet zonder zwaar punt bewegen, moet ook niet vanzelf 'omvallen'

* checken op lekkage: voorvork keeringen en achterschokbreker (eigenlijk 12.000 km)

* aantrekken bouten en moeren uitlaatsysteem en frame (eigenlijk 12.000 km)

Verder de gebruikelijke dingen als bandenspanning, lampjes, claxon, remblokjes en remschijven checken / evt. opmeten,


Volgens mij heb ik nu het meeste wel, bijna alles zijn officiele Suzuki gegevens uit het werkplaats handboek.
 
Ik wil zelf de beurt van mijn SV uitvoeren. Wie weet wat er met de 18.000 km beurt allemaal uitgevoerd moet worden, naast olie oliefilter en luchtfilter. Of nog mooier, wie heeft er een checlist van ?

De Kale (als dank :} )


Staat allemaal in je boekje wat je bij je SV hebt.
Weet verder niet welk modeljaar de moter is, bij oude model kun je nog letten op de zwakke punten.
Voorvering olie, kabel langs zadel links die tegen bout aan trilt en doorslijt, eventueel voorpoten centimeter door kroonplaat laten zakken voor strakker sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan