SV650S begrenst?

Het nieuwe model ook. Maar...bij het nieuwe model is het veel duurder om uiteindelijk weer vol vermogen te gaan rijden. Daar wordt de begrenzing namelijk bepaald op basis van de ECU (=de boordcomputer/injectieaanstuurding) en die moet je dan vervangen. Kosten...dik 500-600 euro. |(
 
Het nieuwe model ook. Maar...bij het nieuwe model is het veel duurder om uiteindelijk weer vol vermogen te gaan rijden. Daar wordt de begrenzing namelijk bepaald op basis van de ECU (=de boordcomputer/injectieaanstuurding) en die moet je dan vervangen. Kosten...dik 500-600 euro. |(

Da's inderdaad een dure grap ja, ik kan dus eigenlijk het beste een oud model kopen om mee te beginnen. Bedankt voor de info!
:]
 
Het nieuwe model ook. Maar...bij het nieuwe model is het veel duurder om uiteindelijk weer vol vermogen te gaan rijden. Daar wordt de begrenzing namelijk bepaald op basis van de ECU (=de boordcomputer/injectieaanstuurding) en die moet je dan vervangen. Kosten...dik 500-600 euro. |(

Het voordeel van een boordcomputer is toch dat je hem naar eigen wensen kunt instellen?? :? :?
(misschien een handig tooltje nodig)
 
Ik heb nu Begrensde 650 uit 2004.
Is wel duur ja, begrenzing, maar vin t wel topmodel, duz had er wel voor over.

Rijd heerlijk!!!

Krijg je dan eigenlijk een hele nieuwe CDI of passen ze die aan :?

/edit: lezen is moeilijk :z
Je krijgt dus een hele nieuwe dus de oude kan je er later dan weer terug laten zetten (geen/weinig ombouwkosten)

Als je een SV met injectie hebt wordt toch ook je gasklep (of hoe dat ding ook mag heten) begrensd? Anders zou bij een crash geen tastbaar bewijs zijn dat je motor 25kw zou zijn :?
 
Laatst bewerkt:
smitjr heeft onlangs zijn SV650 oud type laten begrenzen. Misschien moet je hem eens vragen hoe dat in z'n werk gaat.


Qui, moi ? O-)

Is heel simpel, je laat er bij een dealer (omdat zij gemachtigd zijn een gekeurde 'reparatie' (begrenzing dus) uit te voeren) en laat er 2 25kw gasschuiven inzetten. THATS ALL

kosten: +- 50 euro per gasschuif en nog een paar euro's voor een ringetje die je gasnaald ietsjes hoger houd (beter voor de afstelling).
SV met open pijp en dynojetstage 1 loopt dan slechts 140 km/h maar trekt nog redelijk goed.

Tis ook heel simpel om zelf weer die dingen eruit te halen O-) sorry dat was nie de vraag })
 
Ik heb er sinds 2 weken ook eentje, 25 Kw...Rijdt hemels!

Vroegâh kreeg je de CDI 25 Kw er gratis bij. Alles heeft zijn prijs, ook het kastje tegenwoordig :( . Bij de dealer betaal je voor het 2004 model 25 Kw kastje 500 euro's, regelen ze vaak ook gelijk je 25Kw'er op kenteken. Als je een hele nieuwe koopt, krijg je misschien bij goed onderhandelen het kastje er gratis bij..!

Dat kastje is gewoon een soort scartkabel die je ook bij je video en tv hebt zitten. Even de 2 schoefjes onder je zadel loshalen, inpluggen en je zadel er weer op. That's it!

Leuk detail, het kastje wordt door Mitsubishi gemaakt. Staat heel klein het logo'tje op :D
 
het nieuwe model sv650 uit 2004 dus wordt alleen begrensd door het kastje???
das dus een kwestie van stekkers verwisslen zoals mijn voorganger zei???

kan iemand ff voor de duidelijkheid hierop antwoord geven want ik haal het een beetje door elkaar het nieuwe/oude.
 
Oude model SV met de ronde vormen heeft carburateurs en is te begrenzen met andere gasschuiven. Zie smitjr zijn post.

Nieuwe model SV met de hoekige vormen heeft injectie en is alleen te begrenzen door een andere CPU/boordcomputer te plaatsen. Zoals je hierboven kan lezen kost dat ding dus 500 euro's en zorg dus ook dat je de vol vermogen versie bij je motor krijgt als je een 25 kw versie koopt!!!

Een powercommander is niet hetzelfde als een CPU/boordcomputer. Een powercommander is een hulpmiddel wat tussen de injectie en je CPU geplaatst wordt en het door de CPU afgegeven signaal voor de injectieinspuiting aanpast. Hij maakt het digitaal doorgegeven brandstof-lucht mengsel armer of rijker, waardoor je dus een optimale verbranding krijgt. Een powercommander heeft alleen nut als je een andere uitlaat(systeem) monteert in combinatie met een ander (open) luchtfilter van bijv. K&N.

Hopelijk heldert dit wat op. :)
 
Ik heb sinds een weekje ook een sv650s uit 2002. Deze is omgebouwd naar 25kw koste ongeveer 300 euro.

maar wat ik wilde weten is, hoe wordt ie afgevoerd? Worden er alleen onderdelen bijgezet zoals ring in inlaat, of worden er onderdelen uitgewisseld.

ik wil dit graag weten voor als ik hem over een jaar weer opvoer.
Ik ben namelijk vergeten te vragen voor de originele delen na het afvoeren. Maar zijn die er wel???
 
Terug
Bovenaan Onderaan