Sv650s Benzinenaald kappot =>direct nieuwe carb

10 nov 2004
7
0
Gistel
Ik zit met een probleempje. Ik rijd met een sv650s bj2000 en ik heb m'n moto juist binnen gedaan en nu blijkt dat ik er een nieuwe carburator moet insteken. De naald die de benzine toevoer regelt werkt nie meer naar behoren en laat teveel benzine door. In stationair toerental slaat de moto uit omdat de bougies teveel benzine te slikken krijgen. Ook verkolen m'n bougies hierdoor na een week en de motor draait onregelmatig. En deze naald is naar schijnt in de carbu geprest en kan niet vervangen worden. Weet iemand hier meer over? Kan ik dit regelen zonder direct een nieuwe carbu te steken. Of heeft iemand een carbu van een sv 650 liggen? Ik ben nog student en kan me mommenteel niet echt een nieuwe carbu veroorloven.
 
Ik zit met een probleempje. Ik rijd met een sv650s bj2000 en ik heb m'n moto juist binnen gedaan en nu blijkt dat ik er een nieuwe carburator moet insteken. De naald die de benzine toevoer regelt werkt nie meer naar behoren en laat teveel benzine door. In stationair toerental slaat de moto uit omdat de bougies teveel benzine te slikken krijgen. Ook verkolen m'n bougies hierdoor na een week en de motor draait onregelmatig. En deze naald is naar schijnt in de carbu geprest en kan niet vervangen worden. Weet iemand hier meer over? Kan ik dit regelen zonder direct een nieuwe carbu te steken. Of heeft iemand een carbu van een sv 650 liggen? Ik ben nog student en kan me mommenteel niet echt een nieuwe carbu veroorloven.
Hallo, het lijkt mij vreemd dat de naald niet te vervangen is, deze zijn zeker te weten te verkrijgen (btw de voorste of de achterste).
misschien een nieuw gas buisje als deze beschadigt is.
is dit een constatering van je zelf of van de vakman??
 
:^ klojo van een "vakman" probeert je te naaien. :(

een gasbuis kost overigens ongeveer 10 euri :)

Waarom nu meteen oordelen zonder alles te weten?
Bij sommige carburateurs zitten naaldgeleiders vast in het huis en zijn dus niet los te vervangen, of dat bij deze zo is weet ik niet uit mijn hoofd, maar het zou best kunnen.
 
Sjonge, als je een stage 3 jet-kit kunt krijgen, dan kun je de naalden dus vervangen! Aangezien die jet-kit even duur is als die voor de meeste motoren zal deze jet-kit echt geen speciale onderdelen bevatten en dus kun je de naalden gewoon vervangen.

Het gaat erom dat die "vakman" je in ieder geval probeert te naaien..... :(
 
Waarom nu meteen oordelen zonder alles te weten?
Bij sommige carburateurs zitten naaldgeleiders vast in het huis en zijn dus niet los te vervangen, of dat bij deze zo is weet ik niet uit mijn hoofd, maar het zou best kunnen.

:^

Meestal is bij deze uitvoering het vlotternaaldje met een rubberen tip uitgevoerd, waardoor het ingeperste deel bijna niet kan beschadigen.
Probeer anders met een passend stiftje en wat klepslijp-pasta weer een scherpe hoek te krijgen.
Ook moet je misschien het KLEINE gaatje 0.1 mm groter boren, waardoor de hoek weer mooi haaks en onbeschadigd wordt.

Suuk-6, Paul.
 
Het gaat toch niet om zijn vlotternaalden,of heb ik het nu verkeerd begrepen?
Ik dacht dat het probleem een gasnaald/naaldgeleider/sproeierbuis probleem was?
Als het een niet goed afsluitende vlotternaald is dan is het weer een heel ander probleem natuurlijk.
Die vlotternaaldjes zijn samen met de zitting volgens mij gewoon los te koop en dus ook te vervangen.
Misschien dat hij nog eens goed uit kan leggen wat het probleem nu precies is?
 
Het gaat hem om de achterste naaldglijder die teveel doorlaat. En daardoor wordt m'n achterste bougie overbelast (krijgt teveel benzine). En slaat die na een week pekzwart uit. Kzal nog eens kijken om naar iemand anders te gaan. Alvast bedankt voor de reacties.
 
Het gaat toch niet om zijn vlotternaalden,of heb ik het nu verkeerd begrepen?
Ik dacht dat het probleem een gasnaald/naaldgeleider/sproeierbuis probleem was?
Als het een niet goed afsluitende vlotternaald is dan is het weer een heel ander probleem natuurlijk.
Die vlotternaaldjes zijn samen met de zitting volgens mij gewoon los te koop en dus ook te vervangen.
Misschien dat hij nog eens goed uit kan leggen wat het probleem nu precies is?
Hmmmm, je maakt me even aan 't twijfelen, ik denk dat de topicstarter op 't verkeerde been gezet is.
Als de mengbuis (geleider v/d gasnaald) versleten is, heeft dit niets te maken met het stationair toerental, als de vlotternaald/zitting versleten is, echter wel, omdat er dan immers meer brandstof toegevoerd wordt dan er verbruikt wordt zal de motor langzaam verzuipen en afslaan.
Een versleten mengbuis levert weer problemen in het middelste toerengebied op.
Laat hem eerst maar eens even uitleggen wat hij bedoeld alvorens we hem iets verkeerd uitleggen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan