SV650S gekocht

En dat werd met grote triomf verkondigt in de chat :+

Mooie, dingen die SV's, als ik het geld (en de leeftijd :X ) er voor had...
 
Gisteravond stukkie gereden op een SV650 van een maat van me.

Sjonge jonge wat een leuk ding. Volgens mij rijd je op zo´n brommert de hele dag met een :)

Deze heeft een Sebring pijpje. Klinkt erg leuk.

Veel plezier ermee 3kes !
 
Bedankt man! Ik ben er nog steeds zeer content mee. Wat de top is? Nog niet geprobeerd, en datzal nog wel even duren denk ik.

Oja, the story continue's:

Gisteren weer een spijker in m'n band |( Hoe is het mogelijk toch? Eerst de band leeglaten lopen, spijker eruit gevist (zat er scheef in) en op hoop van zegen de fietspomp 200x laten zakken. Even zo'n controle dopje op het ventiel gedraait en vanmorgen zag ik dat ie nog hard was.

Wat denken jullie, kan ik die band nog laten zitten, ik bedoel, hij zal toch wel licht beschadigd zijn...
 
Bedankt man! Ik ben er nog steeds zeer content mee. Wat de top is? Nog niet geprobeerd, en datzal nog wel even duren denk ik.

Oja, the story continue's:

Gisteren weer een spijker in m'n band |( Hoe is het mogelijk toch? Eerst de band leeglaten lopen, spijker eruit gevist (zat er scheef in) en op hoop van zegen de fietspomp 200x laten zakken. Even zo'n controle dopje op het ventiel gedraait en vanmorgen zag ik dat ie nog hard was.

Wat denken jullie, kan ik die band nog laten zitten, ik bedoel, hij zal toch wel licht beschadigd zijn...

Misschien heb je net geluk gehad dat de spijker er niet door heen gegaan is (was het een lange spijker). Maar voor alle zekerheid is het misschien wel zo goed om er een nieuwe band om te leggen, want op een klapband zit je natuurlijk niet te wachten.
Ik heb overigens op mijn oude SV ook al twee keer een spijker in mijn band gehad, en hem ook twee keer moeten vervangen :( . Waarvan 1 keer toen ik nog 70 km naar huis moest rijden (moest vanuit Leeuwarden weer naar Assen toe), kon ik dus mijn vader op bellen die mij met de kar is komen ophalen.

Groeten,
Wim.
 
Er zit overigens een Laser pijp onder. Welk type weet ik niet maar hij is ovaal en klinkt echt super (ook met de db-eater erin). Er stonden bij de dealer wel een paar met hoge pijpen :} maar de duosteunen waren er ook vanaf (paste niet meer). Dat was een set van LeoVinci dus ook met andere uitlaatbochten, dat ziet er helemaal mooi uit trouwens

Ik kwam zondag nog een groepje Ducatisten tegen, ze staken wel keurig het vingertje buiten de kuip. Dat viel me weer mee. Anders was het toen er een Harley Sportster 1200 naast me kwam staan bij de brug. Keek niet op of om, terwijl het mij echt niets uitmaakt waarop je rijdt, een praatje vind ik altijd leuk. Heb ik hem toch maar even een poepie laten ruiken bij het wegrijden (hoe kan het ook anders)
 
Wim,

Ja, ik zit er ook al aan te denken om het toch maar te doen. Wel heel frapant dat jij het ook al 2 keer hebt gehad.. Bij mij is het jaren goedgegaan (op dat éne geintje na dan) maar zo snel als nu maak je toch niet mee.

Er zit nu een BT010 onder, stuurt prima maar heeft iemand nog ervaring met andere banden? Prijs is momenteel ook wel belangrijk zoals je begrijpt.
 
Wim,

Ja, ik zit er ook al aan te denken om het toch maar te doen. Wel heel frapant dat jij het ook al 2 keer hebt gehad.. Bij mij is het jaren goedgegaan (op dat éne geintje na dan) maar zo snel als nu maak je toch niet mee.

Er zit nu een BT010 onder, stuurt prima maar heeft iemand nog ervaring met andere banden? Prijs is momenteel ook wel belangrijk zoals je begrijpt.

Idd, dat was flink balen toen, ik heb onder mijn oude SV altijd een BT020 als achterband gehad en de zachtere variant BT010 als voorband. En dat bevalde wel goed, ik heb hier geen problemen mee gehad, bovendien gaat de BT020 ook weer wat langer mee dan de BT010. Alleen heeft Brigestone nu weer andere typen banden, alhoewel ik niet precies weet welke :? . Er is geloof ik een nieuw type voor de BT010 en BT020 gekomen.

Heb je inmiddels al een andere achterband gevonden?

Groetjes,
Wim.
 
Vandaag even bji de dealer langsgeweest met de spijker. We konden de plek waar ie had gezeten niet meer vinden.... Ik heb eergisteren zo'n speciaal dopje waarmee je de spanning kunt zien op het ventiel gedraait maar lek is ie in iedergeval niet. De monteur vertelde me dat het geen kwaad kon. Dus ik ga maar even af op zijn advies.
 
Vandaag even bji de dealer langsgeweest met de spijker. We konden de plek waar ie had gezeten niet meer vinden.... Ik heb eergisteren zo'n speciaal dopje waarmee je de spanning kunt zien op het ventiel gedraait maar lek is ie in iedergeval niet. De monteur vertelde me dat het geen kwaad kon. Dus ik ga maar even af op zijn advies.

Dat scheelt idd weer een hoop geld :) nu je geen nieuwe band er op hoeft te zetten. Ik ben op mijn nieuwe SV over een tijdje aan nieuwe banden toe (heb er nu circa 8000 km mee gereden vanaf februari), dus ik kan het nog wel een paar duizend kilometer volhouden, maar ik zal toch aan nieuwe banden moeten denken :) . Alleen weet ik nog niet voor welke banden ik dan ga :?

Greetz,
Wim.
 
Terug
Bovenaan Onderaan