SV650S gekocht

3kes

Die hard MF'er
31 jan 2004
261
0
Ter Aar
Gisteren opgehaald. M'n nieuwe aanwinst:
full

Ik was aan het twijfelen tussen een Monster en een SV. De Monster vond ik te klein en viel ook buiten het budget.

Klein geintje: Gisteren avond thuis gekomen bekijk ik de sv is helemaal goed en schrok even toen er een kopje van een spijker in de achterband te zien was. Zal niet m'n eerste keer zijn.. Met m'n oude BMW wel eens een nieuwe band om laten leggen en 30km later stond ik weer bij de dealer...voor een nieuwe band, aargh.

Ik vanmorgen,na nogal slecht geslapen te hebben terug naar de dealer. Niks aan de hand, het was een heel klein stukje metaal dat geen schade had veroorzaakt, pffff..

Wonen er nog SV rijders in de burt van Alphen a/d Rijn?
 
Bedankt gasten! Ik hoop dat ik deze wat langer kan houden. 2 jaar geleden heb ik een blauwe maandag een TL1000S gehad. Dat was er één van de eerste lichting. Daar heb ik niet zo veel plezier aan gehad. Ik vond hem beroerd sturen en de motor gebruikte benzine alsof het een BMW 530 was.. Daarna nog een aantal fietsen gehad, o.a. een TRX850, GSX-R750 en BMW K100RS 16v. Maar het bleef toch trekken, het machtige geluid van een v-twin. Na veel lezen (o.a. op dit prachtige forum) toch weer gaan kijken voor zoiets. Wat ik al vertelde, een Ducati vind ik nog mooier maar dan kan bruin gewoon niet trekken, ook qua onderhoud enzo. Ik ben al niet zo'n geluksvogel dus als ik dat zou kopen dan weet ik het wel.

De komende paar jaar hoop ik lekker hier op te sturen :]
 
Hallo 3kes,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Ik heb zelf ook op het oude model SV gereden en dat reed en stuurde super :) .
Heb nu net sinds februari een nieuwe SV gekocht van modeljaar 2003, heb ff een piccie bijgevoegd :) .

105256


Greetz en veel plezier met je SV :) ,

Wim.
 
Heerlijk vandaag even een rondje wezen tuffen. Het valt me echt op hoe trillingsvrij ie loopt. Minder trillingen dan op m'n vorige motor (k100RS). Lekker toeren gaat ook prima. En echt super vind ik dat je ook prima een stuk 60km/u kan rijden zonder dat je telkens maar op je teller moet kijken (was met de TL1000 wel ff anders). En dan het geluid boven de 5000rpm, heerlijk..
 
ik wil je niet teleur stellen maar dit is geen 2002
dit is een 2001 model
de 2002 had namelijk helemaal geen rood meer maar daarvoor een zilveren versie
de 2001 rood is bordeaux geworden zoals de jouwe
 
Je hebt gelijk. Maar ik was verliefd, hehe. Ik ga is ff rondsnuffelen op de sv-site, leuk! Ben je vorige week nog bij de sv-rit geweest?
 
bij de sv meeting hier van mf
nee was ik niet bij
ik heb een 2000 sv gehad
nu heb ik een tl en ga weer terug naar een sv
en aangezien ik die nog moet kopen ben ik niet bij de rit geweest
 
Oja, het maakte qua prijs overigens niet zo veel uit. Er stonden wel een stuk of 5 - 6 sv's. Variërend van bouwjaar 99 tot 02. Ik heb voor mij de meest sprekende eruit gehaald. Het viel me wel op dat de meeste gecorideerde voorpoten hadden, deze gelukkig nog niet. Echt zonde want om dat weg te krijgen zul je ze volgens mij moeten polijsten.
 
gebruik van dat doorzichtige plakplastic voor op je vorkpoten
dan blijven ze tenminste netjes
dat is het eerste wat ik ga doen als ik mijn sv heb
 
Hee, dat is opvallend. Ik heb vond de tl niet echt super. Aan het begin was het wel aardig maar op een gegeven moment begon ik me echt aan dat gebruik te storen. Even naar Noordwijk en ik stond weer bij de pomp, om gek van te worden ;( . Nog wel eens gebeld voor een ander motor-management maar dat was er toen niet. En hij had een beroerde wegligging, dat zou aan de vering (of banden) gelegen kunnen hebben. Maar ik was hem toen al zo zat dat ik daar niet eens meer na gekeken heb en heb hem toedertijd ingeruild op een TRX.
 
Gefeliciteerd met je super fiets. Mooie kleur, die zie ik niet zovaak. Trouwens welkom bij de club. Misschien tot ziens bij de volgende sv-rit.
 
..... Ik heb vond de tl niet echt super. ....... En hij had een beroerde wegligging, dat zou aan de vering (of banden) gelegen kunnen hebben. ....

TL is wel super. En v-twin met karakter :} Wegligging beroerd :( Oke de rotatie demper is natuurlijk niet alles, maar de SV achterveer zal echt niet veel beter zijn. Het vernieuwen van je voor en achter vering zal de wegligging heel erg verbeteren, zodoende dat ik al een Ohlins achterveer heb gemonteerd en de voorvork poten die worden na de vakantie onderhanden genomen.

PS. By the way, mooie bike *D
 
Laatst bewerkt:
Het zou helemaal aan mij gelegen kunnen hebben hoor. Ik kwam toen ook al van een K100 af en dan is een TL misschien wel een te grote cultuur schok. En aan die wegligging (zoals ik al zei) had misschien best wel wat gedaan kunnen worden, andere banden en aanpassing van vering enzo. Maar ik kon zoiezo niet leven met 1op9 a 1op10... bij normale snelheden.. en dat was 2 of 3 jaar geleden. Met de huidige benzine prijzen kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand dagelijks op een TL1000S gaat rijden.

Maar ik zie dat jij een TL1000R hebt, kan je dat vergelijken met een S dan?
 
De TL is geen makelijke motor om mee te rijden en ik kan me goed voorstellen dat de overstap van K100 naar een supersport machine een behoorlijk overgang is.
Zuinig zijn ze zeker niet, daar moet ik je wel gelijk in geven. Die van mij rijd wel iets zuiniger, 1:13 á 1:14. Dit zijn niet de verbruikcijfers die ik met mijn vorige motor had en dat was een Yamaha FZR600R en die haalde 1:20 met gemak. Maar ondanks dit verbruik geniet van elke meter die ik erop rij :]
 
Gefeliciteerd met de aankoop! Hier ga je lol mee beleven...! Trouwens, een SV kan ook gemakkelijk 1 : 20 halen ;) Dat vond ik ook wel prettig na mijn vorige bike die 1 : 13 reed.





Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/106945/f06aa5975c688a0b9bb22d15b11fa877 (imwithstupid.gif)​
 
Laatst bewerkt:
Super wijs ding kep er ook een! uit 2003.
een zwarte "like yours" met belly pan en die andere shit.
wat is jou top ?ik kwam uit op 220.
 
Terug
Bovenaan Onderaan