SV650S Lekt benzine

9 dec 2006
164
0
Westfriesland
Hallo allemaal,

Onlangs ben ik in het bezit van een SV650S van 2000, maar heb helaas een probleem.

Afgelopen week ben ik wezen tanken (volledig vol) en sindsdien lekt mijn SV benzine. Nu heb ik het luchtfilter gedemonteerd, en als ik in beide inlaatkelken kijk staat de voorste carburateur vol met benzine, en de achterste droog. Welke klopt er, dat de vlotterkamer vol benzine staat klopt, maar hoort de inlaatkelk ook vol met benzine te staan?

Nu wil ik de tank demonteren, aan de onderzijde van de tank zit een vacuümklep welke als de motor niet loopt gesloten hoort te zijn. Nu lekt deze bij mij, is dit nog een probleem, of is deze klep alleen bedoeld voor als je de tank wil demonteren deze niet leeg loopt?

Om het probleem te verhelpen wil wil ik beide carburateurs schoonmaken, maar vraag mij af waar het probleem zit. Lekke pakking, of de gas/sproeiernaald die niet volledig afsluit omdat de inlaatkelk vol benzine staat?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Vlotter blijft waarschijnlijk hangen,carburateurs schoonmaken dus. En even goed kijken of je vlotter niet lek is.
Als noodoplossing wil een tikje op de vlotterbak of de achterkant van de motor eens laten stuiteren wel eens werken.
 
Tevens is het wel de bedoeling dat je vacuumkraan afsluit. Voor bijna alle motoren zijn hiervoor revisiesetjes te koop.

Controleer ook je oliepeil. De kans bestaat dat er brandstof in de olie is gekomen en dat de smerende eigenschappen verloren zijn gegaan.

db
 
Bedankt voor de reacties!

Ik heb een carburateur revisiesetje gekocht inclusief vlotternaald, deze vervang ik gelijk mee.

Ik zal dan eens opzoek gaan naar zo'n revisiesetje voor de vacuümklep. Toch vraag ik het mij af of deze klep nu enkel bedoeld is zodat je de tank kunt demonteren zonder dat de tank leegloopt, of dat deze klep nog een andere functie heeft?

En wat ik mij nog afvraag uit nieuwsgierigheid, als je het luchtfilter verwijderd, en je in de inlaatkelk kijkt, wat klopt er nu. Hoort en benzine te staan tot aan de gasschuif, of juist niet?

Ik geef mijn motor gelijk een onderhoudsbeurt, dus vervang de olie ook gelijk mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de carburateurs verwijderd, en zag dat de voorste cilinder tot aan de kleppen gevuld stond met benzine. Ik heb een rietje gepakt, en de benzine eruit gezogen, maar er staat nog een klein laagje op de kleppen.

Het makkelijkste om de laatste benzine eruit te krijgen door de bougies te verwijderen, de motor in zijn 6 te zetten, en het achterwiel rond te draaien? Mocht er benzine in de olie komen is dit geen ramp, omdat ik de olie toch ga verversen. Of heeft iemand andere suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Nu mijn vraag waar het probleem vandaan komt.

Als de inlaatkelk van de voorste cilinder vol staat tot aan de klep, sluit de gasnaald niet volledig? Oplossing carburateur schoonmaken?

En hoe komt het dat er benzine uit de carburateurs is gelekt en op de grond is gelopen? De vlotter die blijft hangen? Maar waar loopt het dan uit de carburateur?
Oplossing carburateur schoonmaken?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan