SV650s motorproblemen

LedZeppelin

Die hard MF'er
27 dec 2007
904
0
België
Dag MF'ers!

Maand of 2 geleden klein onderhoud laten doen aan mijn SV650s 2001, hebben ze radiator moeten vervangen aangezien die blijkbaar al eens gelast was en niet meer lek-vrij te krijgen was; niet leuk maar ook geen ramp.
Moto teruggekregen, alles was in orde behalve met als enige uitzondering een kleine toerenschommeling bij constante gas (moet ik maar eens laten na kijken bij een volledig onderhoud dacht ik, herinnerde me ook niet of dit probleem reeds aanwezig was voor het onderhoud).

Paar weken nadien reed ik terug van m'n werk en begon de SV steeds grilliger te worden; vermogen viel terug en liep dan weer op, dikke klappen uit uitlaat. Viel niet meer mee te rijden.
Binnen gezet, motorzaak gebeld maar die konden me pas binnen x tijd helpen, dus besloten zelf eens naar te kijken.

Heb zelf de bougies vervangen (hadden ze niet gedaan bij onderhoud blijkbaar, dus leek me al niet slecht om dit uit te sluiten, en motorproblemen lijken alsof 1 van de 2 cilinders niet meedraait op bepaalde ogenblikken) ondertussen, maar:
Merkte bij het hermonteren van de tank dat de nippel van de tank-overloop heel wat roest vertoonde (en voor zover ik me kan herinneren was die ook niet aangesloten toen ik de tank er af haalde).
Tank er terug af en van dichterbij bekijken: nippel zat volledig dichtgeroest.
Heb deze nu terug vrijgemaakt met een schroevendraaier zodat er terug doorstroming kan zijn, maar:

1. Kan dit mede aan de oorzaak van de motorproblemen liggen? (motor heeft al tijdje geen regen gezien, dus regen bij benzine gemengt lijkt me niet het geval, maar zit eerder aan roest/vuiligheid in de carbs oid te denken)

2. Hoe bepaal ik of ik verder kan met deze (verroeste?) tank?

3. Indien ik verder zou kunnen met deze tank: Ik heb de tank redelijk wat moeten bewegen, kan me voorstellen dat er heel wat bezinksel nu rondzweeft in de tank. Hoor ik de tank af te laten en propere benzine terug in te doen of heeft dit weinig effect?


Indien iemand nog tips heeft om zelf eea uit te sluiten/diagnosticeren; ik hoor het graag!

Heb overigens alvorens ik de bougies verving de motor laten draaien en beide uitlaatbochten natgespoten/aan gevoeld, maar zag geen verschil. (dus 1 cilinder die volledig niet meedoet lijkt me uitgesloten)
 
misschien was je tank vacuüm getrokken en reed hij daarom beroerd.
is de tank daadwerkelijk van binnen geroest of is het het uiteind, wat van metaal is , onder je tank ?
ik zou toch even met een zaklamp door de tankopening naar binnen kijken en eigenlijk gewoon wat benzine er uit halen en kijken na een tijdje of er bezinksel in zit.

indien de tank geroest is moet die gecoat worden.

www.tankcure.nl of iets dergelijks.

succes :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan