Sv650S of een SZR660 ?

kap0tz3r

MF veteraan
5 okt 2003
1.177
0
Slochteren
hey ik was op zoek naar een andere motor en na vele opties te hebben bekeken vind ik een SV650S(oud model) wel (heel erg)leuk maar een SZR660 is ook een fijne fiets hoorde ik, maar dat 1 cilinder spreekt me niet echt aan maar daarin tegen rijd die wel erg zuinig.

Wie weet hier nog een aantal min en plus punten tegen over deze 2 fietsen?
Voor het aantal pk hoef ik het niet te doen want zit toch nog aan 25kw vast.
 
Staat niet echt overal een oud model sv om even te proberen, laat staan een szr 660...

en die 15minuten dat je mag rijden zegt natuurlijk lang niet alles, dus liever wat rij ervaringing van mede MF-ers
 
Aangezien een motor 2 wielen heeft, er 2 mensen op kunnen zitten etc etc hoort deze dus 2 cilinders te hebben. Ik zou dus gaan voor het echte rijden: een TWIN!!
 
Ik heb BMW F650 een-cylinder gereden, rijdt nu SV650S. Eencylinder rijdt veel rauwer. Ben erg tevreden over SV650S. Als je ooit de motor nog een keertje wilt verkopen, kom je zeer moeilijk van SZR660 af. SV verkoopt probleemloos.

De Kale
 
sv lijkt me veel geschikter!!

trouwens hoe groot ben je, want 1:85 heeft al problemen met het formaat van de szr 660 (rijdt wel erg scherp)
 
Staat niet echt overal een oud model sv om even te proberen, laat staan een szr 660...

en die 15minuten dat je mag rijden zegt natuurlijk lang niet alles, dus liever wat rij ervaringing van mede MF-ers

15 minuten rijden :?

Heb onlangs een V-strom getest en ben 2 uur weg gebleven. Was geen enkel probleem hoor... :)

Kijk trouwens eens op www.motoroccasion.nl daar staan genoeg sv's van het oude model. Zeker weten dat je daar op mag proefrijden en als je vooraf de boel netjes bespreekt, kan je vast wel een fatsoenlijke proefrit van minstens een uur maken... :)
 
een szr is veel aparter dan zo'n sv (al rijdt zo'n fiets wel errug goed....)
 
Ik zelf zit er ook aan te denken een szr 660 te kopen, maar ik vraag me af of ze ook comfortable zijn op langere afstanden, en of iemand van 1,85 bij langere tochten last van krijgt. Dit is ook niet iets wat je met een test rit van 30 min kan testen.

Is er iemand met een szr 660 die hier andwoord op heeft ?
 
ik rijd SZR en ben er trots op. dit is de mooiste fiets ooit gemaakt,
comfort, wat nou comfort wil je een sport model of een rijdend bankstel?
ik ben ermee op en neer naar griekenland gweest en heb het overleefd.
Ik heb op een circuit een blackbird van de baan gereden, dit ding is niet te kloppen in de bergen of op een bochtig dijkje.
verwacht geen hoog vermogen maar je moet nooir remmen of je gas loslaten, dit ding komt overal door als'tie eenmaal vaart heeft.
Groeten.
Ruud.
 
Mee eens. Geweldige motor. Ik heb er gisteren nog 600 km mee gereden (omgeving Porta Westfalica in Duitsland) en het enige waar ik last van had op een gegeven moment waren mijn knieen. Maar dat heb je denk ik bij vrijwel elke sportmotor.
Tevens is ie erg zuinig (300km met 14L) ondanks flink doorpoken.

Tevens kan ie ook nog best snel zijn: Enschede naar Apeldoorn (huis-huis) in een half uur gedaan (inclusief 2 ererondes op klaverblad Beekbergen) Met dank aan een Impreza die er ook wel zin in had. :}
 
geen ervaring met de szr, maar de SV650S rijdt zaaaaaaaalig. Zelf ook ééntje gehad ( helaas gepikt). De sound is ook :9 echt ne zalige bike om zowel gas mee te geven als lekker te touren. Je kan heb echt voor alles gebruiken. Hij moet niet vaak onderdoen. Dat maakt het net zo een toof bike om mee te rijden.
 
heeft iemand die zegt dat de topic starter een sv moet kopen ooit eens op een szr gezeten? even over de post van, 2 wielen, 2 mensen, 2 cilinders, tja, waarom heeft ie dan 4takten en 8 kleppen? maargoed..

ik heb ze dan wel allebei eens kunnen rijden, zelf heb ik een szr dan, was maar een blokje om met de sv, maar het grote verschil is idd dat de szr vrij klein is, maar het zadel wel comfortabeler door de bolling en de afgeschuinde kanten. de sv is smeuiger, doordat ie 2 cilinders heeft natuurlijk.

aan die extra pk's heeft ie niets zegt ie in de begin post...

verkoop argument is waar, alhoewel dat ook betekend dat je hem voor veel minder kan kopen... de szr is een dijk van een fiets, en zelfs (juist) de grote pk-pakhuizen kunnen je op een bochtig weggetje niet bijhouden.

ik zou zeggen, proefrit met allebei... tjeck gez&gev voor een szr bdw...

als je op de centen bent: szr
als je op sportief rijden bent: szr
als je op rustiger rijden bent: sv
als je op originaliteit bent: szr

sv is populair, szr is appart, sv is een allemans vriend, szr moet je op leren rijden, effectief toerental is niet zo groot, van 3000-7000, daartegen staat wel dat je als je warm moet rijden en niet boven de 4000 toeren wil, je wel gewoon 120 kan rijden...

verbruik van 1:20-22 is te doen met een szr..

ik zou zeggen PROEFRIT!!!!! en beslis wat je het lekkerst vind rijden

sv is op kenteken 25kw te krijgen, szr moet je dan invoeren vanuit dld....
 
SZR...is een keer wat anders en ziet er erg gelikt uit.

Maar zoals ik je constant hoor....ga voor die SV man! Je smacht er al tijden naar!!!!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan