SV650S of SS800?

Koekje?

MF'er
22 sep 2003
71
0
Geachte forumleden,

Ik zit er al een tijdje over te denken mijn 99-er R6 in te ruilen. Eerst over gedacht om zwaarder te gaan rijden (R1, GSX-R 750), maar zie hier nu toch vanaf.

Aangezien ik op zoek ben naar een fiets om lekker sportief mee te toeren en ook regelmatig hard een bochtje te nemen zat ik te denken aan een Suzuki SV 650 S of Ducati 800 SS. Voorwaarden voor mij zijn namelijk 1. een nieuwe fiets (deze 2 zijn nog redelijk betaalbaar) en 2. een 2-cilinder.

Ben benieuwd of jullie dit een verstandige keus vinden (een r6 inruilen voor een lichte twin) en welke van deze 2 motoren jullie aanraden.
 
Zou kunnen (als ik wist hoe :? ), maar ik zou graag een gemotiveerd advies lezen.
 
Tja, ik wist het wel. Ik ging voor de SV 650

in de s versie:
sv650s_kl1.jpg


Of the naked zoals ik doe:
sv650_kl1.jpg
 
Ik zou voor de SV650S gaan. Ik denk dat de Suzuki vooral in onderhoud (en slijtage?) goedkoper is dan een Ducati. De enige slijtage die ik tot nu toe gehad heb met mijn SV, in de 20.000 km die ik ermee gereden heb, is een set achterremblokken en natuurlijk de gebruikelijke dingen als olie en luchtfilter. Bovendien is de SV echt een fiets die je helemaal naar je eigen smaak aan kan kleden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid accesoires (uitlaten, kuipdelen etc.) die verkrijgbaar zijn voor het oude model. Voor de Ducati’s en zeker de SS800 is dat stukken minder.

Bovendien zijn de 72 achterwiel pk’s die de nieuwe SV levert heel erg goed te gebruiken en staan gegarandeerd voor heel veel :] -plezier.
 
Bovendien is de SV echt een fiets die je helemaal naar je eigen smaak aan kan kleden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid accesoires (uitlaten, kuipdelen etc.) die verkrijgbaar zijn voor het oude model. Voor de Ducati’s en zeker de SS800 is dat stukken minder.

Aan een SS van Ducati hoef je helemaal niets te veranderen (behalve een andere demper), die is van nature al mooi!

Keuze: SS dus.
 
Koekie, al gedacht aan de messcherp sturende 748?

Keus voor TWIN :} Klasse! Een TWIN vereist meer aandacht en is wat robuuster in het gedrag. Vooral bij heftig remmen en terug tikken waarbij de toeren van het blok niet 1,2,3 overeenkomen met de overbrenging op't achterwiel. Hierdoor komt het vaak voor dat je achterwiel tijdelijk blokkeerd waardoor je kont zenuwachtig wordt. Dit is een machtig gevoel omdat het eenvoudig te beheersen is met wat oefening.

Advies: 1. Kies voor een TWIN. 2. Kies voor een DUC. 3. Kies voor de tijdloze 748 :} :}
 
Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc Duc

DUCATI!!

:9~
 
Niet twijfelen. Morgen gelijk een SV gaan halen.
Ik heb ook mijn GSX-R 750 uit 99 ingeruild voor een SV 650 S en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Laatst nog een keer weg geweest met een groep (waaronder 2 Duc 999's, Duc 748, TL- S en een TL - R). Geen enkel probleem om bij te blijven (behalve op de rechte stukken dan).

0
 
Laatst bewerkt:
Koekie, al gedacht aan de messcherp sturende 748?

Keus voor TWIN :} Klasse! Een TWIN vereist meer aandacht en is wat robuuster in het gedrag. Vooral bij heftig remmen en terug tikken waarbij de toeren van het blok niet 1,2,3 overeenkomen met de overbrenging op't achterwiel. Hierdoor komt het vaak voor dat je achterwiel tijdelijk blokkeerd waardoor je kont zenuwachtig wordt. Dit is een machtig gevoel omdat het eenvoudig te beheersen is met wat oefening.

Advies: 1. Kies voor een TWIN. 2. Kies voor een DUC. 3. Kies voor de tijdloze 748 :} :}

:^
 
Zou kunnen (als ik wist hoe :? ), maar ik zou graag een gemotiveerd advies lezen.
Van Duc's en SV's heb ik geen verstand, maar van het maken van een poll wel. :P

Bij je eerste post (in dit topic) staat een linkje waarmee je een poll kunt maken. :)
 
Gewoon gaan voor de duc! Heb vandaag mn Paso eruit gedaan voor een 750 sport uit 2001 en dat heeft net even wat meer als een suzuki. Alleen dat geluid al en natuurlijk die schitterende italiaanse styling.

PS: heeft de sv toevallig ook injectie!?
 
ah..ik ben trots op me fiets..doe ik ff een plaatje van mijne er bij :)
full
 
Gewoon gaan voor de duc! Heb vandaag mn Paso eruit gedaan voor een 750 sport uit 2001 en dat heeft net even wat meer als een suzuki. Alleen dat geluid al en natuurlijk die schitterende italiaanse styling.

PS: heeft de sv toevallig ook injectie!?


Yep. SV is uitgerust met injectie
 
Terug
Bovenaan Onderaan