sv650s of sv1000s ?

shades

MF veteraan
10 aug 2003
1.923
1.879
Utrecht e/o
Lo.

Ben kompleet verliefd geworden op de sv modelen van suzuki (model met dat hoekige frame). Nu ben ik van plan om binnen een jaar (centjes enzo) er 1 te gaan scoren maar zit met een paar dilemma's.

Heb nog nie zo lang mn rijbewijs (anderhalf jaar alweer eigenlijk) wat weer zo kunnen aangeven dat ik de 650 moet nemen maar wil wel dat er onderin veel vermogen zit zodat je lekker kan pruttelen bij lage toeren wat weer naar een 1000 leid.

Dan nog het uiterlijk. Vind de dubbele pijp + onderkuipje van een 1000 veel mooier dan van de 650. De 650 kan je wel voorzien van een dubbele maar die is dan highmounted wat ik bij een sv eigenlijk niet zo heel mooi vind staan.

En welke kleur:
* rood :r
* koper (rare kleur maar staat wel)
* zilver (in het echt minder mooi dan op een plaatje)
* donkerblauw

Welke kleuren zijn meest gewild (ivm inruilen enzo)
Moet je dan naar een 2nd handsje gaan of een nieuwe (nieuwe is nu voor iets minder dan 9000 duros te krijgen)

wallpapertjes:
http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/Suzuki/SV1000/Index.htm
http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/Suzuki/SV650/Index.htm

Oh, mijn eigen fietservaring:
driewieler, fiets-met-zijwieltjes, polly 12, cbr600fsport, thundercat, cb600f

(wist ook niet goed of dit nu bij naked of sport moest komen)

Hoi
 
op dit moment geen interesse in het oude model ?? heb een sv650 uit 99 tekoop staan,

dan kan je alvast het sv gevoel creeren voor je een nieuwe (dure) koopt in de winkel.



Ik hoor het wel =)
 
Wat dacht je van deze?

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/72031/1

Aan je verhaal te horen moet je gewoon voor de 1000 gaan. Als je die te duur vind, moet je op zoek gaan naar een mooie 2e hands. Zoals in bovenstaande link.

Ik ga eerst eens een paar keer proefrijden want ik weet eigenlijk niet eens hoe ze rijden. Keertje de 650, keertje de 1000. Die bronze (of koper) is wel mooi maar in de winkel heb ik een nieuwe voor 8900 dus de prijs is wat aan de hoge kant.. Verder mooie machine ondanks de rare kleur (maar staat wel)

op dit moment geen interesse in het oude model ?? heb een sv650 uit 99 tekoop staan,

dan kan je alvast het sv gevoel creeren voor je een nieuwe (dure) koopt in de winkel.

Ik hoor het wel =)

No thx anders had ik er al eentje gehad waarschijnlijk. Bij motoport r'dam staan (of stonden misschien wel) twee hele goedkope zwarte van rond de 5000 pleuros d8 ik..
 
Laatst bewerkt:
[...]

No thx anders had ik er al eentje gehad waarschijnlijk. Bij motoport r'dam staan (of stonden misschien wel) twee hele goedkope zwarte van rond de 5000 pleuros d8 ik..

Die zijn volges mij al weg, heb ze niet gezien toen ik er zondag was.. maar iig succes met proefritjes :)
 
Die zijn volges mij al weg, heb ze niet gezien toen ik er zondag was.. maar iig succes met proefritjes :)

Ik stuif vanmiddag uit mijn werk wel even langs daar (als het niet te druk is op de weg. ben nog steeds koekblikker wat dat betrefd ;( ). Misschien staan er weer anderen. Toch geen weer om ff een proefritje te maken.
 
Ik ga eerst eens een paar keer proefrijden want ik weet eigenlijk niet eens hoe ze rijden. Keertje de 650, keertje de 1000. Die bronze (of koper) is wel mooi maar in de winkel heb ik een nieuwe voor 8900 dus de prijs is wat aan de hoge kant.. Verder mooie machine ondanks de rare kleur (maar staat wel)

Dan zul je waarschijnlijk uitkomen op de SV1000, beide heerlijke strakke stuurfietsen, de 1000 net iets mooier met de 2 uitlaten dan de 650! Kleur is natuurlijk heel persoonlijk, voor beide zou ikzelf ook twijfelen bij de zilveren of de hele fraaie zwarte uitvoering, rood verkleurt snel!

full
:} :} :} :} :}
 
Ik zou zeker eens gaan proefrijden
dan zou je nog wel eens versteld staan van de power van de 650 op lage toeren.
Maar na een tijd wil je toch meer vermogen hebben dus kun je toch beter voor de 1000 gaan.

ps die zwarte sv met zwart frame is wer errug :9~
 
Ik zou zeker eens gaan proefrijden
dan zou je nog wel eens versteld staan van de power van de 650 op lage toeren.
Maar na een tijd wil je toch meer vermogen hebben dus kun je toch beter voor de 1000 gaan.

ps die zwarte sv met zwart frame is wer errug :9~

Tja euh proefondervindelijk vaststellen he :)
Weet niet wat ik van het zwarte frame moet vinden. Vond het contrast van het alu-kleurige frame met de gespoten delen juist zo mooi. Heb nog niet alle beschikbare kleuren in mijn hoofd maar een silvere met het zwarte frame zou wel om te :9~ zijn :)
 
Tja euh proefondervindelijk vaststellen he :)
Weet niet wat ik van het zwarte frame moet vinden. Vond het contrast van het alu-kleurige frame met de gespoten delen juist zo mooi. Heb nog niet alle beschikbare kleuren in mijn hoofd maar een silvere met het zwarte frame zou wel om te :9~ zijn :)

Die is zeker......... :9~

full
 
Even het "uithangbord" verwijderd achter })

(Afbeelding)

sodeknetter die is :} :9~
maar dat kan ik vast niet betalen ;(

Kom net van motoport r'dam. De 1000 (tl1000 heet ie geloof ik) staat er nog voor 5900 nog wat maar die stuur-kuip vind ik zooooo lomp (hoop niemand hier mee te kwetsen natuurlijk).

Stond ook een bronze 2de handsje sv1000s bij uit 2003 voor bijna de nieuweprijs |( . Bij goedhart heb ik ze nieuwe in iedergeval goedkoper gezien..

Heb je die plaat niet op wallpaper-formaat ?
 
Laatst bewerkt:
ik zou beginnen met de 650 en dan een keer overstappen naar de 1000.
En met een 650 kan je ook heerlijk gummen hoor!


VFRiendelijke groetuh
Speedy

VFR_kneedown_11.jpg

SV650N met stuurkuipje en viperdemper en met t kontje verfraaid (zie meer info op onze site)
 
Lo.
En welke kleur:
* rood :r
* koper (rare kleur maar staat wel)
* zilver (in het echt minder mooi dan op een plaatje)
* donkerblauw

Welke kleuren zijn meest gewild (ivm inruilen enzo)

Qua kleur kan ik je wel adviseren. Geel is een slechte kleur qua inruil / verkoop. Mijn dealer vertelde mij dit al op voorhand dat ie niet op gele motoren zit te wachten. Ook uit eerste hand bij een 2e motordealer over de verkoopcijfers van Yamaha Fazers: diverse rode en blauwe en 1 gele ... die nog steeds in de showroom staat.
Uiteindelijk toch zelf de gele gekocht :)

Ohja, acceleratie van 0-120 op een SV650 / SV1000 verschilt zo goed als niets en dat voor 3000 euro prijsverschil...
 
Ga proefrijden, dan neem je dus een 1000
Zelf alle bij gehad, maar de duizend is wel gaaf hoor.
 
meer koppel wil toch zeggen meer power bij lage toeren dus 1000 beter geschikt voor dit soort werk ?

Ga volgend weekend kijken of ik een proefrit kan maken..
 
* zilver (in het echt minder mooi dan op een plaatje)

B| B| B| B| B| B| B|

maar de 650 heeft onderin de toeren ook aardig wat kracht kan ik je zeggen hoor!
maar zo te lezen zou je misschien toch maar voor de 1000 moeten gaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan