SV650S op H-banden (tot 210 km/h)

Rare Kwast

MF veteraan
16 feb 2003
1.260
0
Op de site van de bandenman zag ik dat een Pirelli Diablo met snelheids code H (= tot 210 km/h) een heel stuk goedkoper is dan die met code W (= tot 270 km/h).

Nu heb ik mijn SVtje nog nooit boven de 220 km/h op de teller gekregen, en met de teller afwijking lijkt het me dat mijn SV dus misschien net die 210 km/h zal halen. :]


Nu heb ik 2 vragen:

* Is die H band onveiliger?
* Kan ik bijvoorbeeld in Duitsland problemen krijgen in geval van een ongeluk als mijn brommer op H bandjes staat?

Alvast bedankt!
 
Nu heb ik 2 vragen:

* Is die H band onveiliger?
* Kan ik bijvoorbeeld in Duitsland problemen krijgen in geval van een ongeluk als mijn brommer op H bandjes staat?

Alvast bedankt!

Band moet er goed tegenkunnen (ze worden een paar uur constant op die snelheid getest en dan nog mag er niks gebeuren).

Dat 2e durf ik echt niet te zeggen.
 
Je kunt de de Pirelli Diablo voorzien van code H (210 km/h) perfect toepassen.
Kijk als je nu op een zwaardere machine rijdt en dan ook nog zeer regelmatig boven de 200 km/h uitkomt, wat in NL niet echt verantwoord is, dan zou je kunnen overwegen om banden met een andere code toe te passen.

Ik zou lekker wat euro'tjes besparen en voor de banden gaan met de code H, kun je het overige geld mooi voor de brandstof gebruiken tijdens de vakantie
 
Dat is in Duitsland dacht ik inderdaad verplicht, in Nederland weet ik niet. Maar volgens mij is een band tot 210 km/h ook in Duitsland gewoon toegestaan, want de motor haalt die snelheid in principe niet.

Ik zal eens de opgegeven topsnelheid ergens proberen op te snorren.

Wat is eigenlijk het verschil in opbouw van de band? Zit dit in de koordlagen? Of zou het compound van het rubber ook anders kunnen zijn?



 
Laatst bewerkt:
Hard rijden belast de band aardig,...

accelereren ook

denk dat die snelheidsindicatie ook wel te maken heeft met hoeveel
pk je op die band kan zetten voordat je de rubberplakken eraf rult
bij wegrijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan