SV650S, ratel in 3e versnelling

Thijsie

MF'er
6 okt 2011
105
0
Zoals de titel al zegt ratelt mijn SV650S 2004 in de 3e verstelling.

Het gaat om een klein rammeltje echt alleen in de 3e versnelling. Als in de koppeling in knijp in 3 dan is het geratel weg en als ik gas geeft met ingeknepel koppeling hoor je dus ook geen geratel. Als ik uitrol in de (3e) versnelling neemt het af samen met mijn snelheid.

Omdat het geratel dus sneller en langzamer gaat samen met mijn rijsnelheid en niet met mijn toerental dacht ik dat het niet in het blok zelf is.

Hou zou dus logischerwijs (volgens mij hoor) tussen mijn koppeling en mijn aandrijvende ketting-tandwiel moeten zitten... Kan dit alleen de versnellingsbak zijn en wat dan precies?

Schakelen zelf gaat overigens gewoon normaal, direct en soepel.

Ik zie veel ratels in andere topic's maar deze hebben hele andere verschijnselen. Het lijkt erop dat dit dus iets anders is.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee wat het kan zijn in de bak en of dit eventueel zelf te maken is (door een redelijke sleutelaar)?

zal je alleen weten eens hij uit mekaar ligt.

SV heeft een vertikaal gescheiden carter, dus letterlijk heel het blok moet uit mekaar. Bij veel 4 cylinders kan je het blok gewoon op zijn kop leggen en enkel de boite open doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan