Sv650s trilt vanaf de 3000 toeren ongeveer

Juliansv650s

MF'er
22 aug 2014
130
0
Almere
goeienavond,

laatst merkte ik dat mijn motor iets meer trilde. Merkte op dat het stuurgewicht iets los zat en hoopte het hiermee op te lossen. Zelfde rit nog met de hand aangedraaid (geen schroevendraaier bij de hand). Ook dezelfde rit vliegt het stuurgewicht er vanaf en de motor trilt aardig. Heb ik de andere kant eraf gehaald en toen leek het wel prima. Nu begint hij toch weer te trillen en ik vraag me dan twee dingen af:

komt het door het missen van de gewichten?
hoe kan het dat hij harder begint te trillen terwijl er geen gewichten meer aan zit? Niets aan veranderd verder.

derde vraag: moet ik perse de originele gewichten? Of is het goed zolang het aan beide kanten maar dezelfde (duh) is?

Alvast bedankt!
 
Trillen als in resoneren neem ik aan?
Het heftig op en neer gaan van een stuur worden namelijk veroorzaakt door slecht gebalanceerde wielen.
Je kunt experimenteren met verschillende gewichten om motor- en aanverwante trillingen te compenseren. Ze hoeven niet aan beide kanten hetzelfde te zijn, er zit ook immers niet evenveel massa aan de linker en rechterkant (rechts zwaardere gashendel, links alleen handvat bijvoorbeeld).
 
Trillen als in resoneren neem ik aan?
Het heftig op en neer gaan van een stuur worden namelijk veroorzaakt door slecht gebalanceerde wielen.
Je kunt experimenteren met verschillende gewichten om motor- en aanverwante trillingen te compenseren. Ze hoeven niet aan beide kanten hetzelfde te zijn, er zit ook immers niet evenveel massa aan de linker en rechterkant (rechts zwaardere gashendel, links alleen handvat bijvoorbeeld).

Ja inderdaad resoneren. Mijn wielen heb ik nooit iets aan veranderd. Het is ook pas sinds kort. Experimenteren wil ik best doen, maar die dingen zijn natuurlijk niet gratis. Wat er op zat waren de standaard. Maar gewoon de standaard bestellen dan en als het niet wilt, anderen? Vind het alleen zo raar dat het meer lijkt te worden in korte tijd, terwijl ik er niets aan verander.
 
Tja, die gewichten compenseren trillingen die je motor veroorzaakt. Als je motorblok an sich meer trillingen zou gaan produceren, om watvoor reden dan ook, eindig je met 2 pakken suiker aan je stuur inderdaad :+

Als de rest van je motor standaard is lijken me de standaard gewichten de beste uitgangspositie..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een setje gebruikte van MP zoeken,dezelfde die er op zaten.
Er staan altijd diverse setjes clipons te koop,dus moeten er diverse setjes stuurgewichten zijn.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan