SV650s Vs R6, ZX6R, GSX-r

Wat is wijsheid?

  • R6 2003 nieuw

    Stemmen: 13 19,4%
  • ZX6R 2003 nieuw

    Stemmen: 9 13,4%
  • GSX-r 2002 nieuw

    Stemmen: 16 23,9%
  • SV650s 2002 nieuw

    Stemmen: 29 43,3%

  • Totaal aantal stemmers
    67

Lukic

MF veteraan
22 sep 2002
2.032
0
Den Haag
Ik zit met een probleem. Ik wil een motor kopen. Nu was ik in eerste instantie van plan om een 2003 600cc SS te kopen of een GSX-r jaar 2002 (een nieuwe maar overjarig dus). Maar goed. Vandaag weer eens bij een motorzaak wezen kijken (motoport Den Haag) en het duurde nog even voordat ik op de Kawasaki zou kunnen proefrijden... Hij moest eerst nog ingereden worden en blablabla... Kijk ik puur naar het uiterlijk dan vind ik de Kawasaki ZX6R absoluut de mooiste. Die zwarte is echt vet!! :9~

Maar toen ik nog wat meer in de motoraak aan het rond struinen was viel mijn oog op een zwarte SV 650 s 2002 met onderkuip. Hier kan ik ook nog een leuke korting op krijgen. Eigenlijk is het een hele andere motor. Maar met een andere uitlaat er op en het geluid dat ie heeft vind ik het toch wel een tof ding. En tja, hij is wel meer dan 4000 euro goedkoper. En daarbij komt ook nog dat de verzekering van een nieuwe SS een stuk duurder is en dat ie een arlarm nodig heeft. Ik wil mij niet verkijken op de kosten. Al helemaal niet omdat ik ook nog een outfit moet hebben.

Nou wat is het probleem.... Het probleem is dat ik niet weer wat ik wil. Wat is verstandig...? Wat is wijsheid? Kan iemand mijn helpen? Al zeggen jullie maar wat jullie er van vinden dat zou mij vast al helpen!!!

Dan hier nog wat vraagjes ook:

A. Nieuwprijs van de SV 650 s was 7695 er is al 400 euro af. Maar hoeveel kan er nog meer af?
B. Weet iemand waar ze toevallig nog overjarige GSX-r-tjes te koop hebben staan?
C. Iemand goede of slechte ervaringen met Hans van Wijk in Zoetermeer. Die heeft altijd wel veel nieuws en ze lijken aardig dus...
 
Verstandig: De SV kopen! In mijn ogen perfecte beginnersmotor, had ik wellicht ook moeten doen. (ben zelf begonnen op thundercat, ook goede keuze)

Kwijlfactor: Sjah, daar verliest de SV het van de alternatieven die je noemt..

Ga er eens op rijden! Als een 600 SS je teveel imponeert zul je daar echt niet voor je lol op rijden en ga je meer fun hebben met de SV !

Veel plezier met je luxeprobleem :)
 
Idd luxeprobleem, ik wou dat ik voor zo'n keuze stond.

Ik heb ooit een paar honderd kilometer op een SV650S, en de klappen van zo'n tweecilinder is natuurlijk niet te versmaden. Ik vind het persoonlijk ook een schitterende fiets, maar dan wel zonder onderkuip! Wat wel gaaf is, is zo'n klein stukkie plastic bij de uitlaatbocht onderaan....(hoe de f%ck heet zo'n ding ook alweer???) en natuurlijk de sportpijpen!
 
Op donderdag 06 februari 2003 18:04 schreef Sabelhout het volgende:
Idd luxeprobleem, ik wou dat ik voor zo'n keuze stond.

Ik heb ooit een paar honderd kilometer op een SV650S, en de klappen van zo'n tweecilinder is natuurlijk niet te versmaden. Ik vind het persoonlijk ook een schitterende fiets, maar dan wel zonder onderkuip![b/] Wat wel gaaf is, is zo'n klein stukkie plastic bij de uitlaatbocht onderaan....(hoe de f%ck heet zo'n ding ook alweer???) en natuurlijk de sportpijpen!



Ehm........dat heet een onderkuip :+
 
Nee dat heet een puntbak :)


Ik zou zelf voor de SVS gaan, ook heeel erg :9~ en dan ook nog een lekkere v-twin roffel + al die pleuro´s die je op zak houdt! SVS dus. :]
 
Lukic, het zal je niet verbazen, maar ik zou toch voor de SV gaan. I.d.d. precies de redenen die je opnoemt, goedkoper, verzekering enz.

De funfactor van de SV is echt leuk genoeg voor het eerste jaar. Een SV uit 2002 is verouderd, model 2003 is vernieuwd, dus die 400 Euro is maar een schamele korting. Als ik jou was zou ik een jonge 2dehands kopen. Dan schrijf je niet zo veel af in een jaar tijd als met een nieuwe. Want als je het liefst op een 600 SS gaat rijden verkoop je deze waarschijnlijk na een jaar.

En de SV is een heerlijke motor om sportief op te leren rijden. Je gooit hem zo van de ene in de andere bocht. Ik zou zeggen maak een proefrit op een SV.....

Bijv. deze, daar komt gelijk nog een voordeel bij kijken. Om sportief op een SV te rijden is het aan te raden andere voorvering aan te schaffen, omdat de standaard veren te slap zijn (voelt niet lekker in een snelle bocht). Als je een nieuwe koopt ben je sowieso weer extra geld kwijt voor dit soort dingen.

Dus mijn advies: Een SV van een jaar oud met weinig km's en volgend jaar een SS. :)
 
Wat je misschien nog beter kunt doen is een SV 650 S van 1 jaar oud kopen. Die van mijn vriendin bijvoorbeeld :) Dan heb je nog een heel jaar fabrieksgarantie en bespaar je bij aanschaf meer dan 1000 euro.

Kijk maar eens op www.motor-forum.nl/forum/topic/16859

sv.jpg


Ik lieg niet als ik zeg dat het een erg mooie motor is. Perfect voor een beginner (mijn vriendin is er ook op begonnen). Snel, wendbaar, zuinig en een heerlijk geluid :9
 
Laatst bewerkt:
Ik stond ongeveer voor dezelfde keuze. Een oudere GSX R 600 of een SV 650 S. Heb voor de 2de gekozen. Ik had echt zoiets, ik heb nog me hele leven om op een supersport te rijden. Eerst maar nog meer ervaring opdoen met wat minder PK`s.
Ik zou dus voor die SV gaan en van de rest een goede pak/helm/rugprotector kopen.

Bij v.d. Kuinder staat een overjarig GSX R 600 en ook een SV 650 S, met onderkuip.
 
Of eenneehhh.........sneeuwschuiver :)

[flauwemodus]
of taartschep
[/flauwemodus]

:+

Maar ga lekker voor die SV650s ... kun je mooi op leren sturen en dan kun je nog altijd overstappen naar een supersport 600. Of naar een wat dikkere twin, als je verslaafd raakt aan dat karakter.
En je houdt nog eens een lekkere zak met geld over voor kleding, benzine, helm, onderhoud, benzine, verzekering, banden, onderhoud, benzine, banden, rijvaardigheidstrainingen, banden, benzine :P

Maak eerst een proefrit, want je moet wel van zo'n twin houden...
 
Misschien kan je een r6 2002 op de kop tikken, wel nieuw maar niet het nieuwste model. Er zal dan toch wel wat van de prijs afgaan?

Eigenlijk wel een heerlijk probleempje wat je hebt *D

Veel succes met je keus
 
Ik zeg ga lekker voor die sv650 s.
ik zit met precies het zelfde probleem ik wil graag een gsxr600 of een cbr, maar die fucking verzekering is zo hoog ( wil natuurlijk wel allrisk).
ik vind dat eigelijk zonde van het geld kan ik beter een goedkopere fiets kopen.
Zelf ga ik in maart kijken voor de sv650 s 2003 deze vind ik persoonlijk net ff wat mooier dan de 2002 ookal is die ook :9~ !!!!!!!
voor de verzekering voor de sv 650 s betaal ik 70 euro als ik alarm heb.
en voor de gsx , cbr und r6 betaal ik zo 'n 125 a 140 Pleuro's.
 
Tja wat is wijsheid? dat is de vraag!
Wel een SV is een fijne fiets en snelgenoeg en als je kunt sturen en niet bang bent knal je een ss 600 zoek dus daar hoef je het niet om te doen.

Maar als je gewoon een fijne strakke fiets met porrie wil zou ik voor de GSX-R 600 gaan dan hoef je hem over een jaartje of 2 ook niet meteen in te ruilen (alleen ff kietelen misschien).

Ik heb zelf getwijfeld bij de aankoop van mijn eerste motor (GSX-F 600 of GSX-R 600) en toen i.v.m. de poen en de gedachte dat eeen GSX-F 600 ook wel hard en strak was voor de F gekozen en het was en is een fijne fiets, MAAR binnen het tijdsbestek van 1 1/2 jaartjes al heel wat keertjes bij de dealer gestaan om dat ik toch stiekum al wat strakkers wou.
En na 1 1/2 jaar heb ik toch een GSX-R 750 aangeschaft!

Duuuusssssss suc7 het zijn beide fijne fietsen
 
De 600-tjes hebben als voordeel het hogere top-vermogen en de betere/meervoudig instelbare vering.
Tot de 7.000 toeren is de SV sterker dan de 600-tjes. Boven de 9.000 toeren zijn de 600-tjes wel een heel stuk sterker.

Bij de SV is de veervoorspanning achter in te stellen (bij alle modellen)en voor alleen bij het 2002 en 2003 model.
Bij de 600-tjes is alles in te stellen. Voor de meeste mensen is dit niet zo'n groot nadeel omdat ze de demping toch (bijna) nooit veranderen.

Je moet gewoon ff proefrijden op de SV en op 1 van de 600-tjes, hierna weet je iig of het de SV of 1 van de 600-tjes wordt.

Een 600-tje is wel duurder maar levert later ook meer op bij inruil.
 
Gixxer nemen!!! Tof om mee te beginnen,meteen een super stuurfiets. Ik denk dat je van die SV binnen een maand spijt hebt,vooral als je weer eens zo'n mooie ss ziet rijden.
 
Hoi mazzelaar,

Ik zou op beide fietsen een proefrit maken, je weet vast nog niet of je gevoelsmatig een 4cyl. of een 2 cyl. liefhebber bent.
Mijn voorkeur, ga beginnen op een SV, lekker ervaring opdoen.
Die peekaas komen wel, om daar van te genieten moet je eerst weten hoe je al die paarden mennen moet!!
 
En daarbij komt ook nog dat de verzekering van een nieuwe SS een stuk duurder is en dat ie een arlarm nodig heeft.

Kan iemand dit toelichten? Het zijn toch -- bij benadering althans -- gelijke motoren? Alarm? OK, maar vanwaar die willekeur?
Een nieuwe motor -- overjarig of niet -- moet je toch doorgaans altijd all-risk verzekeren?
 
Het probleem zit in de catalogus waarde van de fiets. Vanaf een bepaalde waarde is het bij (sommige) verzekeringen verplicht om een alarm (en ART sloten, goedgekeurde grondankers, pitbull, schrikdraad, slotgracht etc.) te hebben om 'm tegen diefstal te verzekeren. Bij de verzekering van het MAG ligt die grens bijv. op 11500 euro (geloof ik).
 
Tuurlijk mag je dat zelf weten, maar het lijkt me toch wel een heeeeeeel fijn gevoel om een (vrijwel) nieuwe motor all-risks te verzekeren. Lijkt me anders niet fijn rijden, de wetenschap wat het allemaal gaat kosten als je op je plaat gaat.
 
Heb je van tevoren al een motor gehad (of lees ik daar overheen)? Een maat van mij heeft een SV 650 S gekocht maar was als snel op t vermogen uitgekeken, wilde dus al snel daarna een andere kopen. Ik zou eerst gewoon proefritjes maken op de diverse bikes voordat je een definitieve keuze maakt.

In jouw situatie zou ik kiezen voor een tweedehands Gixxer of R6 met weinig km's erop (2001 ofzo). Scheelt je al gauw ook een paar eurotjes.

Suc6 met de keuze....
 
Nou, het was iets dat mijn vriendin recentelijk te berde bracht. Zij bracht het in verband met auto's; nieuwe worden altijd all-risk verzekerd (Beide hebben wij daar geen ervaring mee, dus nemen het ook niet voor geheel waar aan).
Ergo, zij dacht dus dat nieuwe motoren ook altijd all-risk verzekerd worden -- het antwoord bleef ik (vooralsnog) schuldig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan