SV650s Vs R6, ZX6R, GSX-r

Wat is wijsheid?

  • R6 2003 nieuw

    Stemmen: 13 19,4%
  • ZX6R 2003 nieuw

    Stemmen: 9 13,4%
  • GSX-r 2002 nieuw

    Stemmen: 16 23,9%
  • SV650s 2002 nieuw

    Stemmen: 29 43,3%

  • Totaal aantal stemmers
    67
Een kleine tip; watvoor motor je koopt moet je zelf weten. Maar de verzekering; ik heb een GSXR 750 (nieuw) en zelfs daar hoeft geen alarm op; als je maar de goeie maatschappij neemt. En toevallig is de beste in dit geval (Europeesche) ook de goedkoopste. En pas alarmplicht vanaf 14,000 euro. Dus geen probleem.

Over de motor, in jouw geval zou ik voor de SV gaan, eventueel gebruikt. Overigens, ik wil niet stoken, maar -1000 euro voor die gebruikte, dat is te weinig verschil hoor!! Dat verlies je weer door onderhoud wat je aan de gebruikte eerder hebt. Verschil: nihil, maar je rijdt een gebruikte ipv een nieuwe...

Als je wat meer ervaring had had ik je de SS600 aangeraden maar misschien nu nog maar niet.

Grtzz HagaSan.
 
Wat mij betreft zijn het kwa karakter totaal verschillende motoren. Ik heb zelf zowel de SV, de R6 en de ZX6R een dagje gehuurd en ze zijn volgens mij moeilijk met elkaar te vergelijken. Het hangt heel erg af van hoe je rijdt (of denkt te gaan rijden). Supersportief (veel schakelen voor het beste rendement) of wat rustiger. Zelf zou ik voor de 2 cylinder gaan. (De SV dus)
 
Die van mijn vriendin is om precies te zijn 1195 euro goedkoper. Dat is 2633 ouderwetse guldens goedkoper. Best veel voor een SV, die schrijven nl. niet zo hard af. En onderhoud heb je er nauwelijks aan. Verder is het te verklaren door het extra pakket (hugger, duokapje en onderkuip), de valblokken en de Hyperpro veren. Om van de kleine knipperlichten nog maar te zwijgen :)
 
Aan alle reacties heb ik tot nu toe veel gehad. Ik ben mizjelf steeds meer aan het richten op de SV. Ik heb nog nooit een motor zelf gehad maar denk wel dat ik een 600cc sport en al die pk's in bedwang kan houden. Mijn vader heeft een thundercat en daar rij ik zo af en toe op. Ik vind het meer een kwestie van jezelf in bedwang houden in plaats van de fiets. Je kan immers zelf uitmaken of je hard gaat. En als je niet te veel toeren draait is er ook rustig mee te rijden. Maar goed,

Wat ik een steeds belangrijker punt ga vinden is het geld. Als ik het zo even beredeneer kan ik best voor een SS 2003 gaan maar dat is gewoon gelijk een stuk duurder. Moet ik mijzelf dus afvragen of dat het waard is. Ik ben pas afgestudeerd... 2 dagen... :-) en ik heb nog genoeg andere dignen die ik wil doen. Oftewel zo'n supersport kan altijd nog. Misschien kan ik beter ff met mijn pootjes op de grond blijven. Alhoewel dat moeilijk is want je wilt natuurlijk altijd het beste en mooiste. Ik wel ten minste... misschien veratandig als ik ff mijn koppie erbij hou.

Anyway, ik vind het onwijs moeilijk. Ik ga nog ff zoeken naar 2e hand 600cc maar morgen toch ff kijken nog voor die SV heb ik afgesproken met mijn vader...
 
Kan ik hieruit concluderen dat je niet in de SV van mijn vriendin bent geinteresseerd? Hij staat in de schuur, is proefritklaar. Neem gerust je vader mee.
 
Kan ik hieruit concluderen dat je niet in de SV van mijn vriendin bent geinteresseerd? Hij staat in de schuur, is proefritklaar. Neem gerust je vader mee.

Oh sorry... het spijt mij dat ik daar geen antwoord op heb gegeven. Maar ik kan daar niet op reageren want ik moet hoe dan ook een deel financiëren en ik geloof niet dat zoiets kan bij jou!? ;)
 
Bij mij niet nee, was ik maar zo vermogend. Probeer dat eens via www.fbto.nl. Dat is altijd goedkoper dan een Plusplan of zoiets dergelijks via een dealer. Die financieringen zijn erg duur. Gewoon lenen is goedkoper.
 
Oh sorry... het spijt mij dat ik daar geen antwoord op heb gegeven. Maar ik kan daar niet op reageren want ik moet hoe dan ook een deel financiëren en ik geloof niet dat zoiets kan bij jou!? ;)

Dat financieren zou ik sowieso bij een bank doen hoor! En niet bij de dealer. Uiteindelijk ben je echt heeeeeel veel duurder uit via de dealer!

Dus geen excuus om de motor van de vriendin van Pentar niet te kopen! :+
 
Neem een SV en pas die aan je wensen aan, met lekkere vering, uitlaatje etc.

Ro, die >100 pk op straat na 22 jaar nog steeds niet kan mannen
 
Dat financieren zou ik sowieso bij een bank doen hoor! En niet bij de dealer. Uiteindelijk ben je echt heeeeeel veel duurder uit via de dealer!

Dus geen excuus om de motor van de vriendin van Pentar niet te kopen! :+

6500 euro voor een 2e hand SV... weet niet hoor... maar geloof dat ik de prijs van die nieuwe SV wel kan verlagen tot 6700 ofzo... Ik koop ook liever een nieuwe in de winkel dan. neem het mij niet kwalijk... '(
 
Als dat echt lukt (nieuwe voor 6700) dan moet je dat natuurlijk doen. Alleen kan ik me dat niet voorstellen. Je zegt zelf dat ie nieuw 7695 was en dat er dan al 400 euro af is......
 
Dat financieren zou ik sowieso bij een bank doen hoor! En niet bij de dealer. Uiteindelijk ben je echt heeeeeel veel duurder uit via de dealer!

:^

De effectieve rente bij een dealer loopt erg hard op. Bovendien kunnen ze wel eens minder korting geven. Ga naar de bank voor een lening. Ook als je morgen de loterij wint kan je makkelijk en boetevrij versneld aflossen, terwijl dat bij de nodige leenconstructies van dealers niet zo maar kan.

Verder succes met de keuze... over een tijdje sta ik er hopelijk ook voor. Van jouw lijstje zou ik voor de sv gaan.
 
6500 euro voor een 2e hand SV... weet niet hoor... maar geloof dat ik de prijs van die nieuwe SV wel kan verlagen tot 6700 ofzo... Ik koop ook liever een nieuwe in de winkel dan. neem het mij niet kwalijk... '(

Dan zou ik hem ook liever nieuw bij de dealer vandaan halen i.d.d.! Die korting redt je misschien wel in combinatie met nog meer aankopen, zoals helm en pak!

Laat even horen hoe de proefrit was.......ben benieuwd of je net zo enthousiast bent als ik over een v-twin! :)
 
Als dat echt lukt (nieuwe voor 6700) dan moet je dat natuurlijk doen. Alleen kan ik me dat niet voorstellen. Je zegt zelf dat ie nieuw 7695 was en dat er dan al 400 euro af is......

We zien wel waar het schip strand. Proberen kan altijd :-P
 
Als je een financiering moet hebben, Lukic, kan je die beter bij de bank afsluiten dan bij een motorzaak. dan kan je ze ook uitgeven waar je wil, en de bank heeft nog altijd de minst-ongunstige voorwaarden.

En ALS je financiert, zou ik zeker voor de SV gaan, scheelt je al gauw 4-5000 EURO aan gefinanciering, en da's nie mis!!

Grtzz HagaSan.
 
zo'n SV gaat vlgs mij snel vervelen.

tenminste als je een beetje kan rijden


ik ben begonnen op een CBR600F uit 1999 en heb er 2 jaar op gereden maar die verveelde toch wel al en ben dus overgestapt naar een gixxer 600 welke je nu scherp kan kopen
 
als je jezelf een beetje in de hand kunt houden en genoeg geld hebt zal ik denk als ik 600 wou rijden een r6 nemen,kwa uiterlijk de mooiste motor.
 
Als je toch voor een SV gaat kijken, kijk dan ook eens bij Groenewold in Delft. Zij hadden een nieuwe(!) SV staan voor 6500 euro, tov de zaak waar jij kijkt die mij er een wou verkopen van 2 jaar oud voor 6300 euro.

Die zaak was ook niet echt blij toen ik hun vertelde dat ze me toch geen motor konden verkopen. Overigens was ik wel zeer tevreden over de service ;)

Wat je ook gaat nemen, veel succes! :]

Mark
 
Over Hans v. Wijk waar Lukic het over had/heeft:
M'n boer heeft in 2000 een , niet nieuwe, motor bij 'm gekocht met een goede 'deal'. Maar het bleek al heel snel dat de ketting 'te' versleten was. Ze wilden de ketting en tandwielen niet op hun kosten vervangen, want dat zat niet in de deal.
Je gaat ervan uit dat wanneer je een motor koopt bij een 'gerenommeerd' bedrijf, dat alles OK is.
Na veel heen en weer getrek hebben ze alles toch op hun kosten vervangen. En nu komt het!: 2000 Km. later, bij een kleine beurt (dit overigens bij Motoport), moet de hele set weer vervangen worden, want deze was totaal versleten!! Ze hadden er bij Hans v. gewoon een 'goed'koop setje op gezet.
#$!@!@$%#!@^$%*&^*&*^$$@#!@%@

Conclusie: iedereen ervaart kwaliteit en service anders...

Over Groenewolt in Delft: lijkt me een topzaak.
Ik wilde daar eind vorig jaar misschien een nieuwe Suzuki Bandit 600 S kopen, maar de deal ging, vanuit mijn kant, niet door. Maar service en 'spraakzaamheid' waren wel erg goed!

Succes

Ps: over 'SV650s Vs R6, ZX6R, GSX-r' kan ik niks zeggen; geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan